Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#165 het stroopwafelgilde

De vergadering wordt geopend met een heftige klap van de voorzittershamer op de kaft van Jitzak. De klap echoot na bij de overige bestuursleden. Ter vergadering bijeengeroepen: het stroopwafelgilde teneinde een beslissing te nemen over het opheffen van het gilde. Aanwezig zijn: Mili, de voorzitster, JanpMeyers, secretaris, Leonardo Pisano, notulist Afwezig zonder bericht: Blavatski, de penningmeester. Zij wordt met volmacht vertegenwoordigd door DosWijnhof, die gelet op zijn leeftijd begrip kan opbrengen voor de beletselen die Blavatski op haar weg aantrof. Doel van het gilde is altijd geweest om in de stroopwafelwereld van Riny een doolhof aan te leggen met als eindpunt een stroopwafelhuis met lift. Daar zou Marcelline aangetroffen worden in opgestroopte kledij tijdens een plakkerige stroopwafelsituatie, als je tenminste op tijd op de stopknop hebt gedrukt. Anders moet je meeliften tot de bovenste etage, waar Jules zijn verrassing voor zijn vrouw aan het voorbereiden is. Wat voorafging aan deze vergadering: Ton Badhemd, verantwoordelijk voor de samenstelling van het bouwmengsel, het stroopwafeldeeg, is klaar gaan staan bij de betonmolen. Hij heeft bij de start de stroop in plaats van de vereiste hoeveelheid water toegevoegd. De volledige Sol gemeenschap staat ademloos te kijken hoe de massa uit de molen gaat komen en uiteindelijk een geweldig eindproject voor het gilde zal realiseren. Maar Mili vertrouwt het zaakje niet helemaal en neemt al eerder een kijkje bij Ton… de massa is een kleverig stroopzooitje geworden, beslist niet een textuur om de beoogde attractie te kunnen verwezenlijken. Met algemene stemmen wordt besloten het project onmiddellijk stop te zetten en het gilde op te heffen. Met een knalharde hamerslag op de kaft van Jitzak wordt de vergadering gesloten. De uiteindelijke afrekening zal iedereen in de notulen kunnen vinden. Het gedecideerde handelen van Mili heeft voorkomen dat de dag zou veranderen in bijltjesdag. Haar besluit om het gilde op te heffen heeft de hele SOL gemeenschap behoed voor een grote afgang. PS aanvankelijk niet van plan, toch even geprobeerd en niet kunnen laten :confused:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Connie, je kon het echt niet laten. :nod: Eerst de inzendingen van de anderen aandachtig in je opnemen om vervolgens met ons los te gaan. Dat 'Jitzak' twee keer keihard op zijn treiter wordt geklapt, vind ik geen enkel punt. Dat ik echter Marceline beroof van haar plakhuis met lift waarin prikkende mannen met handen tegen de wanden staan, zal zij mij niet in dank afnemen. Riny's doolhof is hierdoor ook naar de gallemiezen. Jules staat - slechts gekleed in een gebreid hemdje - te vernachelen en Ton, die kuis zijn badhemd aan Jules geeft op voorspraak van dat o zo beminnelijke plakkind Esina, staat voor schut omdat hij als rasechte Westlander geen betonmolen kan hanteren. Ik heb een stil vermoeden, Connie, dat jij ons van de afgang hebt gered. :D Heel leuk gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig leuk, Connie! Wat ben je prachtig met onze verhalen aan de slag gegaan! een feestje om te lezen, ik hoop dat jij net zo'n plezier had tijdens het bedenken. En ik vind het niet erg om, om met Mili te spreken, beroofd te worden van een plakhuis met lift waarin prikkende mannen met handen tegen de wanden staan. :D :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline toch, ik ben opgelucht. Ik wil je namelijk hooghouden als onze meest erotiserende schrijfster. :nod: Eigenlijk heb ik ook wel eens een erosepos geschreven. Misschien dat ik je eens naar de loef ga steken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline toch, ik ben opgelucht. Ik wil je namelijk hooghouden als onze meest erotiserende schrijfster. :nod: Eigenlijk heb ik ook wel eens een erosepos geschreven. Misschien dat ik je eens naar de loef ga steken.
Mili, Dankjewel! :D Kom maar op met je erosepos. Ik ben heel benieuw. Bovendien is er ruimte genoeg hier dus we hoeven elkaar niet eens naasr de loef te steken. :{}

