Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#178 Schone schijn

Is haar gebit niet parelwit haar taille wespensmal zo strak haar lichaam plooienvrij oreert hij en al wie hoort is verbaasd, verstomd, houdt zich dom want iedereen ziet dat het niet waar is maar niemand zegt er wat van Is hij niet groots en prachtig, machtig knap en stinkendrijk zo strak zijn pak oreert zij en al wie ziet is verbaasd, verdwaasd, houdt zich blind want iedereen ziet dat het niet waar is maar niemand zegt er wat van

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, wat een doordacht gedicht. Heel mooi opgebouwd, mede door de herhaling. De boodschap er in deed me direct denken aan Willy en Willeke Alberti "Omdat ik zoveel van je hou" (zie https://www.youtube.com/watch?v=6zWygjyCfvs) al kan ik niet precies verklaren waarom :) Als ik je een tipje mag geven: zet eventueel naast 'verbaasd' een komma, net als na 'verstomd' en 'verdwaasd'. Persoonlijk vind ik die zinnen dan fijner lezen. Goed gedaan!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Karinka, dankjewel en wat de komma’s betreft helemaal gelijk. Ik zat daar mee te worstelen. Je link krijg ik nu niet open ( ligt aan mijn telefoon) maar ga ik later zeker beluisteren.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap neergezet hoor. Ik zit nog altijd te denken hoe ik de regel waarin kan toepassen...

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt! Maar wel nadat ik diverse andere inzendingen had gelezen...

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Nancy, Je hebt het gedicht een strakke vorm gegeven, en dat leest heel fijn. De parallellen worden daardoor scherper en duidelijker. Een plooienvrij lichaam vind ik een mooie vondst en ik vind het fijn dat je dat woord bij het lichaam zet en niet bij het pak (dat was wat voor de hand-liggend geweest). Dank je wel voor het insturen en schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De herhaling vind ik wel zo'n vondst Nancy. Alleen haper ik wat bij de tweede zin: zo strak haar lichaam ... Hoe zou het zijn als je die zin omdraait. Dus haar lichaam zo strak. Dat komt in de tweede strofe ook weer zo voor. Is maar een ideetje, hoor. Ik heb dit met groot plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Levina dankjewel voor je fijne reactie en suggestie. Ik denk er over na. De keuze is bewust gemaakt vanwege de zinsafbreking.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Prachtig voorbeeld van 'liefde maakt blind. :thumbsup: Je zou nog de 'en' tussen 'oreert hij' en 'al' plus die tussen 'oreert zij' en 'al' kunnen weglaten. Dan krijg je een klein beetje spanning in de tekst, maar daar moet je van houden. ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nancy, Een mooi stuk. De herhaling vond ik in eerste instantie jammer totdat ik door kreeg dat ze elkaar beschrijven. Twee krachtige stukjes met mooie woorden. Goed gedaan.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Willemina, dankjewel :) je suggestie vind ik een mooie. Ik neem ‘m niet over omdat ik dit het ritme niet ten goede vind komen maar leuk dat meedenken :) @Schrijfgraag72 ( schreef weer bijna schrijvenmaar) dankjewel voor je mooie compliment, blij mee :) @Darkvalley, dankjewel ook van een compliment van jou word ik blij :)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, mooi dartel dansend, waarmee de schone schijn alleen nog maar extra aangezet wordt.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina zegt het al, dit is echte liefde. Je hebt het geschreven in een dichtvorm die heel verrassend is en het klopt, het pakt. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy mooi neergezet van beide zijden de liefde voor elkaar. Ik sluit me aan bij alle commentaren en wens je een fijn weekend.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Hadeke, dankjewel :) @Marijke, dankjewel :) @Stella, dankjewel :) @mw Marie dankjewel :) Kortom allen dank :D en een fijne zondag. Jullie maken me blij

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Prachtig Nancy. Ik schreef het hier al eens eerder: ... als de liefde niet bestond ... Ik kende 'm natuurlijk al maar als ik 'm hier tussen alle andere invullingen zie staan mag hij in de top drie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mechtilde dankjewel, wat een mooi compliment :) @Ton, dankjewel. Wat leuk dat je er bent en dat ik zo’n compliment krijg. Je maakt me blij :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Ik ben onder de indruk! Leuk gevonden dat beiden elkaar zo verwoorden. Als ik je gedicht hardop lees klinken de klanken werkelijk prachtig!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Danjiella, dankjewel. Wat een fijn compliment. Blij mee :) @Elyse, wat maak je me blij. Uit jouw pen dit compliment te krijgen daar wordt dit dichtgroentje heel blij van. :)