Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#165 stroopwafels in het steegje

"Jannie, ben je al klaar?" De dikke buik van Klaartje puilde over haar te korte rokje toen ze voorzichtig om het hoekje keek. Het was hetzelfde steegje als altijd, donker en stil. "Jannie, schiet nou eens op, ik krijg het allejesus koud hiero en het is nu mijn beurt." Ze had een stroopwafel meegenomen. Normaal was die nu al lang op. Met een pijnlijke trap tussen haar ribben liet het mormel weten dat hij weer wakker was en hongerig naar meer. Nog maar een paar weken, zei Klaartje tegen zichzelf in stilte. Dan was zij weer helemaal van zichzelf. "Ik voel me niet goed." De zachte stem van Jannie was bijna niet te verstaan. Resoluut stapte Klaartje de steeg in en met een paar passen was ze bij het einde gekomen. Jannie lag met haar rode jarretels, kokhalzend en happend naar adem, tussen de gebruikte naalden op de grond. "Is het slecht spul?" De lepel die we deelden zag er zwarter dan normaal uit. Dood door stroopwafels, was de uiteindelijke conclusie in het politierapport.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap m niet 0.0 (gebeurd wel eens vaker hoor). Boven de 'Dood door stroopwafels, was de uiteindelijke conclusie in het politierapport.' snap ik alles wel. Maar ik kan mijn eigen fantasie even niet inzetten om die stroopwafel van Klaartje te combineren met de lepel en naalden, met dood als gevolg.. Kan zijn dat mijn fantasie niet groot genoeg is, maar ik heb het gevoel dat de schrijver 'ziet' wat die combinatie doet, maar ik in dit geval niet. Groetjes, Stefanie.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, Ik ben ook niet zo'n kenner. Volgens mijn fantasie gaat het over een hoogzwangere heroïne gebruikster, waarvan je mag aannemen dat haar baby ook verslaafd ter wereld zal komen. Het laatste shot dat ze neemt is er eentje teveel. Toevallig heeft ze een troopwafel in de hand, waardoor de politie de doodsoorzaak bij de wafel zoekt ? Lol, wat heb jij gerookt man ;-) ? Ik denk dat je ze ziet vliegen. Maar anderzijds moet ik aan een gedicht van Jotie 't hooft denken. Brood van weken oud heb ik geweekt in water en opgegeten, terwijl de kou aan mijn tenen knaagde. ... En als mijn leraar 'Nederlands' het ons liet lezen, dan moet het wel goed zijn (jaren '80)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ook bij mij is de snapper stuk. Ik lees het zoals Sarina maar raak het kwijt door de conclusie van de politie. Spuiten ze stroop?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Stefanie, Dank je wel voor de feedback. Ik wilde in het midden laten of ze voor een "klusje" als bonus stroopwafels hebben gekregen, of dat ze dachten dat ze de koek konden spuiten, of dat de vrouw stikte in de stroopwafel doordat ze ook gebruikt had, of dat de politie even geen ander zinnig antwoord kon geven. Ik heb het idee dat dit nu een beetje te abrubt is. :) maar het was een poging om de stroopwafel even in een geheel ander daglicht te stellen dan de vorige opdracht en dit als fictie, toch dicht bij een mogelijk waargebeurd geval te plaatsen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Sarina, Helemaal niets gerookt of genomen. :) Leuk te zien dat je doorgedacht had wat er allemaal kan zijn gebeurd. Dit was een beetje het idee, ik hoop dat ik niet te veel verwarring heb gezaaid.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Nancy, Dank je wel voor de feedback, ik heb het idee iets te abrubt het einde te hebben gedaan, maar vind de verwarring wel erg grappig. Het idee, mensen aan het denken zet, lijkt te werken. Of het aanspreekt en niet te verwarrend is.... daar heb ik mijn twijfels over :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het is misschien een beetje te veel; én de dubieuze rol van de stroopwafel, én de nadrukkelijke zwangerschap in een dubieuze setting

