Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#199 Het is me het wolvenleventje wel

Wauw bijna lag ik onder dat grote aanvallende ding. Mijn moeder zei nog: Cleo kom niet te dicht bij die rechte harde paden. Daar zijn zoveel vijanden van ons. Dat ga je nooit winnen Het is alweer meer dan één lente geleden dat ik de roedel van mijn geboorte verlaten heb. Nog steeds heb ik geen partner kunnen vinden. De meisjes die ik ontmoet maken zich echt heel mooi, hebben diep honinggele ogen. Maar ik verdrink daar niet in. Gisteren zag ik stoere Damien weer. Wat een sierlijke staart, draagt hem zo koninklijk naar beneden gebogen. Als onze ogen elkaar ontmoeten, droom ik weg in het felle geel met die diepe ondertoon. Het wordt warm in mijn buik. Zijn boslucht die langs mijn neus strijkt laat mij verlangen naar een jacht samen. Wanneer zal ik hem durven vragen? Eerst maar eens zelf handiger leren jagen, mijn maag rommelt. Ik heb al een week niet gegeten. Ik word al lomer. Dan moet ik uitkijken. Straks ben ik niet snel genoeg meer...

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leven van een wolf gaat niet over rozen, zo blijkt. Leuke invalshoek. Uit hetgeen je beschrijft begrijp ik dat we hier te maken hebben een wolf die gay is, toch? Zo niet dan begrijp ik het helemaal verkeerd :o Het woord diep mag van mij wel weg bij 'diep honinggele ogen'. De kleurbeschrijving zegt genoeg vind ik.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik denk ook aan een reu die een reu lijkt leuk te vinden. Immers, hij verdrinkt niet in de ogen van de teefjes. Mooi verwoord. Van mij mag je de namen weglaten. Gisteren zag ik hem weer ... Dan blijft het voor de lezer mysterieus. Een naam krijgt vaak automatisch een gezicht en dat zou jammer zijn in dit verhaal. Voegt ook niets toe. Dus, geen Cleo en ook geen Damien.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marle: met plezier gelezen, leuke invalshoek ik lees zelfreflectie, bescheidenheid, opwinding, dromen, verlangen, realisme, en dat alles in een kort stuk Janko: grappig om een keer de suggestie te lezen de namen weg te laten ik denk dat je hier gelijk hebt maar ik zag wel eens de suggestie de personen duidelijk een gezicht te geven met een onderscheidende naam

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere invalshoek heb je gekozen, Marie. Homoseksualiteit blijkt doodnormaal in de dierenwereld. Als simpele lezer vind ik in dit stukje de namen juist wel erg goed gekozen. Voor mij maakt dit het juist mysterieuzer. Cleo zou ook een meisjesnaam kunnen zijn, denk aan Cleopatra. Cleo is ook een van de muzen. Damien betekent kalm. En jij benoemt hem als stoer. Het neemt mij helemaal mee. Die twee en het stukje.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leven van een wolf gaat niet over rozen, zo blijkt. Leuke invalshoek. Uit hetgeen je beschrijft begrijp ik dat we hier te maken hebben een wolf die gay is, toch? Zo niet dan begrijp ik het helemaal verkeerd :o Het woord diep mag van mij wel weg bij 'diep honinggele ogen'. De kleurbeschrijving zegt genoeg vind ik.
Ja, Karinska een gaye wolf, die er nog niet helemaal voor de draad mee durft te komen. Fijn dat je het kan waarderen. Over je diep denk ik nog even na. Fijne avond en trouwens wat was je er snel bij!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik denk ook aan een reu die een reu lijkt leuk te vinden. Immers, hij verdrinkt niet in de ogen van de teefjes. Mooi verwoord. Van mij mag je de namen weglaten. Gisteren zag ik hem weer ... Dan blijft het voor de lezer mysterieus. Een naam krijgt vaak automatisch een gezicht en dat zou jammer zijn in dit verhaal. Voegt ook niets toe. Dus, geen Cleo en ook geen Damien.
Dank schrijfcoach Janko. Heel attent dat je er al zo snel bent om te lezen, dank je wel. Mooie tip om de namen weg te laten, zelf durfde ik het niet aan, omdat ik het gevoel had dat het verwarrend zou worden. Leerzaam! Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marle: met plezier gelezen, leuke invalshoek ik lees zelfreflectie, bescheidenheid, opwinding, dromen, verlangen, realisme, en dat alles in een kort stuk Janko: grappig om een keer de suggestie te lezen de namen weg te laten ik denk dat je hier gelijk hebt maar ik zag wel eens de suggestie de personen duidelijk een gezicht te geven met een onderscheidende naam
Peter, dank voor je mooie beschrijving en compliment. Fijn dat je dit eruit leest. Ja, namen weglaten of niet, hier kan het dus. Het zal wel van de soort tekst afhangen, heb ik het gevoel. Voor mij geeft Cleo en Damien een beeld van de soort wolf. Fijne avond

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere invalshoek heb je gekozen, Marie. Homoseksualiteit blijkt doodnormaal in de dierenwereld. Als simpele lezer vind ik in dit stukje de namen juist wel erg goed gekozen. Voor mij maakt dit het juist mysterieuzer. Cleo zou ook een meisjesnaam kunnen zijn, denk aan Cleopatra. Cleo is ook een van de muzen. Damien betekent kalm. En jij benoemt hem als stoer. Het neemt mij helemaal mee. Die twee en het stukje.
Dank je Levina, dat ik je meegenomen heb met deze tekst. Dat ervaar ik van jou als een fijn compliment. Bijzonder dat je de diepere betekenis van de namen herkent en er een beeld bij hebt. De onrust van Cleo tav zijn seksualiteits gevoelens, die de kalme Damien in evenwicht zal brengen? Fijne avond.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, ik vind het een ontroerend stukje, heel open en onschuldig verteld door Cleo. 'Ga niet te dicht bij...' daar zou ik 'kom niet te dicht bij.....' van maken.