Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 169 : Echtelijke twist

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel. Hij fronste zijn wenkbrauwen en zocht de oever af naar Lieselot. Natuurlijk was de dader al gaan vliegen. Langzaam nam hij de visstok die als een mast in de steun rustte en haalde de vlaggende theedoek weg. Het dutje had deugd gedaan. Maar zijn stemming was al omgeslagen. De vissen zouden niet meer happen en zijn vrouw zou het niet slikken dat hij nog lang bleef. Lotje was er gisteren niet graag bij. En vandaag belooft het niet veel beter te worden. Hij vouwt de keukenhanddoek mooi in 4 en begint de hengeldelen af te bouwen. De peervormige dobber legt hij in het juiste vakje van zijn viskist. De vissen bevrijdt hij uit de leefnetten en ze verdwijnen snel in het woelige water. Zijn schat heeft last van dit herfstweer. Je zou voor minder het huis uit vluchten en een lijntje willen werpen. Ze ruzieden over de taakverdeling van de huishoudelijke karweitjes. Zijn standpunt is duidelijk : er zijn vrouwenzaken, zoals poetsen, wassen, strijken, boodschappen doen en koken, en er zijn mannenzaken, zoals ... nu ja, zoals die vaatwasmachine eens nakijken. Helaas wou zijn vrouw dat hij dit gisteren zou doen. Hij heeft een donkerbruin vermoeden dat deze ochtend de elektriciteit er weer uit ligt. Pech, hij zal straks de vaat ook mogen doen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sarina, Lotje geeft een duidelijk signaal af - en hp zal volgen. Hij vouwt de theedoek netjes op, mooi detail. Het gaat volgens mij niet helemaal goed met de tijden: 'dat hij nog lang blijft'.- dat hij nog langer bleef en de laatste alinea is lastig te plaatsen - ik denk alles in het heden.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Sarina, daar ben je dan met DE doek ;). Mooi hoe het vissen staat voor vluchten. Er zitten een paar fraaie details in je verhaal waardoor het heel beeldend is. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat zij nou twee dagen achter elkaar met hem mee vissen terwijl hij eigenlijk de vaatwasser had moeten maken? Dan begrijp ik wel waarom zij staakt en er van door gaat. Mooi verhaal van een stel wat in mijn ogen veel van elkaar houdt.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor jullie reactie. JanP, Ik heb ondertussen enkele kleine veranderingen aangebracht. Ik was enkele weken verloren gelopen op Facebook. Nu toch maar weer de draad opgenomen om betere voeling met onze taal te ontwikkelen. Nancy, Tja, ik zeg wel onze taal, maar de theedoek is overgewaaid vanuit Nederland. Vroeger kende ik de keukenhanddoek en de schotelvod. Jullie doen de vaat, wij doen de afwas. Toch verstaan we elkaar en dat is net zo leuk. Verder denk ik dat ook binnen een relatie ieder ruimte nodig heeft voor zichzelf. HP gebruikt hiervoor het vissen, maar vrouwlief had iets anders bedacht. i-Kat, De inspiratie kwam tijdens de middagpauze. Klagen over de wederhelft is bij velen een dankbaar onderwerp. Een vaatwasser die stuk was, deed de rest.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sarina je geeft de relatie mooi weer, vissen is een dankbare vlucht voor al die nare karweitjes. Graag gelezen en heerlijk de Vlaamse invloeden, doet mij aan mijn vrienden denken in jouw mooie België. Fijn weekend.