Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 -salaris en een tandprobleem

Een beroemde Britse actrice had nu niets meer te verliezen. Ze zat compleet aan de grond, nam geen blad voor de mond: “Volgens de krant heb ik een riant salaris! Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van!” wat dacht je dan met zo’n gebit als dit….?”

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Edith, Origineel, deze invulling. Die had ik niet verwacht ;-) Je hebt de zin van Ted van Lieshout mooi geregen aan jouw zin, dat loopt soepel. De eerste drie regels hebben ook een sterk ritme, dat leest fijn. Mocht je nog willen schaven: misschien kan je proberen dat ritme aan te houden in de rest van het gedicht? Dat maakt het nog meer een geheel denk ik. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn, hartelijk dank!! (Ik vond het trouwens een bar-moeilijke opdracht en kwam pas op gang, nadat ik enkele andere inzendingen had gelezen) Wat betreft het ritme, ja ik dacht al, dat een paar zinnen wat lang waren. Ik zal proberen het uit te puzzelen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
EdithE, Grappig gedicht. Beetje wrang ook wel. Ik zou 'dus' weglaten. En het advies van Greetje opvolgen, natuurlijk. ;)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuke invulling van de opdracht, Edith. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Karinska : Dank voor het schaterbekje! Fijn, dat je hem humoristisch vind. @Willemina : Je staat precies de spijker op de kop : bittere humor, (alhoewel humor in eerste instantie wel mijn bedoeling is) Dank voor je zienswijze. Ik heb "dus" eerst in mijn kladversie weggelaten, toen weer toegevoegd, en kan het dus beter weglaten. @darkvalley : Dank je hartelijk voor je compliment. (Hoe zou het met de Nederlandse tanden zitten??) @wilfredbreda : Fijn, dat je hem kunt waarderen, en bedankt!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik bij Darkvalley ook al noemde; ik vind het geweldig hoe iedereen zijn eigen draai aan dit soort schrijfopdrachten geeft. Ik vond 'm erg leuk.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stefanieswereld : Ja , je hebt gelijk, dat is inderdaad erg verrassend. (Heb nog maar 3 weekopdrachten "ervaren", maar het is inderdaad geweldig leuk). Dank voor het lezen en je reactie!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Edith, Hoe kom je erop?! Humor van de bovenste plank. Proficiat. Ik heb wel een beetje medelijden met de actrice. :o Kleine zeurtjes: Een beroemde Britse actrice had niets meer te verliezen- ze nam geen blad voor de mond. Zo twee keer 'weer' achter elkaar proberen te vermijden en 'de' mond in plaats van 'haar' ( van wie anders?) Een fijn weekend toegewenst, Edith, met veel inspiratie. :nod:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk bedankt voor jullie enthousiaste reacties/ suggesties. Aanpassingen aangebracht. Beter zo? Sta helaas op tijd, dus meer antwoorden volgen later. Groeten!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel Edith. Doet me aan Meghan Trainor denken. Behalve haar gebit! De naakte waarheid is vaak heel anders dan de krant weergeeft. Mooi neergezet.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mw Marie : Hartelijk dank voor je reactie/ beoordeling. Je slaat de spijker op zijn kop. (Deze Meghan zegt me niets, eerlijk gezegd, tenzij het die van prins Harry is?)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Coach Marijke Couwe : Dag Marijke. Dat is een groot compliment! Dank je. Ik heb je tips ter harte genomen en de boel aangepast.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella M : Hartelijk dank. Blij, dat je dit zo opvat. Want dat is de clou!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, mooi Edith! Ook zonder de laatste zinnetjes was het al mooi geweest. Bijzonder knap vind ik hoe je actrice/verliezen en salaris/waar is laat rijmen. Mooie vondsten.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edith E, in het begin leek het een limerick, de verwachting was daardoor hoog gespannen. Je stelde absoluut niet teleur, ik vind dit heel komisch! Heb ervan genoten.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mechtilde : Heerlijk, dat je er zo om kunt lachen. En dank voor je compliment. Het is 01u00 's nachts ik kom morgen bij je lezen -als ik dat al niet gedaan heb. staat me iets bij.