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, soms noopt mijn beperkte inspiratie mij tot andere vluchtwegen. En hoe mooi is het dan om 'gebruik' te kunnen maken van alle Soltalenten. En met het opheffen van het gilde is misschien een stap gezet naar ...? Ja waarnaar, iets wat ik qua feedback en schrijfadviezen al een poosje mis. Hoewel dat vermoedelijk heel subjectief is. Fijn dat je het kunt waarderen, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, zie mijn reactie #5, daar kun je lezen waar dit verhaal tot stand kwam. Plagiaat of gewoon gebruik maken van de mogelijkheden. Blijkbaar kan het jou en Mili wel 'bekoren'. Dank voor het lezen, Fijne dag Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, wat origineel en je hebt me laten lachen. Heel beeldend geschreven. Als ik het mag zeggen, ik vind ieder stukje van je steeds krachtiger worden. Wat mij betreft, je maakt me neiuwsgierig naar je volgende tekst. Heel graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Connie, wat heb je daar toch een mooi stukje stroopwerk neergezet! En zo herkenbaar, die SOL-gemeenschap. Ieder zijn/haar (genderneutraal?) eigenste taak en rol, je hebt ons toch maar mooi aan elkaar geplakt! Hulde! Ik heb ervan genoten, Connie! :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geinig stuk, Connie. Eigenlijk heel jammer dat ik tijdens de vergadering op zolder bezig was, anders had ik geprotesteerd tegen opheffing. Het leek me juist zo'n leuk gezelschap om in te vertoeven. Wil je het gilde alsjeblieft weer in leven roepen, dan kun je nog meer fratsen over ons publiekelijk maken. Dat wordt dan weer lachen. Dat heb ik nu ook in overvloed kunnen doen. Voor mij heb je het stroopwafelboek ten volle verdiend. :thumbsup: :ontopic:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Superorigineel! Niet alleen het verhaal, maar ook de personages en de link naar SOL. Je hebt er zelfs andere #165 stroopwafelverhalen in verwerkt. Echt een heel goed voorbeeld van origineel uitgewerkte schrijfopdracht!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, wat origineel en je hebt me laten lachen. Heel beeldend geschreven. Als ik het mag zeggen, ik vind ieder stukje van je steeds krachtiger worden. Wat mij betreft, je maakt me neiuwsgierig naar je volgende tekst. Heel graag gelezen.
Mw Marie, wat een groot compliment en stimulans om door te gaan. Dank je wel, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Connie, wat heb je daar toch een mooi stukje stroopwerk neergezet! En zo herkenbaar, die SOL-gemeenschap. Ieder zijn/haar (genderneutraal?) eigenste taak en rol, je hebt ons toch maar mooi aan elkaar geplakt! Hulde! Ik heb ervan genoten, Connie! :thumbsup: :thumbsup:
Ton, jij weet er alles van hoe je inspiratie kunt putten uit de Sol gemeenschap. Dank voor je leuke 'Badhemd' reactie, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
grappig en 'beslist niet een textuur om de beoogde attractie te kunnen verwezenlijken' een prachtige formulering!
Dank voor je compliment. Leuk dat je kwam lezen. Stroopwafel bij de koffie? :) Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geinig stuk, Connie. Eigenlijk heel jammer dat ik tijdens de vergadering op zolder bezig was, anders had ik geprotesteerd tegen opheffing. Het leek me juist zo'n leuk gezelschap om in te vertoeven. Wil je het gilde alsjeblieft weer in leven roepen, dan kun je nog meer fratsen over ons publiekelijk maken. Dat wordt dan weer lachen. Dat heb ik nu ook in overvloed kunnen doen. Voor mij heb je het stroopwafelboek ten volle verdiend. :thumbsup: :ontopic:
Ach Jules, je bezigheden op zolder waren van zo'n importantie, waarmee je bewijst dat het gildelidmaatschap bij je past. Dank voor het lezen, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hahaha wat een leuke bijdrage Connie en terecht dat je hiermee gewonnen hebt. Ik noem zulke verhalen ‘Badhempjes’ altijd een plezier om te lezen :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, Langs deze weg wil ik je alsnog feliciteren met je beste stroopwafelverhaal. Proficiat. Ik ben blij bij de eervolle vermeldingen te staan en dus in je vervolg te mogen vertoeven. Hopelijk blijven we allebei nog lang "stroopwafelen"; naar de volle maan kijken, de zonnewende bestuderen en spoken zoeken. :o

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch Connie, ik was de stroopwafel moe maar ik heb toch wat gemist zie ik, wat heb je er zalig samenspel van gemaakt!