Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 166 - Een dag met een strik

27 oktober 2017 - 18:06
Wekelijkse schrijfopdracht # 166 - Een dag met een strik Heerlijk, een nieuwe dag dient zich aan. Nog niet zo lang geleden dacht Monique daar heel anders over; ze voelt haar gezicht even betrekken. Onder de douche glijdt gelukkig de spanning van haar af. Antidepressiva en pijnstillers zijn nu echt verleden tijd. Straks naar de stad: lekker struinen door die grote boekhandel, boeken door haar handen laten gaan, erin neuzen en blij zijn met haar heldere hoofd. Een kennis raadde haar aan op zoek te gaan naar: “Stijloefeningen” van Raymond Queneau. Dan naar Rituals voor een heerlijke doucheschuim. Naar “Plato” de bestelde cd van Barry Sadler ophalen. Lunchen bij “Bonne Femme’. Uiteindelijk een mooi schrift kopen om dat tot een nieuw dagboek te laten promoveren en schrijven of je leven ervan afhangt. Oké, dit is mijn schrijfopdracht over de geboorte van een nieuwe dag met vijf zintuigen en 150 woorden.

Siv

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 oktober 2017 - 20:29
Hoi Riny Heeft Monique ontdekt dat schrijven veel en veel beter is dan het gebruik van antidepressiva en pijnstillers. Ik hoop dat dit tevens de geboorte is van een nieuw bestaan. Graag gelezen

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2017 - 14:21
Dag Riny, Ik heb je uitwerking met een glimlach gelezen. Iemand die het verleden achter zich laat, vol goede moed op en thuiskomen met een nieuw schrift (dagboek). Nieuw leven, heel mooi uitgewerkt. De stijl past prima bij de inhoud. Vlot, luchtig en een tempo van 'doorstappen'. Compliment. Hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2017 - 17:18
@Riny, en, had 'Plato' de cd van Sadler? Kun je niet een geluidsfragment bij mijn # 166 plaatsen? :nod: Wat een heerlijke dag had de hoofdpersoon, beetje struinen, mooie dingen kopen, nam ze nog een cocktail op het eind van de dag? Ik ben een beetje jaloers op dat onbekommerde.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2017 - 21:56
Riny, plezierig verhaal van een nieuw leven dat geboren wordt. En het schrijven, daar wordt ze vast blij van! Dat er nog maar vele van deze mooie dagen mogen volgen voor je hp.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2017 - 22:40
Dag Riny, Wat een heerlijk nieuw begin voor Monique. Laat ze maar genieten. Mooi zoals je de zintuigen hebt vermeld. Alle begin hoeft dus niet altijd moeilijk te zijn. :nod:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 9:50
De geboorte van een nieuwe start/ nieuw leven. Duidelijk en functioneel beschreven. Ze kijkt positief tegen de dag aan maar weet nog niet hoe ze zich daarbij gaat voelen. Ik voel daarin terughoudendheid wat m.i. logisch is na een depressieve tijd. Realistisch omschreven. :thumbsup: Groetjes, May (=Marietje: ik ben er weer! ;) )

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 10:50
Siv, ... dank voor je reactie. Ja, Monique is begonnen aan een nieuw leven. Zo'n niet meer dof hoofd was heel verrassend voor haar.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 10:52
Marceline, ... ja, het gewone leven is altijd nog het beste. Ik hoop dat ik Monique kan blijven volgen. Dank voor je medeleven.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 10:54
Stella, ... dank voor je dikke duim. Het was de geboorte van een opnieuw te leren leven!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 10:57
Madd, ... fijn dat je mee blij kon zijn met Monique. Heel mooi gezegd: de pillen in de prullenbak en de dag plukken. Ik zal Monique blijven steunen. Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 11:08
Mili, ... Monique heeft de cd, maar of ze zo technisch is dat ze een geluidsfragment mee kan sturen, betwijfel ik. Natuurlijk staan er nog meer songs op. Een cocktail gedronken? Haha, ik denk eerder een borreltje met nootjes. Nu even alle gekheid op een stokje. Die cd heb ik ook mogen beluisteren; er gaat een enorme rust vanuit. Van de stem, de muziek en daardoor ook van het verhaal. Het is het soldatenverhaal van door jaren en jaren heen (sorry, rare zin) maar het is zoals ik het voel. Soms hou ik het echt niet droog

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 11:09
@Riny, herkenbare reactie als een ontwaken in de ochtend vergezeld gaat van een gevoel van nieuw leven, zonder pillen. Dat is zeker een nieuwe geboorte. @allen, ik vind de mening dat antidepressiva vervangen kunnen worden door andere vormen van levensverrijkende interesses erg kort door de bocht. Mijn leven met chronische depressiviteit is leefbaar geworden door de antidepressiva. Er zijn nu een maal mensen die die pillen nodig hebben, net als diabetes en hartpatiënten. Het maakt me echt een beetje boos als mensen zeggen dat antidepressiva niet nodig zijn. Ze hebben mijn leven gered en leefbaar gemaakt, en nu na meer dan 20 jaar nog steeds. Riny er is moed voor nodig om te schrijven over het gebruik van antidepressiva en dat heb je goed gedaan. Complimenten Fijne dag Connie

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 oktober 2017 - 13:23
Hopelijk blijft de strik op de dag zitten, Riny, en is de wedergeboorte niet tijdelijk. Je blijft wel vaag Riny, wat betreft de smaak. Hoe was de lunch bij Bonne Maman?! Een nieuw leven in een nieuw dagboek. Leuk!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 oktober 2017 - 23:52
Nancy, ... fijn dat ik je blij heb kunnen maken. Monique is dat ook nog steeds en verbaasd. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 oktober 2017 - 23:54
May, ... wat fijn dat het je is opgevallen. De euforie is nog steeds aanwezig. Het zal straks blijken of ze stand kan houden. Dank voor je fijne reactie. :nod:

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2017 - 0:04
Connie, ... dank je wel voor je uitgebreide reactie. Monique heeft jaren medicijnen moeten slikken om haar hoofdpijn tegen te gaan. Tot de menopauze haar entree deed en ze alle soorten pillen kon weren. Het spijt me wanneer ik jou gekwetst heb, dat wil ik jou en niemand niet. Depressies kun je inderdaad van je geboorte af hebben, hoorde ik laatst op tv. Je mist dan een stofje. Doe s.v.p. wat de artsen zeggen en wees blij dat er medicijnen zijn die jou en lotgenoten helpen! Ik ben blij met je compliment. :nod:

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2017 - 0:08
'Leeghoofd', ... dankjewel voor je reactie. De strik zit nog steeds om de dag. Het noemen van de lunch was het 'proeven'. Ik kwam zo precies op 150 woorden uit. Het is allemaal even geweldig.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2017 - 0:09
Thea Josephine, ... wat zeg je dat mooi! De strik was een beetje aan het verslappen maar nu is ze weer wat steviger geworden. Dankjewel.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2017 - 0:11
Ik vind vooral 'een dag met een strik' een mooi gegeven Riny. Ik ga proberen er alvast een om ieder weekend te strikken. In alle kleuren. :) :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2017 - 0:13
i-Kat, ... waar is je katje? Verstopt in je nieuwe avatar? Dank voor je fijne reactie. Doet me goed dat je door het lezen van dit stukje blij wordt. :nod:

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 oktober 2017 - 0:16
elysevdr, ... wat leuk dat ik jou kon inspireren. Fijn dat er ook zoveel kleuren zijn. Succes met strikken en dank voor je leuke reactie. :nod: