Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 172 - Geen titel

Na jaren stond ik stil voor het huis waar mijn passiebloem nog de gevel sierde en dacht aan de overdrachtsakte die ik met een poppetje uitmonsterde. Hij was alleen naar de notaris gegaan. De mij onbekende vrouw die het huis kocht stuurde een brief waarin zij bedankte voor de liefde die zij zag. De op de muren getekende poppetjes, de wiegende planten in de achtertuin, een vergeten gieter. Ik vroeg mij af of zij het kraken van de treden kende, een pluk haar in de afvoer vond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... triest en tegelijk hoopvol. Hoopvol omdat jouw liefde gezien werd. Triest omdat je afwezig was bij de overdracht. Heb ik het zo goed begrepen? Boeiend om te lezen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Om stil van te worden, zo mooi. En begrijpbaar. :o Oh, die pluk haar. Hoe kom je erop? Subliem en luguber. Ik ga de passiebloem onthouden en de rest vergeten.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze dringt langzaam tot me door. Huiselijk geweld. Mooi symbolisch de passie(muur)bloem gebruikt. :thumbsup: In het algemeen: Vreemd dat je in de 'mood' moet zijn om de verhalen te ontdekken. Vanmorgen las en zag ik het echt niet en nu ineens wel. :nod: Passend kort als een korte herinnering in haar leven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton Badhemd en @schrijvenmaar :{} @mjjbogert, net zo eigenzinnig als jij in je teksten bent. ;) @Schrijfcoach Odile. ik begrijp het (voor mij tot nu toe onbekende) woord 'handpalmgedicht' maar ken niet de diepere betekenis. Wil je het mij zeggen? @Riny, de hp wilde niet bij de overdracht zijn. @i-Kat, heerlijk dat het je fascineerde. @Madd, jouw drie t's kloppen. :ninja: @Marceline, ja, ik heb mij erg ingehouden, geconcentreerd. @Marijcke, praktijk. Je kan het niet anders dan begrijpen, toch? @May, heel goed, het huiselijk geweld. Hoewel ik niet denk dat het een korte herinnering in hp's leven was. @Willemina, perfect begrepen. Hartelijk dank voor jullie reacties. En ondanks mijn toezegging van een week geleden heb ik me weer misdragen. :o

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is afgeleid van handpalm verhaal (wat veel verhalen hier zijn), maar dan sterk poëtisch. Mogelijk heb ik dit zelf verzonnen, maar ik dacht het ergens op internet of bij een wedstrijd te zijn tegengekomen, een gedicht in de vorm van een handpalm verhaal. Handpalm heeft ook een symboliek erachter, zo meent de een dat je er iemands persoonlijkheid in lezen kunt, en de ander dat je er een opdracht in legt. Hoe je daar betekenis aan geeft is aan de schrijver in samenspel met de lezer en voor iedereen persoonlijk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank, Odile, ik lees je net. Ik had eerst op handpalmgedicht gezocht en vond weinig. Handpalmverhaal (flash fiction) wordt ook - indien poëtisch - prozagedicht genoemd. Het is minder dan 1 pagina. Ik zocht naar de symboliek van deze prachtige woorden en die heb je mij aangereikt.