Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#203 Gelukkige verjaardag

'Gelukkige verjaardag, schat.' Over de achterbank van de taxi schuift hij naar me toe. Zachtjes kust hij mijn nek. Ik nestel me dicht tegen hem aan.'We zouden dit vaker moeten doen,' zeg ik, doezelig van de wijn die ik bij het heerlijke avondeten heb gehad. 'Wat meer van het leven genieten.' Ik voel hem knikken. 'Als je nou eens...' Zijn gsm rinkelt. Abrupt haalt hij zijn arm weg. 'Good evening, mister Adams. What can I do for you?' Een drukke conversatie over inbraakveilige kluizen en peperdure alarmsystemen volgt. Ik sluit me ervoor af, kijk naar de stad die aan ons voorbij glijdt. De sprookjesachtig verlichte Eiffeltoren, de elegante bruggen die het wiegende water van de Seine overspannen, de imponerende schaduw van de eeuwenoude Notre Dame. Voor de brede streepjesluifel van het hotel houdt de taxi halt. Afwezig steekt John me zijn portefeuille toe. Pas als we de suite binnenlopen, hangt hij op. Zijn gezicht glundert. Woest draai ik me naar hem om. 'Moest dat echt nu? Kunnen die klojo's die je in dienst hebt het niet een avond van je overnemen?' 'Begin nou niet...niet vanavond, schat. Toe, laat ons...' Hij woelt door zijn haar. 'Dat was Adams,' zegt hij.'Waar ik het daarstraks nog over had? Die rijke Amerikaan met zijn monsterbestelling?' 'Al was hij de emir van Dubai, dit moet ophouden,John! We hebben geen moment meer voor onszelf.' 'Wat klets je nou?' Hij komt op me af, slaat zijn armen om me heen. 'We hebben het toch goed samen? Dat telefoontje van zo even levert ons wel mooi het geld op om dit te betalen.' Hij gebaart naar de luxe om ons heen. Ik schud me los, been op de bar af. 'Ik zat net zo lief in onze oude vakantiebungalow op Terschelling.' Driftig schenk ik me een groot glas wit uit. Hij barst in lachen uit. 'Ja, vast. En het schimmelige huurhuis, wil je dat ook terug? De roestige Renault? Het baantje als kassierster bij de buurtsuper?' Hij zucht, kijkt me met zijn grijze ogen aan. 'Dat jij het goed hebt, is het allerbelangrijkste voor me. Dat weet je toch?' Ik doe er het zwijgen toe. Ik kan hem toch niet overtuigen, wat ik ook zeg. 'Al goed schat, al goed. Kijk.' Hij mikt zijn telefoon op de glanzende bar neer. 'Dat was het laatste gesprek voor vandaag. Beloofd. Vanaf nu,' hij laat die aanstekelijke grijns zien, waar ik tien jaar geleden als een blok voor ben gevallen, ' is deze jongen helemaal van jou. Wat denk je? Zullen we...' Zijn telefoon rinkelt opnieuw. Hij werpt een blik op het schermpje. Vloekt. Ik keer hem de rug toe. Met mijn glas wijn in de hand stap ik het grote dakterras op. Ver onder me slentert een verliefd koppeltje langs. Zo dicht naast elkaar dat haast niet te zien is waar de ene ophoudt en de ander begint. Ooit waren we net zo. Ik heb hulp nodig en vlug ook. Hulp van iemand die me kan vertellen hoe je dat doet, inbreken in iemands hart. Woordje voor de coach: Het zijn wat meer dan driehonderd woorden geworden. Parijs, wat wil je. Mes excuses.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meiga, wat een heerlijke romantisch verhaal. En met een bijzondere insteek! Dat zakenmonster in je verhaal heeft zijn eigen hart kennelijk in zijn eigen inbraakveilige kluis opgesloten. Ik heb wel een tip voor je hoofdpersoon; als je toch op dat dakterras staat, smijt die gsm dan naar beneden. De zijne dus, en meteen in de Seine!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldig verhaal Meiga. Inbreken in iemands hart, hoe origineel verzonnen en zo het hele verhaal. Wat mij betreft geen enkel probleem meer dan driehonderd woorden. Heel graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Liever een schimmelige huurwoning met quality-time met haar vriend, dan een gouden kooi met een partner die steeds afgeleid wordt door zakelijke telefoontjes. Mooi dillema. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Melga: genoten van je romantiek in contrasten soms staat het deurtje van iemands hart wagenwijd open, soms zit het op slot en is het zoeken naar de sleutel dankjewel

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Meiga! Heerlijk verhaal tegen de achtergrond van de ongeëvenaarde romantiek van Parijs! Ik denk dat ze al in zijn hart zit, maar dat hij teveel in zijn hoofd huist ;). Tijd voor onze kluisjesman om weer af te dalen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien niet helemaal de opdracht, qua woordenaantal en inhoudelijk. Desondanks is het een goed geschreven verhaal. [quote: Meiga]Hij barst in lachen uit. 'Ja, vast. En het schimmelige huurhuis, wil je dat ook terug? De roestige Renault? Het baantje als kassierster bij de buurtsuper?'[/quote] Dit lijkt me een ongepaste reactie bij de situatie. Volgens mij wilt hij haar juist geruststellen en niet voor schut zetten. Als ik hem was, zou sarcasme de laatste optie zijn. [quote: Meiga]Beloofd. Vanaf nu,' hij laat die aanstekelijke grijns zien, waar ik tien jaar geleden als een blok voor ben gevallen, ' is deze jongen helemaal van jou. Wat denk je? Zullen we...'[/quote] In combinatie met de gesproken zin die hieraan voorafging is de pauze ('hij laat die aanstekelijke grijns zien, waar ik tien jaar geleden als een blok voor ben gevallen') net iets te lang, waardoor de lezer al niet meer weet wat ze heeft gelezen als de zin over is. Misschien kun je het opsplitsen in meerdere zinnen. Misschien: 'Beloofd.' Hij laat die aanstekelijke grijns zien, waar ik tien jaar geleden als een blok voor ben gevallen. 'Vanaf nu,' zegt hij, 'is deze jongen helemaal van jou.' Graag gelezen!