Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#184 - Bart

Mijn God, waar ben ik aan begonnen ! 
De gedachte leek een cliché te zijn, maar in deze omstandigheden was ze wel op haar plaats. Het was weer typisch voor hem dat hij zich zonder al te veel nadenken in dit avontuur gestort had.
 Aan de andere kant had het ook voordelen. Alles werd voor hem geregeld. Zij die het konden weten waren bovendien unaniem van oordeel dat zijn toekomstige een perfecte match voor hem zou zijn. Waarom dan die zenuwachtigheid ? Ijsberend door de kamer trachtte hij iets op te vangen van het geroezemoes in de trouwzaal achter de gesloten dubbele deur. Hij kon er niks uit opmaken. Wat hem wel geruststelde, was dat er überhaupt nog geluid te horen was. Af en toe bereikte hem ook de hoge, hikkerige lach van tante Mie. Als zij vrolijk was, dan moest alles wel in orde zijn, probeerde hij zich wat moed in te spreken. Plots werd het binnen muisstil. Hij verstijfde en een fractie van een seconde overwoog hij om het toch maar op een lopen te zetten. Uiteindelijk draaide hij zich om en liep op de deur af.
Het felle witte licht van de cameralampen verblindde hem volledig terwijl vrolijke huwelijksmuziek door de luidsprekers schalde. Een luid applaus – gejoel – rolde als een warme golf over hem heen.
 Toen zijn ogen eindelijk aan het licht gewend raakten, zag hij enkel en alleen nog zijn bruid staan aan het einde van het gangpad. Ze zag er net zo uit als hij zich altijd voorgesteld had. Hij versnelde zijn pas en toen hij haar een zoen op de wang gaf, zei hij: “Hallo! Ik ben Bart. Hoe heet jij?”

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, Leuke invalshoek! Je beschrijft heel beeldend wat Bart hoort, ziet en voelt, vooral in de laatste alinea. Daardoor zat ik helemaal in je verhaal. Knap!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan: super eigentijds, nu nog gekloonde kinderen :) Langs de andere kant is niet zo mooi, ik mocht het niet zeggen enkel en alleen idem leuk om te lezen

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine, dankjewel voor de leuke reactie! Peter, kennen jullie dat tv-programma ook in Nederland? Dankjewel ook voor je opmerkingen. - "enkel en alleen": deze tautologie heb ik welbewust erin gezet om te benadrukken dat zij nog het enige was dat hij zag. Dat de rest voor hem niet meer telde. - "langs de andere kant": misschien inderdaad beter "aan de andere kant". Ik vermoed dat "langs" meer Vlaams is. Of het correct/toegelaten is, is me niet duidelijk. Misschien dat de anderen hier ook hun mening over kunnen geven?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jan, ... mijn gedachten gingen meteen uit naar zo'n tv-uitzending. Tegenwoordig geloof ik niet veel meer. Ik word soms een beetje cynisch en daar wil ik vanaf. Volgens mij is het: - aan de andere kant. Met plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ja, jezelf voorstellen aan je aanstaande. Gekker kan het niet en dergelijke tv programma's maken een mens gek. De reden dat ik er niet naar kijk. Zoals je ook dat 'boer zoekt vrouw' hebt. Tv-programma's als koppelaar, brr. Als ik het luidop zou zeggen, klinkt me zowel langs als aan correct. Ik had al eerder een vermoeden dat je ook Vlaming bent. Ik moest lachen om 'de gedachte leek een cliché'. Je hebt het allemaal heel leuk verwoord, je gedachten, en dan dat plots verlangen ervandoor te gaan. Leuk stukje!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Janlaceur dit is nog eens een bruiloft. Ik kijk niet zoveel tv, dus het programma ken ik niet. Je hebt me laten lachen. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny: dank je voor je reactie! Ik zal de volgende keren ook 'aan de andere kant' gebruiken. Dat lijkt toch het correcte gebruik te zijn. @marlie: dankjewel voor je leuke reactie! Tja, op taalgebied zijn er toch wat kleine nuances tussen Vlamingen en Nederlanders die we niet kunnen/hoeven verbergen, nietwaar. @wilfredbreda: dankjewel! ik ben blij dat je het leuk vond.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janlaceur : poeh , wat een emoties moet die aanstaande bruidegom doormaken. Die tante Mie geeft een grappig effect in het verhaal. Lang de andere kant? Maak er "enerzijds, anderzijds" of aan de andere kant van." Wel supermodern om vlak voor het jawoord je nog voor te moeten stellen. Maar dat wil niet zeggen, dat het huwelijk niet zal kunnen slagen. Komisch geschreven.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen Jan, Wat een heerlijke opening van deze nieuwe week. Ik voel en proef de lente. Of het voor dit bruidspaar meer dan lente wordt? Wie zal het zeggen. Ik kijk altijd met verbazing naar dergelijke programma's. Je hebt het leuk in beeld, nee in woorden gebracht.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je een stukje schrijft aan de hand van dat tv-programma. Het zal je maar overkomen denk ik dan, maar dat is mijn mening. Wie weet levert het inderdaad wel iets moois op, ook voor Bart. In de zin 'Waarom dan die zenuwachtigheid?' zou ik 'zenuwachtigheid' vervangen door 'zenuwen', dat vind ik wat mooier klinken. Verder leuk geschreven!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, bijzonder verhaal, ik heb ervan genoten. Ik wist trouwens niet dat zoiets op TV is, maar ik heb niet het gevoel dat ik daar veel aan mis... Maar dan begrijp ik ook beter de verblindende cameralampen. De geruststelling die van tante Mies lach uitgaat vind ik een mooi en sterk element! En ik ben blij voor Bart dat zijn (kennelijk door anderen uitgezochte) bruid overeenkomt met hetgeen hij zich had voorgesteld. Nu maar hopen dat dat ook voor haar geldt ! :)

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Edith, dankjewel voor je reactie. Ik vermoed ook dat het een heel emotioneel moment is! Ik zou het niet overleven denk ik :lol: @Levina, dankjewel voor de fijne reactie! @Ton, je mist daar inderdaad niet veel inhoud :) Als tante Mie lacht, dan begint iedereen bijna altijd spontaan mee te lachen. Haar lach is zo potsierlijk dat je niet anders kan dan zelf minstens glimlachen! @Nicolette, ik kan me wel vinden in jouw opmerking. Dank voor de reactie!