Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#193 - Wegwezen!

Iedere minuut telt. Ze hijgt maar mindert geen vaart. Het ritme van haar voeten werkt als een mantra. Links, rechts, links, rechts. De langer wordende schaduwen verraden de invallende duisternis. Het is een zwoele avond en behalve het geluid van de zacht ruisende boomtoppen en een krijsende vogel is het stil in het bos. Caitlin waagt de gok en kijkt snel om. Niemand. De energieboost, die dat oplevert, is direct voelbaar. De cadans van het rennen laat ook haar zelfvertrouwen groeien. Weg. Van. Hem. Links, rechts, links. Dat hij achter haar aankomt, weet ze zeker; ze kent hem als geen ander. Hij zint op wraak, nu hij zijn grip op haar kwijt is. De angst die ze voelt ontstaan in haar nek sijpelt als ijswater haar aderen in. Nee, NEE, ik wil dit niet meer voelen, focus, Caitlin, prent ze zichzelf in. Terwijl haar benen als vanzelf blijven rennen, dwalen haar gedachten af. Ze had zo veel van hem gehouden. Zo lang geloofd dat hij ook van haar hield. Schone schijn. Het ging om haar energie, weet ze nu. Hij had haar leeggezogen, jarenlang. Dat nooit meer, denkt ze dapper, maar de tranen van frustratie, verdriet en woede wellen op voordat ze er erg in heeft. Niet nu, denkt ze. Met moeite slikt ze de prop in haar keel door. Eerst hem afschudden. Ze houdt even in bij de grote eik. De adrenaline giert door zijn lijf terwijl hij het bospad op rent. Hij zweet zo hevig dat zijn T-shirt aan zijn rug plakt. Haar schuld, denkt hij pissig. Waarom had ze hem dit aangedaan? Een golf van zelfmedelijden overspoelt hem, meteen gevolgd door woede. Alles verterende woede. Hij zou het er wel uit krijgen, nam hij zichzelf voor. Kutwijf. Hij nadert de grote eik.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel spannend idd L.d.J. Ik hoop maar dat ze hem de baas kan blijven, ik duim voor haar! Bijzonder hoe je de twee in verschillend perspectief weergeeft. je bent heel duidelijk in hun beider mening over elkaar. Het lijkt echter beide op zichzelf te staan in deze tekst. Hoe je dat nu aan elkaar zou moeten breien, daar heb ik dan weer geen antwoord op, helaas. Ik ben benieuwd naar de schrijfcoach, misschien de geboorte van een nieuwe stijl? Fijne avond

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@May Laysen: Hoi May, dank je voor je reactie. Blij met je duimpje! L.d.J. heeft het al verteld waar #193 staat. @mw. Marie: Ook bedankt voor je reactie! Fijn dat jullie het spannend vinden. De opdracht is om een spannend fragment in medias res te schrijven.(Moest ik eerst even googelen :D ) Het is in feite onderdeel van een groter verhaal. Ik koos voor cursief om aan te geven dat er een wisseling van perspectief plaatsvindt. Dat kan in een groter verhaal een rode draad worden voor de lezer en tada...daar is je bruggetje dan. Of het nieuw is weet ik niet. Ik heb dergelijke perspectiefwisselingen wel eens gezien in de boeken van Dean Koontz. Ja, k ben net als jij ook benieuwd naar wat hij en anderen er van vinden! Spannend... :nod: Jij ook een fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
heel geslaagd dat dubbele perspectief, dat van hem had wel wat uitgebreider gemogen je zet in elk geval de deur open naar een spannend vervolg

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... goed spannend. Die cursief gedrukte letters vind ik een prima idee. We kunnen er fijn verder op borduren. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@May Laysen: Hoi May, dank je voor je reactie. Blij met je duimpje! L.d.J. heeft het al verteld waar #193 staat. De opdracht is om een spannend fragment in medias res te schrijven.(Moest ik eerst even googelen :D ) Het is in feite onderdeel van een groter verhaal. Ik koos voor cursief om aan te geven dat er een wisseling van perspectief plaatsvindt. Dat kan in een groter verhaal een rode draad worden voor de lezer en tada...daar is je bruggetje dan. Of het nieuw is weet ik niet. Ik heb dergelijke perspectiefwisselingen wel eens gezien in de boeken van Dean Koontz. Ja, k ben net als jij ook benieuwd naar wat hij en anderen er van vinden! Spannend... :nod: .
Ooit heb ik ook een opdracht in twee perspectieven ingevuld. Dit is erg leuk om te doen want je kruipt als schrijver in twee personages. Het kan niet bij elke tekst/ onderwerp maar hier komt het erg spannend over. :thumbsup: Mocht je geïnteresseerd zijn : https://schrijvenonline.org/forum/themaforums/wek… (Ook eens een langer verhaal gedaan) ;)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is spannend, hoe gaat dit aflopen? Ik vraag me alleen af of men wel kan nadenken tijdens het rennen. Maar goed, mijn tong hangt al op de knieën als ik een sprintje trek om de bus te halen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
heel geslaagd dat dubbele perspectief, dat van hem had wel wat uitgebreider gemogen je zet in elk geval de deur open naar een spannend vervolg
Fijn dat je het ook spannend vindt, Peter. Ik zat aan de 300 woorden, dus helaas ;) Ja, de deur staat op een kier...

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ademloos gelezen en ook geboeid wat het dubbele perspectief betreft. Ik wil graag verder lezen ...
Levina, weer op adem gekomen? Fijn dat het bleef boeien en dat het je nieuwsgierig maakt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend en dat is het juist omdat je hem ook laat denken, erg geslaagd. Ik voel de beweging/de vaart. :thumbsup:
Dank je wel!! :) Mooi dat het goed overkomt en dat het dubbel perspectief bevalt. Missie geslaagd.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... goed spannend. Die cursief gedrukte letters vind ik een prima idee. We kunnen er fijn verder op borduren. :thumbsup:
Heel erg bedankt, Riny! Pak je borduurgaren er maar bij, wie weet wat de toekomst brengt...

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@May #10: Heb het net gelezen, tof gedaan! Net wat je zegt, het is heel leuk om te doen maar kan (en hoeft) ook niet altijd. Leuk dat je nog even terug kwam met je tip en reactie.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, spanning ten top! Je begint volop in actie en je clifhanger is ijzingwekkend. Heel goed gedaan!
Mijn dank is groot voor je mooie reactie! :nod:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is spannend, hoe gaat dit aflopen? Ik vraag me alleen af of men wel kan nadenken tijdens het rennen. Maar goed, mijn tong hangt al op de knieën als ik een sprintje trek om de bus te halen.
:lol: Hopelijk hoef je niet vaak met de bus. Om je vraag te beantwoorden: zij kan juist goed nadenken, tijdens het rennen. Zo ordent ze haar gedachten. :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie tekst, met veel open vragen, die onbeantwoord blijven. Dat ze onbeantwoord blijven, komt door het beginnen in media res, dit klopt dus helemaal.
Bijzonder hoe je de twee in verschillend perspectief weergeeft. je bent heel duidelijk in hun beider mening over elkaar. Het lijkt echter beide op zichzelf te staan in deze tekst. Hoe je dat nu aan elkaar zou moeten breien, daar heb ik dan weer geen antwoord op, helaas. Ik ben benieuwd naar de schrijfcoach, misschien de geboorte van een nieuwe stijl?
Het is moeilijk om dit aan elkaar te breien. Het moet vaak blijken uit de omgeving van de personages en de verwijswoorden van de personages (in de geval van een 'zij' naar een 'hij', wat meteen duidelijk maakt dat het over de 'hij' gaat). Verder blijkt het inderdaad uit een bepaalde tendens die de schrijver aanhoudt in een verhaal, bijvoorbeeld dat er om het hoofdstuk van perspectief wordt gewisseld. Wanneer er kris kras van perspectief wordt gewisseld, zorgt dit voor onduidelijkheid. Hier is dat niet zo, en levert het ook nog eens extra spanning op, de lezer weer meer dan de 'zij'.
Nee, NEE,
Zelf vind ik Capslock nooit zo mooi staan in een verhaal. Misschien een uitroepteken? Met plezier gelezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, Mike Fijn om te lezen dat je het spannend en goed vindt. Erg blij mee! :o V.w.b. je Capslock heb je misschien gelijk, hoewel ik zelf een uitroepteken weer net te 'licht' vind om haar gedecideerde "nee" te benadrukken. Lastig (voor mij dan)

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst hulde voor het dubbele perpectief. Vooral wil ik weten hoe het verder gaat. Klein stijldingetje: "De energieboost, die dat oplevert, is direct voelbaar." Voor mijn gevoel zijn de komma's in deze zin overbodig en halen de vlotheid, de rush, adrenaline, er een beetje uit.