Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#165: Stroopwafelverhalen zoveel als je maar wilt

Thea is nachtportier in een verzorgingshuis in Gouda. Als je dienst hebt, heeft ze altijd om 3.00 uur soep. Dat weet iedereen, die ooit in een dienst langs haar komt. Je ruikt het al van verre. En lekker! Vooral in de winter als je het koud hebt, omdat je naar de bijgebouwen moet lopen om daar een helpende hand uit te steken. Thea moet de deur voor je open doen. Als je nieuw bent, roept ze je even: ‘Zin in een warm kopje soep?’ Hoeveel haast je ook hebt, je loopt even bij haar langs. En dan ben je verkocht. Ikzelf ben zeker geen soepliefhebber, maar midden in de nacht… En, ook niet onbelangrijk, ze is één en al oor voor jouw problemen. Frustraties in je zorgmomenten. Deel ze met Thea en je kan er weer tegenaan! Helemaal top is als Thea haar stroopwafels bij zich heeft. Ze warmt ze één minuut op haar elektrisch comfort. Zo is de meest slecht geproduceerde wafel nog heerlijk! Vanavond zit Thea met een zakdoek in haar hand. ‘Hé Thea, wat is er?’ ‘Vreselijk Martine, moet je nou horen. Ik mag van de Arbodienst niet meer uitsluitend ’s nachts werken. Ik moet ook dag- en avonddiensten gaan draaien. Daar ga ik met mijn slapeloosheid. Ik kan niet functioneren overdag, simpelweg omdat ik niet kan slapen ’s nachts.’ ‘Thea, wat een toestand. Als jij op vakantie gaat, hebben we het nooit zo gezellig als met jou en dan je heerlijke soep. Kan je het niet uitleggen aan de Arboarts?’ ‘Heb ik al gevraagd, maar het is een wettelijke regeling. Niet aan te tornen, zeggen ze.’ ‘Zullen we een petitie gaan opstellen, ik weet zeker dat je heel veel fans hebt!’ Thea veegt de tranen uit haar ogen, voor het eerst zie ik hoe oud en fragiel ze nu toont…

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aandoenlijk, kleine stroopwafelrolletje, hoewel, Thea is het kleine zoetje in de nacht

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldige vrouw lijkt me dat! Ik vind het mooi dat je op het einde laat zien dat deze sterke vrouw ook een kwetsbare kant heeft. Dat wordt zo vaak vergeten. Groetjes Stefanie

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Marie. Je zou bijna willen pleiten tegen de Arbodienst ook al is die er juist ter bescherming van de werknemer. De petitie zal niks uithalen vrees ik, maar dat zal niet aan haar fans liggen. Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik vind het een mooi en lief verhaal. Bijzonder dat je kiest voor de 'jij-vorm'. Ik hou er niet zo van maar hier past het wonderwel, zelfs als je even overstapt op de 'ik-vorm'. En dat je het verhaal in Gouda situeert, vind ik een leuk detail.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aandoenlijk, kleine stroopwafelrolletje, hoewel, Thea is het kleine zoetje in de nacht
Dank je Cora. Idd Thea is de lieve rots in de branding, maar ook erg kwetsbaar. Leuk dat je Tjea er zo uithaalt!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldige vrouw lijkt me dat! Ik vind het mooi dat je op het einde laat zien dat deze sterke vrouw ook een kwetsbare kant heeft. Dat wordt zo vaak vergeten. Groetjes Stefanie
Dank je Stefanie. Mooi dat je dat thema eruit haalt. Idd iemand kan zo stoer en sterk lijken, maar als de facade omver gegooid wordt, kan iedereen heel erg kwetsbaar worden. En dan worden de rollen omgedraaid. De helper wordt hulpbehoevend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Marie. Je zou bijna willen pleiten tegen de Arbodienst ook al is die er juist ter bescherming van de werknemer. De petitie zal niks uithalen vrees ik, maar dat zal niet aan haar fans liggen. Graag gelezen.
Dank je Thea Josephine. Ik heb helemaal niet nagedacht over jouw naam bij het schrijven van dit verhaal. Het moest fictie zijn, dat is dit niet. Helaas echt waar en deze Thea was echt ten einde raad. De Arbodienst werkt voor velen goed, maar er zijn altijd uitzonderingen. Hopenlijk hebben ze daar wel aandacht voor gehad.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja leuk verhaal Thea en inderdaad de petitie zal niets uithalen het gebaar des te meer. Aandoenlijk. :thumbsup:
Dank je Nancy voor je duimpje! Een gebaar maken doet zeker goed, zeker bij deze fiere Thea.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik vind het een mooi en lief verhaal. Bijzonder dat je kiest voor de 'jij-vorm'. Ik hou er niet zo van maar hier past het wonderwel, zelfs als je even overstapt op de 'ik-vorm'. En dat je het verhaal in Gouda situeert, vind ik een leuk detail.
Dank je Marceline. Scherpe blik, waardeer ik zeer! De jij-vorm is gekozen, omdat velen met Thea werken. De dialoog is met Thea en de hp om Thea's probleem neer te zetten, naast de stroopwafels in Gouda natuurlijk!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een soep- en stroopwafeldrama. Mooi geschreven verhaal, het werd hier even nacht terwijl ik las. Ik bleef even hangen bij 'Als je dienst hebt, heeft ze altijd om 3.00 uur soep.' (heeft ze geen soep als je geen dienst hebt?).

