Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht#187 Kort en prachtig

De sloffenbrigade stond in een kringetje op het hoogpolige tapijt elkaars schoeisel te bewonderen. Na goedkeurende geluiden en beleefde hoofdknikjes moest het er toch maar een keer van komen. Maar niemand durfde de eerste stap te zetten. Er werd getwijfeld, bedenkelijk gekeken en gezucht. Opeens besloot de eigenaar van de slippers het initiatief te nemen. Slippers waren tenslotte geen sloffen. Hij deed een stap terug, schopte de slippers weg en trok zijn sokken uit. Het zachte tapijt kriebelde onder zijn blote voeten. Een brede glimlach verscheen op zijn gezicht. ‘Moeten jullie ook eens proberen, het is een verademing'.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Helene Willems, Ja, leuk, grappig gedaan. Probeer onnodige werkwoorden uit de spreektaal te vermijden:
De sloffenbrigade stond in een kringetje op het hoogpolige tapijt elkaars schoeisel te bewonderen.
als voorbeeld, kijk: De sloffenbrigade bewonderde in een kringetje op het hoogpolige tapijt elkaars schoeisel.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hij het initiatief neemt omdat slippers geen sloffen zijn, is natuurlijk schitterend. Verder zou ik de zin waar men elkaars schoeisel staat te bewonderen mooi zo laten. Dat heeft een apert andere lading dan het gegeven alternatief.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel het kriebelen onder mijn tenen, goed dat er iemand initiatief nam. :nod: In deze zin: 'Het zachte tapijt kriebelde onder zijn blote voeten', zou ik blote weglaten, eenmaal de sokken uit zijn, is het blootsvoets zijn duidelijk! ... stond te bewonderen, je zou dan ook kunnen schrijven ... zat te bewonderen (voor het geval ze zouden zitten!) om maar te zeggen dat je werkwoorden idd kan beperken tot de o.v.t. Maar niemand ... , hier kan je zeker maar schrappen, want er is geen tegenstelling met het voorgaande. Kriebelend en kietelend verhaal!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Helene, origineel verhaal; wat is het toch met die gene voor blote voeten? Leuk gevonden, die 'verademing.' Ik associeer dat stiekem met het inademen van de lucht als iedereen zijn schoeisel en sokken uit heeft gedaan... :o :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Helene, ik lees je voor het eerst, omdat ik niet iedere week mee kan lezen en schrijven op dit moment. Verfrissende tekst over iets heel simpels en dat vind ik knap gedaan. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ton en Marie, Bedankt voor jullie leuke reacties. Het inademen van de lucht had ikzelf nog niet zo bekeken, maar geeft wel een extra dimensie aan het verhaal. :)