Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#191 Lijster

Hij spikkelt zacht door jong, brutalig groen en veert in onweerstaanbaar goede doen zonnedronken, steeds een beetje hoger Daar waar de wind zoet bloesem zwelt en oogjes scherpe randjes ronden Zijn borstkas borrelend verovert Zo plots een lentelied tevoorschijn tovert  

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij spikkelt zacht door jong, brutalig groen en veert in onweerstaanbaar goede doen zonnedronken, steeds een beetje hoger Daar waar de wind zoet bloesem zwelt en oogjes scherpe randjes ronden Zijn borstkas borrelend verovert Zo plots een lentelied tevoorschijn tovert Och, nee, eerder WOW. Wat vind ik dit mooi.  

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo. Boem. Het proeft zelfs lekker op de tong. De lijsterzang zit er prachtig in geönomatopeerd.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Chantal, ik proef overal in je gedicht het plezier in taal, en dat is heel fijn om te lezen! Het zacht spikkelen is prachtig bij het groen (je ziet de schaduwplekjes in een bos) en zonnedronken is ook heel beeldend. Met plezier gelezen! Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
vooral je eerste alinea vind ik erg mooi in de tweede alinea worstel ik weer met mijn aloude maar-wat-betekent-dat-nou-eigenlijk; maar da's vooral mijn probleem, geloof ik vanaf 'Zo plots' voel ik hem weer, alsof er echt iets losbarst

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, Greetje, Riny, Stella, Nancy, i-Kat, gs en Schrijvenmaar bedankt voor jullie complimenten! Ben er een beetje sprakeloos van.. Jullie kunnen er zelf namelijk ook wat van! Geniet zo van al het moois dat op dit forum langskomt!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij hebt hier muziek geschreven in een schilderij, dat streek voor streek geschilderd wordt. Prachtig. Vooral dat "zonnedronken" Een topper!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonnedronken, koester dit woord, Je hebt me een mooie lente voorgespiegeld. Gewoon heel erg mooi, fine zondag