Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#183 Rand van natuurgebied

Woorden: rand van natuurgebied. De mannen in strakke pakken duwden met al hun kracht tegen de gestalte die aan de rand van de afgrond zat. De gestalte had een lichaam, maar gek genoeg had zijn hoofd de vorm van deze aarde aangenomen. Hij voelde de handen tegen zijn rug die hem naar beneden wilden duwen, hij deed zijn best om ze tegen te houden, maar deze drie mannen in pak waren sterker dan hij had gedacht. Achter de mannen lag een uitgedroogde vlakte die ooit een grasveld was geweest. Nog verder terug lagen afgekapte bomen op hopen. Daarachter torenden enorme ijskappen, waar om de minuut een stuk van afbrak. De mannen in pakken hadden de gestalte helemaal vanaf die ijskappen naar deze afgrond gebracht, het was ze gelukt om hem tot hier te krijgen. Nu was er alleen nog een klein duwtje nodig. De gestalte was echter niet van plan om zomaar op te geven. Hij had namelijk nog een laatste troef. Hij wist zeker dat ze daar niet over hadden nagedacht. De mannen duwden en schreeuwden steeds harder, hun handen begonnen te zweten en gleden van zijn rug naar zijn schouders, van zijn schouders naar zijn nek en hoofd. Op het laatst schoten ze uit. De gestalte bukte voorover, waardoor de mannen over hem heen tuimelden en jankend de afgrond in stortten. De gestalte bleef nog even zitten, waarna hij met een zucht opstond, zich omdraaide en de aangebrachte ravage overzag. Toen sleepte hij een verslagen glimlach op het gezicht en begon langzaam aan de terugweg.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeikie, Spannend verhaal. :) Het lijkt me sterk dat vier man zoveel moeite hebben met de gedaante. Voor mij zou twee man in strakke pakken (leuk detail dat veel zegt!), het geheel geloofwaardiger maken. De glimlach die hij op zijn gezicht 'tovert' is me iets te zoetsappig. Waarom niet bij voorbeeld .'hij grijnsde'? Voor de rest niets dan lof.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Coach Marijcke Cauwe, Bedankt voor de feedback! Ik heb er drie mannen van gemaakt, de aarde kan immers wel tegen een stootje ;) Wat betreft het toveren van de glimlach heb je helemaal gelijk, dat heb ik veranderd!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikie, De opzet lijkt me iets futuristisch/absurd. Op zich wel leuk! Wat me zodanig opvalt dat ik vermoed dat je het opzettelijk gedaan hebt: je gebruik van 'a' en 'aa' klanken in eenzelfde zin en zelfs op elkaar volgende zinnen. Je herhaling van mannen in pakken of mannen in pak stoorde me eerst, maar waarborgt hun anonimiteit. 'Toen sleepte hij een verslagen glimlach op het gezicht en begon langzaam aan de terugweg.' Het slepen van een glimlach kan ik me niet goed inbeelden. En verslagen is hij ook niet? Als je met de a-klanken wil blijven kan je bvb Een (verslagen) glimlach verbrak de strakheid van zijn gelaat. HIj begon aan de terugweg. o.i.d. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het gebruik van aa en a repeterend versterkt dat het over de aarde gaat hij sleepte een verslagen glimlach vind ik mooi gevonden, mij zegt het heel veel over hoe de aarde zich voelde leuk experiment, waar een krantenkop al niet toe aanzet

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Spanning is voelbaar in je tekst. Knap gedaan. Niet verwachte ontknoping, goed dus! Toen sleepte hij een verslagen glimlach op het gezicht en begon langzaam aan de terugweg. Achter: hij het woordje: met, weggevallen? De hele zin vind ik niet lekker lopen, het beeld begrijp ik wel, vind ik ook krachtig; Met een verslagen glimlach sleepte hij zich voort over de lange terugweg. Ik weet natuurlijk niet of ik jouw beeld nu recht doe. Succes, fijn weekend.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal heeft iets intrigerends en inderdaad mooie A-klanken wat het niet te opvallend poëtisch maakt, naast dat het de aarde onderstreept. Voor mij had ik nog een hintje nodig gehad om mijn theorie te bevestigen dat het ook inderdaad om de aarde gaat, zeker omdat je personificeert en dat me doet twijfelen.