Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht 187 Kort en prachtig

Buit Blank en zacht als de vacht van een lammetje, versierd met strikjes van glanzend lint, zo anders zijn haar voeten. Zo zal ook haar lichaam anders zijn als ik het op het stro neer druk. De anderen zijn naar bed, hun lelijke schoenen staan in een rijtje op de gang. In haar oor zal ik fluisteren dat ik meteen al zag hoe bijzonder ze is, bij binnenkomst al, maar ook hoe kwetsbaar en ik ga ervoor zorgen dat ze niet tekort komt en veilig is, bij mij. Dat zal ik tegen haar zeggen. Hansje

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Edith, wat spannend, akelig. Ik hou van dit soort verhalen. Als tip zou je willen meegeven om het iets strakker te maken. ‘Als ik haar lichaam tegen het stro druk’ loopt lekkerder dan ‘op het stro neer druk’.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel ik niet helemaal kan plaatsen wat hier precies gebeurt heeft het wel iets mysterieus en spannends. Hansje? Zal wel een hint voor insiders zijn :o

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal mee ben ik ook niet, maar er heerst volgens mij een niet zo gelukzalige sfeer. Is het misschien een Hansje die niet zo lief is voor zijn Grietje? Of staat Hansje voor de boze heks? Goed geschreven!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijna helemaal eens met Nancy. Misschien hoef je alleen maar 'het' in 'haar' te veranderen: 'als ik haar neerdruk in het stro.' Anders wordt ze geobjectiveerd in plaats van gesanctificeerd. Die lelijke schoenen zijn erg goed. Die maken het af.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Edith, bedenk me nu dat je nog iets kunt doen om het net een tikje spannender te maken en de onduidelijkheid over ‘Hansje’ weg te nemen. Je sluit af met Hansje, dat geeft de indruk dat dit een brief is. Als je in het verhaal ‘haar’ door ‘je’ vervangt dan is het echt een brief.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Top verhaal. In eerste instantie las ik het als duister (nare dingen binnen een familie) maar bij herlezen dacht ik een lichter tintje te zien / gewenste intimiteiten. Het neerdrukken op stro geeft het voor mij duister. Als dat de bedoeling was, dan kwam het goed over, zo niet, dan wellicht een klein beetje schaven. :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edith, kom er niet helemaal uit wat je hier bedoelt, ook na herlezing, maar de sfeer spreekt me wel aan; mysterieus en poëtisch / liefdevol. Heb het met plezier gelezen!