Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#174 Vergeving

Ik lig naast je in bed, op mijn rug, met mijn ogen dicht, je ademhaling rustig en zwaar. Ergens klapt een portier dicht, start een motor. Als ik mijn ogen open zou doen, zou ik de koplampen over de gordijnen zien strijken. Ik houd ze dicht. Wat een tijd om op weg te gaan. Om weg te gaan. Er hoest een kind, er gaat er een naar de wc. Ik concentreer me op je ademhaling, maar krijg het er benauwd van. Je lijkt meer in dan uit te ademen. De eerste vogels laten zich horen, de verwarming slaat aan. Ik moet naar de wc, maar draai me op mijn zij. Schuif iets naar je toe. Voel de warmte van je lichaam voor de aanraking. Je slaat je arm om me heen, trekt me dicht tegen je aan, kust me. En ik weet al niet meer waarover ik zo boos was.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Wat een prachtig intiem verhaal. Ik hield letterlijk mijn adem in toen je schreef 'Om weg te gaan.' Je kunt zo lekker terloops schrijven, zo schijnbaar moeiteloos. Ik hou van je stijl. Will nog steeds graag een boek van je in mijn kast hebben, in deze stijl geschreven.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Korte heldere scene met scherpe details, beeldend ook. Het portier, de koplampen die niet gezien worden Herkenbaar.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, loepzuiver dit korte moment bij het wakker worden neergezet. Het doet zo werkelijk aan.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal top! Inderdaad: mooie details die het tot een levend verhaal maken (dat ik, zoals iedere lezer, zelf mag invullen). :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Koplampen die over de gordijnen strijken, wat een mooie zin. Een verhaal waar een onderlaag in zit, die ik als lezer ontroerend vind, rakend. Je hebt t op jouw mooie manier weer schiitterend verwoord, de vergeving.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een herkenbaar tafereel. Met prachtig beschreven details die het zo echt maken. Ik vind het een juweeltje. En wat een goed idee van Willemina: een boek van jouw hand in deze stijl!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hield letterlijk mijn adem in toen je schreef 'Om weg te gaan.'
ik schreef eerst 'Om weg te gaan?' maar dacht dat dat toch net niet mooi was. Wat denk jij?
. Will nog steeds graag een boek van je in mijn kast hebben, in deze stijl geschreven.
wil het nog steeds schrijven en uitgegeven krijgen maar ik wil zoveel bedankt voor je mooie reactie geeft wel weer een duwtje ende steuntje in de rug

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hield letterlijk mijn adem in toen je schreef 'Om weg te gaan.'
ik schreef eerst 'Om weg te gaan?' maar dacht dat dat toch net niet mooi was. Wat denk jij?
Ik denk dat ik het zonder vraagteken het mooist vind. :nod: