Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#175 Torso/Sculptuur ( Herschrijf)

Sculptuur ( herschreven versie) ‘Wie is dat?’ ‘Gewoon een vriend van ons. Hij is kunstenaar.’ Ik zucht. ‘Dit is echt geen koppelpoging hoor.’ Ze liegt. Toch ben ik nu blij met haar obsessie mij aan de man te krijgen. Vanaf het moment dat zijn hand in de mijne gleed, zijn stem, geur en warmte mij raakten, wist ik het. Aan tafel vertelt hij gepassioneerd over zijn werk. Zijn handen boetseren een denkbeeldig sculptuur. Ik verlang ernaar de klei te zijn. Mijn ademhaling versnelt bij de gedachte dat hij eerst mijn borsten modelleert en dan een taille strijkt. Hij vormt mijn venusheuvel en laat zijn vingers... Een spontane kreun verhul ik nog net op tijd met een kuch. Terwijl mijn zus afruimt, buigt hij zich over de tafel. ‘Mijn atelier is om de hoek, wil je het zien?’ Even later geef ik me over aan de handen van de meester. Torso ‘Wie is dat?’ ‘Gewoon een vriend van ons. Hij is kunstenaar.’ Na mijn zucht, reageert ze quasi verontwaardigd: ‘Dit is echt geen koppelpoging hoor. Hoe gaat het trouwens met die afschuwelijke zaak?’ Ik vertel haar van weer een romp waar de borsten vanaf zijn gesneden. Aan tafel vertelt Peter gepassioneerd over zijn werk. Ik kijk naar zijn handen en denk aan hoe ze mij vakkundig naar een hoogtepunt kneden. Een spontane kreun verhul ik nog net op tijd met een kuch. Terwijl mijn zus en haar man afruimen komt hij naast me zitten en streelt mijn been. ‘Mijn atelier is om de hoek, ga je mee?’ Ik loop voor hem uit de ruimte in. Voor een opgeruimde tafel blijf ik staan. Hij staat achter me en slaat een arm om mijn middel. Ik voel zijn warme adem in mijn nek. Ik wil me omdraaien, hem zien maar hij duwt me voorover, ruw. Als ik zijn hand naar mijn borsten wil begeleiden, trekt hij die terug, geagiteerd en trekt mijn hoofd aan mijn haren naar achter. Verderop zie ik een torso met één borst staan. Ik geef me over aan zijn wil.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
goeie herschrijf! (ik geloof alleen dat ik het echt niet meer kan bijbenen deze week; er zijn al waanzinnig veel inzendingen ineens en dan gaan jullie ook nog allemaal totaal nieuwe versies schrijven. En ik had het al zwaar met het onderwerp an sich. Pffff. Volgende week hopelijk een beetje saaie schrijfopdracht ;) )

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Schrijvenmaar, dankjewel. Wat fijn dat je me toch weer las in deze hectiek. Een bewogen thema. Ik kan het ook niet allemaal bijbenen. Ik hoop met je mee. Als ze nou een stroopwafel erin gooien dan zullen de gemoederen vast bedaren :unibrow:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik begin toch wat in de plakkerige kwaliteiten van dat koekje te zien warm ... en als je je tanden erin zet. ... dat het dan druipt langs je kin ... (lees in een Jan van Veen stem en begrijp - ik ben bij deze helemaal doorgedraaid)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(lees in een Jan van Veen stem en begrijp - ik ben bij deze helemaal doorgedraaid)
Voor de jongeren onder ons: hier een gedicht voorgelezen door de onvergelijkbare Jan van Veen. Voor meer informatie, google Candlelight (en bereid je voor op gekromde tenen die mogelijk niet meer ontspannen).

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je herschrijf een stuk beter. Eerste alinea zou naar mijn smaak iets compacter/sneller mogen. Bijvoorbeeld ‘Ik zucht’ ipv ‘Na mijn zucht, reageert ze quasi verontwaardigd’ en ‘Ze liegt, maar dat kan me niks schelen.’ ipv ‘Ik zeg het niet maar voor het eerst ben ik blij met haar obsessie mij aan de man te krijgen.’ Maar dat is natuurlijk mijn smaak.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Na alleen de herziene versie gelezen te hebben, kon ik de reacties niet plaatsen. Ik dacht: hoezo niet erotisch? Ik had niet zo'n enorme verandering verwacht, maar alsnog even de eerste versie gelezen. Leuk om de verandering te zien. Inderdaad een paar zinnen eruit en de hele toon is anders. Vind ze allebei prikkelend, maar de tweede past beter bij de opdracht. Het stuk aan tafel, de handgebaren en bijbehorende fantasie van de hoofdpersoon zijn mooi beschreven en zeker wel erotisch.