Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#166 Band voor het leven

Band voor het leven De bevalling verloopt moeizaam. Ik blijf op de achtergrond, onder de indruk dat ik hier bij mag zijn. Als de uren verstrijken, loopt de spanning op. Dan, op precies hetzelfde tijdstip als zijn vader, wordt om 21u59 kleinzoon Louk geboren. Even later krijg ik een frummeltje in mijn armen met een onthutst gerimpeld gezichtje, zijn ogen stijf dicht tegen het licht. Ik kan mijn ogen niet van hem af houden. Later, terwijl zijn moeder wordt verzorgd, ligt Louk op een warmtekussen omdat zijn temperatuur aan de lage kant is. Hij ligt op zijn linkerzij, ik zit op een paar meter afstand en kijk naar hem. Dan slaat hij zijn ogen op en kijken twee grote donkere ogen mij recht aan, met een blik die overal doorheen gaat, alles doorziet. Onze ogen haken in elkaar, laten niet meer los, onze harten ontmoeten elkaar. Daar en dan start een band voor het leven.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier wordt de verbinding geboren, heel mooi om te lezen. De laatste twee zinnen doen het hem helemaal.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Cora, Mooi hoe je de afstand (het niet zelf ervaren) beschrijft van de vader. De laatste twee zinnen zijn warm en beeldend. Dank je wel voor deze uitwerking. Een suggestie: probeer de 'dan' te verwijderen. Laat de tekst haar werk doen. Zoals in je hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De belevenis van een vader bij een bevalling en het oogcontact. Met ontroering gelezen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O! Ik dacht dat de oma erbij mocht zijn omdat de vader misschien afwezig was. Maar uit de reacties lijkt hp de vader te zijn. Mijn verwarring komt denk ik door deze zin: 'Dan, op precies hetzelfde tijdstip als zijn vader, wordt om 21u59 Louk geboren.' Wie o wie was er nu bij? In beide gevallen is de band die je schildert hartverwarmend! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel idd ook die afstand vd vader, alsof hij enkel fysiek maar niet mentaal aanwezig is. Die ommezwaai in de laatste zinnen, ogen die in elkaar haken, harten die elkaar ontmoeten, daar zit die levenslange band. Een hartverwarmende tederheid, zorg en liefde stralen uit de ogen. Zoals Elyse schrijft, hetzelfde tijdstip als zijn vader, mss wil je nog altijd dat afstandelijke behouden, maar deze zin brengt eerder verwarring mee. Alsof er nog een derde persoon bijstaat. Wat ik minder vind, waarom geen doorlopende tekst? Telkens een nieuwe regel voor een nieuwe zin; het teveel aan wit stoort, en hapert in het doorlezen. Heel graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Nancy, Mili, maddbrug: dankjewel! Inanna: je hebt gelijk, het dan kan er uit. Inanna, Siv, Marlie: ik heb het verhaal geschreven als oma die bij de bevalling mocht zijn. In de originele versie staat niet Louk maar 'kleinzoon Louk.' Het verrast me dat het weglaten van 'kleinzoon' leidt tot de conclusie dat de hp de vader is. Hoewel Elyse terecht opmerkt dat dat niet klopt met de zin waarin staat dat Louk op hetzelfde tijdstip wordt geboren als zijn vader (mijn zoon dus), dat had het ook kunnen weggeven ;-) Betekent dat de toevoeging 'kleinzoon' op zijn plaats is, als ik wil dat het zo gelezen wordt. Ga ik nog even over denken :-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las het ook als oma, bij het "ik blijf op de achtergrond, onder de indruk dat ik hier bji mag zijn" was het direct mijn gedachte, en "hetzelfde tijdstip als zijn vader" bevestigde dat, gaf mij welke oma aan het woord was.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, Een mooi en ontroerend verhaal. De verwarring van sommigen deel ik, ik denk inderdaad dat de toevoeging van 'kleinzoon' kan helpen dit te voorkomen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel schrijvenmaar, toch heb ik het gezien de andere reacties, ook die van marceline, aangepast en kleinzoon er tussengevoegd. Jij ook dank voor je reactie marceline!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, wat een prachtige geboorte en ontmoeting van liefde tussen oma en kleinzoon. Fijn en hartverwarmend om te lezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi zeg, natuurlijk is het oma, ik begrijp niet waar het vader idee vandaan komt maar je hebt suggesties gekregen zie ik :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, wat een prachtige geboorte en ontmoeting van liefde tussen oma en kleinzoon. Fijn en hartverwarmend om te lezen.
Dankjewel, dan is overgekomen wat ik heb ervaren

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi zeg, natuurlijk is het oma, ik begrijp niet waar het vader idee vandaan komt maar je hebt suggesties gekregen zie ik :thumbsup:
Dankjewel iKat!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontroerend, die herkenning, zoiets bestaat echt.
Dankjewel Meta, klopt, ik wist het wel maar ervaarde het toen ook echt.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oma aanwezig bij de geboorte van haar kleinzoon. Hoe bijzonder en wat een geschenk. Groet Connie
Dank Connie, dat was het !

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg mooi :thumbsup: De 'discussie' over wie nu hp is, heb ik niet meegekregen maar zoals ik hem net las is het voor mij helemaal duidelijk dat het hier om een oma gaat, De slotzinnen zijn hartverwarmend prachtig. Graag gelezen.