Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht - # 191 - Neologisme met een knipoog

Wekelijkse schrijfopdracht # 191 – Neologisme met een knipoog Lente met je onbedaarlijk optimisme vaak heb je ’t mis – je geeft niet op regen brengt zegen de natuur broeit, groeit en bloeit het optimisme zal blijken forsythia’s vlammendebloei geeft de winter het nakijken

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Riny, De combinatie van onbedaarlijk optimisme vind ik heel goed met de lente. Die is echt niet te stoppen, en gelukkig maar. Over je neologisme (vlammendebloei) twijfel ik: als ik het zo lees heb ik de neiging er spaties tussen te zetten en er drie woorden van te maken. Dat is jammer, want dat is niet jouw bedoeling. Misschien betekent dat dat je nog even door moet zoeken naar een woord waarbij een lezer dat niet heeft. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Greetje, ... daarom gaf ik het neologisme een knipoog. Voor mij zijn het twee woorden aan elkaar geplakt. De forsythia is ook zo mooi geweest. Ik denk nog wel even door. Dank voor je feedback.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, waarom laat je de forsythia niet onbedaarlijk optimistisch zijn i.p.v. de lente? Dat zou mij iets meer prikkelen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Riny, ik vind het heerlijk tot het "woord". Mag ik ook een beetje met je meedenken? Ik doe het en zoals al eerder ergens aangegeven, gewoon een ideetje. Ik heb beslist de wijsheid niet in pacht. forsythia’s vliervlammend bezwijken geven zo de winter het nakijken

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gijs, ... dat kan niet, de lente was er eerder, die begon al met de bollen uit de grond te stuwen. Het lukt de lente ook niet om zich altijd van de goede kant te laten zien. Deze volop in bloei staande forsythia, kreeg een duwtje van de wind en werkelijk, het leek wel een vlam. Met schrijven is het zo fijn dat de lezer er zijn eigen interpretatie aan kan geven. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind vlammendebloei eigenlijk wel passen, aangezien bloei me doet denken aan doei en hij geeft de winter het nakijken, zo ging mijn associatie. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne, ... dat vind ik ook wel. Ik laat het maar zo, kan ook niet zo gauw een neologisme vinden. Ja, ik dacht ook aan doei - van wegwezen jij - we zitten dus op hetzelfde spoor. Lees mijn antwoord #8 aan Gijs. Dank voor je meeleven. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Nancy - het is vlammendebloei. Leuk dat ik je zag! en dank voor je reactie. Zie #8, antwoord aan Gijs.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, ... dank voor je meedenken. Zo heeft ieder mens zijn eigen idee over een verhaal of gedicht, dat maakt het juist zo interessant. Het gaat hier dus niet over goed of fout. :nod:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, ... dank voor je meedenken. Zo heeft ieder mens zijn eigen idee over een verhaal of gedicht, dat maakt het juist zo interessant. Het gaat hier dus niet over goed of fout. :nod:
Totaal met je eens Riny. Zou de mens daarom het denkvermogen hebben gekregen?

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gedicht is zwierig, er zit vaart in. Het woord iets minder, maar is zeker niet mis! Mooi vind ik "de natuur broeit, groeit en bloeit" --want och, dat gaat zo snel met de juiste portie zon en regen. Inderdaad, regen een zegen. Mooi hoor!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... misschien hebben ze het wel bevochten! Ik weet het niet. Er zit niets anders op dan doorlezen. Ieder heeft zijn eigen denkdoos. :nod: Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt. Fijn dat je nog even langs kwam.