Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 Honingdrop

Even een tijdje weggeweest.... ‘Kunnen we praten?’ Ik draai het autoraampje naar beneden. Aan het rechten van zijn rug zie ik dat mijn stem wordt herkend. Zwijgend stapt hij in de auto. Ik zwijg terug. ‘Gaat het?’ Zijn stem klinkt oprecht, het verwart me des te meer. ‘Wat denk je zelf?’ Ik richt mijn frustratie op de scheuren in mijn jeans. Met een korte aanraking stopt David de verder mishandeling van mijn broek. ‘Ik weet precies hoe je je voelt.’ Zijn hand brandt op de mijne. Er ligt een bevestiging in en een definitief. Hij is alweer afgeleid en duikt het handschoenenkastje in. ‘Wat zoek je nou weer?’ Voor het eerst kijk ik zijn kant op. Een zakje honingdrop komt tevoorschijn. ‘Heerlijk dat sommige dingen hetzelfde blijven.’ hij pikt er eentje uit. ‘Kijk je uit voor je tanden? Volgens mij zijn er een paar niet echt in dat mooie mondje van je.’ ‘Wat vind je eigenlijk van mijn nieuwe look?’ ‘Anders. Ik weet niet of ik nu nog voor je zal vallen.’ Ik lieg. ‘Jij hebt makkelijk praten nu je onder de pannen bent,’ hij stopt weer een dropje in zijn mond. ‘Je hebt het wel getroffen denk met Fedde.’ ‘Bijkomend voordeel is dat hij tenminste wel homo is.’ Het komt er geagiteerder uit dan ik mezelf wil prijsgeven. ‘Ik had je gewaarschuwd vanaf het begin. Het was een act zonder emoties.’ ‘Zegt ie nu,’ mompel ik. Zijn lippen branden nog steeds op mijn huid.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Annette, een weerzien tussen (geheime) geliefden. Waarvan een niet voor zijn homoseksualiteit uitkomt? Getrouwd met een vrouw en kinderen wellicht? Tenminste dat maakt mijn brein ervan. Er zit veel in dat je met iets simpels als honingdrop duidelijk maakt. Knap verhaal en ik denk een heel goed voorbeeld van Show don’t tell :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest het een paar keer lezen om te begrijpen wie wie was. Klopt deze zin: [Met een korte aanraking stopt David de verder mishandeling van mijn broek]? Of moet 'mijn broek, 'zijn broek' zijn? De rol van de honingdrop vind ik een mooie!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, dankjewel voor je reactie. Het zijn geliefdes inderdaad en ook ex artiesten, vandaar dat het voor de een zogenaamd maar een act was.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, dankjewel voor je reactie! De ik richt in een paar zinnen eerder zijn frustratie op de scheuren in zijn broek. David stopt dat door zijn hand op de hand van de ik te leggen (lastig met twee keer hij :) )

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette Rijsdam, 'Kunnen we praten?’ (er valt niet af te leiden of ik of David dit zegt, met 1 kort label is dat opgelost) Aan het rechten van zijn rug zie ik dat mijn stem wordt herkend. (dit is geschreven vanuit de ik, is dat de bedoeling?) ‘Hier?’ Hij stapt al in de auto, nog voor ik heb kunnen antwoorden.(Hetzelfde voor Hier? - wie zegt dat. Hij stapt in, dus de ander zit al. Hij is dus niet degene die zijn rug rechtte (?) ‘Gaat het?’ Davids zachte stem klinkt oprecht, het verwart des te meer. (David is de hij uit de vorige zin?, waarom dan eerst hij) Kortom, ik ben het hier al kwijt. Ik heb het echt meerdere keren met aandacht gelezen. ;) (Wat vindt je - vind je)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, de eerste zin was inderdaad uit de ik. Vandaar dat de ik ziet uit de reactie van de andere hij dat zijn stem wordt herkend. Als de hij (David) zijn rug recht, dan zit hij niet in de auto en is dus degene die instapt. Ik heb het aangepast. Hopelijk is het nu wel te volgen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest het ook twee keer lezen en raakte de weg in je verhaal snel kwijt, twee keer. De dialoog loopt goed maar ik vind t moeilijk te vinden tussen wie, wat en waarom.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette Rijsdam, ja beter. Qua volgorde en de jeans mag het voor mij nog iets duidelijker.
‘Kunnen we praten?’ Ik draai het autoraampje naar beneden. Aan het rechten van zijn rug zie ik dat mijn stem wordt herkend. Zwijgend stapt hij in de auto. Ik zwijg terug. ‘Gaat het?’ Zijn stem klinkt oprecht, het verwart me des te meer. ‘Wat denk je zelf?’ Ik richt mijn frustratie op de scheuren in mijn jeans. Met een korte aanraking stopt David de verder mishandeling van mijn broek.
Niet als herschrijf, als voorbeeld: Ik draai het autoraampje naar beneden. ‘Kunnen we praten?’ Aan het rechten van zijn rug zie ik dat David mijn stem herkent. Zwijgend stapt hij in de auto. Ik zwijg terug. ‘Gaat het?’ Hij klinkt oprecht, het verwart me des te meer. ‘Wat denk je zelf?’ Ik frunnik aan de scheuren in mijn jeans. Met een korte aanraking stopt David verdere mishandeling van mijn broek. terzijde: zijn hand brandt en zijn lippen branden - ik snap de bedoeling, probeer het meer creatief te laten zien.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja zo is het inderdaad duidelijker, Jan. Het branden was een twijfel. ik denk dat die laatste zin, sowieso niets toevoegt.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Annette, Sterke dialoog, zeker in deze laatste versie na de prima tips van janpmeijers. ( waarvoor dank) Mooi, hoe een enkel beeld van honingdrop herinneringen oproept. Heel goed gebruikt hier. Met een paar simpele woorden zoals ‘ het rechten van zijn rug’ laat je veel zien. Tussen de regels door is veel te lezen, de spanning is voelbaar. Een originele setting. Dank voor deze mooie invulling. Nel Goudriaan

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat is het voordeel van wat laat reageren. Het is voor mij een duidelijk verhaal. Strakke dialoog en knap weergegeven hoe de mens zijn emoties weet te onderdrukken.