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Marie. Je zou bijna willen pleiten tegen de Arbodienst ook al is die er juist ter bescherming van de werknemer. De petitie zal niks uithalen vrees ik, maar dat zal niet aan haar fans liggen. Graag gelezen.
Dank je Thea Josephine. Ik heb helemaal niet nagedacht over jouw naam bij het schrijven van dit verhaal. Het moest fictie zijn, dat is dit niet. Helaas echt waar en deze Thea was echt ten einde raad. De Arbodienst werkt voor velen goed, maar er zijn altijd uitzonderingen. Hopenlijk hebben ze daar wel aandacht voor gehad.
Dus Thea is een bestaand persoon. Ik wens haar dan sterkte. Ze leek me juist op haar plaats tijdens de nachtdiensten met haar soep.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, wat een prachtig verhaal over een echte kanjer. Triest hoe regels soms in individuele gevallen hun doel voorbij schieten. :thumbsup: duimpje voor jouw HP! (en natuurlijk ook een voor jou; je hebt het zo mooi verwoord! :thumbsup: )

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi mw Marie, hoe een immer vriendelijk en attent persoon ook donkere dagen kent. Je legt de dingen bloot, hopelijk is alles nog in orde gekomen. Heel knap! (Ik zie dat je neiging hebt tot veel uitroeptekens, ik heb al gelezen deze veelal te vervangen door een punt. De tekst kan zelfs beter worden, een ! kan wat kinderlijk overkomen, zoals je in sprookjes hebt)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha mw Marie, ik zie nu pas dat ik zo op ben gegaan in dit verhaal dat ik je in mijn eerste reactie Thea noemde. Zie dat maar als een compliment :)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw Marie, van de levenservaring zou een rationele arbodienst eigenlijk dankbaar gebruik moeten maken. De juiste mens op de juiste plek, zelfs tijdens nachtdiensten...wat is daar nu moeilijk aan om dat te begrijpen. Was fijn te lezen, Groet Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een soep- en stroopwafeldrama. Mooi geschreven verhaal, het werd hier even nacht terwijl ik las. Ik bleef even hangen bij 'Als je dienst hebt, heeft ze altijd om 3.00 uur soep.' (heeft ze geen soep als je geen dienst hebt?).
Stella, dank je. Idd nachtelijk opkikkertje!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Marie. Je zou bijna willen pleiten tegen de Arbodienst ook al is die er juist ter bescherming van de werknemer. De petitie zal niks uithalen vrees ik, maar dat zal niet aan haar fans liggen. Graag gelezen.
Dank je Thea Josephine. Ik heb helemaal niet nagedacht over jouw naam bij het schrijven van dit verhaal. Het moest fictie zijn, dat is dit niet. Helaas echt waar en deze Thea was echt ten einde raad. De Arbodienst werkt voor velen goed, maar er zijn altijd uitzonderingen. Hopenlijk hebben ze daar wel aandacht voor gehad.
Dus Thea is een bestaand persoon. Ik wens haar dan sterkte. Ze leek me juist op haar plaats tijdens de nachtdiensten met haar soep.
Ja idd Siv, Thea zat zo goed op haar plek en was er zelf ook zo gelukkig.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, wat een prachtig verhaal over een echte kanjer. Triest hoe regels soms in individuele gevallen hun doel voorbij schieten. :thumbsup: duimpje voor jouw HP! (en natuurlijk ook een voor jou; je hebt het zo mooi verwoord! :thumbsup: )
Dank Ton, voor je mooie woorden en je duim natuurlijk.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi mw Marie, hoe een immer vriendelijk en attent persoon ook donkere dagen kent. Je legt de dingen bloot, hopelijk is alles nog in orde gekomen. Heel knap! (Ik zie dat je neiging hebt tot veel uitroeptekens, ik heb al gelezen deze veelal te vervangen door een punt. De tekst kan zelfs beter worden, een ! kan wat kinderlijk overkomen, zoals je in sprookjes hebt)
Dank je Marlie. Hoe het afgelopen is weet ik deels, Thea moest ook overdag dienst doen en werd daar erg ongelukkig van. Dank voor je uitroeptekens opmerking, ik ga dat onthouden. Het is zeker niet de bedoeling kinderlijk over te komen. Ik zie deze uitleg voor het eerst. Dank voor je wijze les.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha mw Marie, ik zie nu pas dat ik zo op ben gegaan in dit verhaal dat ik je in mijn eerste reactie Thea noemde. Zie dat maar als een compliment :)
Nancy, ik las het of je de hp bedoelde. Grappig. En de verwarring met de echte Thea zie ik zeker als een compliment.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw Marie, van de levenservaring zou een rationele arbodienst eigenlijk dankbaar gebruik moeten maken. De juiste mens op de juiste plek, zelfs tijdens nachtdiensten...wat is daar nu moeilijk aan om dat te begrijpen. Was fijn te lezen, Groet Connie
Dank je Connie. Je slaat de spijker op zijn kop. Maar wet is wet... Fijn dat je de tekst prettig lezen vindt.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Mooi verhaal, maar we missen de originaliteit in verhaallijn, thema, woordkeus of perspectief. Het lijkt bijna non-fictie. De stroopwafel heeft een bijrol, waar verder ook niet echt iets uit volgt. Mooi thema, mooi geschreven, dat wel!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Mooi verhaal, maar we missen de originaliteit in verhaallijn, thema, woordkeus of perspectief. Het lijkt bijna non-fictie. De stroopwafel heeft een bijrol, waar verder ook niet echt iets uit volgt. Mooi thema, mooi geschreven, dat wel!
Dank schrijfcoach Lineke. Ik snap je opmerking, fijn dat je desondanks het thema kan waarderen.