Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#172 Gekkenhuis

De witte strepen die langsflitsen en het getik van de regen maken me slaperig. Ik leun met mijn hoofd tegen het zijraam. ‘Slaap je?’ ‘Nee, ik doezel lekker.’ ‘Vind je het erg als ik de radio aanzet?’ ‘Nee hoor.’ Ik sluit mijn ogen. ‘Our house in the middle of the street’ schalt het door de boxen. ‘Mam, wat heb je nu gedaan?’ De normaal zo witte vacht van Lady, onze Engelse basset, is nu rood, geel en groen gestreept. Mijn moeder giert het uit, terwijl ze de hond achter haar lange oor kriebelt. ‘Ma-ham, wat heb je gedaan?’ Haar stembanden stoten nu onaardse klanken uit. Uiteindelijk antwoordt ze dat het tenslotte carnaval is. Lady heeft ook recht op schmink, probeert ze me nu op serieuze toon wijs te maken. ‘Mam, weet je wel wat je hebt aangericht? Ik draai aan mijn eigen lange lokken en trek een pluk naar voren. ‘Kijk dan. Al vijf keer gewassen en nog niet weg.’ De dag na Lady’s make-over, loop ik met onze veel te zware tochtrol de deur uit. Ik heb altijd al bekijks door haar wiebelende kont en buik die over de grond sleept maar nu is ze echt een kermisattractie. Ik rek me uit en draai mijn hoofd. Achter het profiel van mijn man zwaaien de bomen naar me. ‘Daar wandelde ik vroeger met onze eerste hond.’ Tranen rollen over mijn wangen. ‘Wat is er schat?’ ‘Ach, ik mis het soms, ons ‘gekkenhuis’ in het midden van de straat.’

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De tweede alinea vind ik sterk door de mix van het tragi-komische van de situatie en de ondertoon in het gevoel van de hp.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ Schrijvenmaar jazeker ;) Is het beter als ik het op het eind ook in het Engels schrijf? Dankjewel ik word blij van jouw blij worden. @Angus, dankjewel. Fijn dat de toon overkomt zoals ik het bedoelde. @ Karinska, wat fijn. Ook bij jou komt het over zoals ik wil dat het overkomt :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, heb ik al gezegd dat je steeds beter gaat schrijven? Het is heel knap hoe je in het midden een tragi-komisch verhaal verteld. En de muziek is er heel goed bij gekozen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Schrijvenmaar dankjewel voor je aanvullende reactie/antwoord @Sanne, dankjewel. Fijn dat je het voor je ziet en ook moest lachen. Daar word ik blij van. @Marceline, wauw dat is me even een compliment waar ik heel gelukkig van word. Big smile :) dankjewel.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is grappig en nostalgisch tegelijk. Heel goed geschreven. :thumbsup: Ik snap helemaal dat je dat "gekkenhuis" in het midden van de straat soms ineens kan missen. Een vroeger met wel een hele leuke moeder die haar huisdier zelfs met carnaval mee wil laten doen. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... ik snapte het eerst niet. Ik dacht aan een demente moeder. Maar toen ik de opname van 'the middle of our street' erbij gezocht had, viel het kwartje. Leuk gevonden. Die 'vrouw' met dat schoonmaakhoofddoekje is degeen die 'misdadig' met de hond is bezig geweest. Je hebt de sfeer goed weten te pakken.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een bijzondere dingen gebeuren er soms achter die voordeuren. Toen met een puberale schaamte met je regenbooglady de straat op, nu een dierbare herinnering. Mooi verbeeld, ook hier met een dikke glimlach gelezen. (is het niet De witte vacht?)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, de combinatie van jouw naam en de titel deed me al meteen grijnzen. Je stelde weer niet teleur met dit mooie - inderdaad tragi-komische - verhaal! Ik vind het heel sterk hoe je de verhaallijn opbouwt; doezelen op de grote weg, herinneringen die worden opgeroepen door een liedje. Chapeau!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Thea Josephina, Die dikke geschminkte tochtrol en mijn prettig gestoorde moeder mis ik nog iedere dag. Dankjewel voor je compliment en fijne reactie. @Maddbrug, dankjewel. Toeval wil dat ik geheel onverwacht voor het eerst in tien jaar eergister voor ons oude huis stond waar zich dit afspeelde. @Riny, het liedje riep deze herinnering bij me op. Mijn moeder was echt zo ‘gek’ om de hond te schminken. En ons huis bevond zich ook echt in het midden van de rij. In dit geval ben ik de HP. @ Stella, dankjewel. Verrek inderdaad , de witte vacht. Dankjewel fijn dat je me erop attendeert :thumbsup: @Ton wat een mooie complimenten. Je maakt me blij :) @ May, dankjewel voor je compliment. Ja verdrietig maar met een lach. Altijd weer.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Te zware tochtrol in regenboogkleuren, wat een mooi en aangrijpend verhaal. Weer erg graag gelezen :nod:

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige show van een moeilijke relatie waarin je als hp een moeilijk gelag laat doorschijnen voor de goede verstaander beter invoelbaar dan voor een ander. Want wat ik erin zie is dat de omgeving moeite heeft met accepteren, waardoor de hp in de verdedigingsrol komt te staan. Hoewel je die omgevingsrol niet benoemt, is mij duidelijk dat het ook gaat om een omgeving die niet erg flexibel denken kan.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Odile, dankjewel voor je uitgebreide feedback. Hoe opmerkelijk dat jij precies eruit haalt wat ik niet schrijf maar wel (ook) bedoel. Bijzonder en daar ben ik ook bijzonder blij mee. :)