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Schrijvenmaar, Dank je voor je reactie. De dubieuze setting was juist de bedoeling om de stroopwafel extra in het voetlicht te laten treden.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal brengt mij in een wereld waar het normaal is om stroopwafels te spuiten. Dat vind ik grappig. Volgens mij is zwangere Klaartje niet aan het spuiten, die eet ze liever. Ik heb jou en je donkere steegje deze week in mijn verhaal gesleept. Jannie en Klaartje laat ik liever hier.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Stella. Dank je wel voor je reactie. Je hebt mijn idee voor de setting eruit hebt gehaald. Klaartje heeft inderdaad gewoon honger en wacht op haar vriendin. Die vriendin zag de koek aan voor iets anders en dat liep niet goed af. Ik ben vereerd dat ik nu voorkom in een verhaal! :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, Ik krijg het gevoel dat je er voor zo'n kort verhaal er te veel in wil stoppen. Mijn suggestie zou zijn om het zwanger zijn weg te laten en ook Klaartje duidelijker als verslaafd hoertje neer te zetten. Of om de connectie met heroïnehoertjes weg te laten: In het begin dacht ik dat om wildplassen in een steegje zo gaan. waardoor de switch voor mij te groot en onwaarschijnlijk was.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ha marceline, Dank je wel voor je reactie. Het was de bedoeling om met een onschuldig ogende scene te beginnen en dan in heftigheid toe te laten nemen. Lijkt erop dat dit iets te abrubt is gegaan. :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, je doet je schrijfnaam eer aan met dit verhaal. Al vele tips zijn gegeven. Ik heb geen toevoegingen daarop. Aan de stroopwafel heb je een bijzonder aspect gegeven, dat is zeker origineel!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, ... hemeltje lief wat heb je nu gepresteerd. Dit vind ik wel zo'n triest steegjesverhaal. :crybaby: Het is allemaal wel duidelijk neergezet.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley is voor de gelegenheid Dark Alley :-) Als het je bedoeling was om de lezer je stukje drie keer of meer te laten lezen ben je in ieder geval in de opzet geslaagd. Toch denk ik dat de onduidelijkheid afbreuk doet aan de sfeer die je wilt neerzetten.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Bartsnel, :) Leuke woordspeling. De opzet was inderdaad een stukje shock en mysterie. Helaas niet helemaal goed uit de verf gekomen zoals ik dacht. Dank voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest het een paar keer lezen. Ik denk dat ik voorlopig geen stroopwafel eet, als dat een doodsoorzaak kan zijn. Verdrietig verhaal.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Darkvalley, bijzondere setting, bijzondere rol voor de stroopwafel. We krijgen heel wat stroopwafels voor onze kiezen, deze week! Maar jouw verhaal doet me wel even rillen; inderdaad een overduidelijk zwangere vrouw, die later waarschijnlijk een heroïnehoertje blijkt, met een collega bij wie het verkeerd afloopt. Inderdaad mooi hoe je in het midden laat welke rol de stroopwafel daarbij heeft gespeeld. Heb ik als lezer toch zelf wat te in te vullen, leuk! Ik heb ervan genoten!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Siv, Was een beetje de bedoeling om het zoete van de wafel te doorbreken ;) Dank je wel voor je reactie. Ik ga de volgende keer net iets meer in het verhaal proberen te stoppen. Ik wilde weer eens wat nieuws proberen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Ton, Toch leuk dat ik iemand heb kunnen laten genieten van een stroopwafel in een niet alledaagse setting. Dank je wel voor je reactie. :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Aan originaliteit geen gebrek in dit verhaal! Ook knap hoe je het in weinig woorden hebt weten te gieten. Het plot is totaal anders dan verwacht. De onschuld van de trek in stroopwafels steekt maximaal af tegen het drugsgebruik. Dat in het politierapport dood door stroopwafels wordt opgetekend maakt het slot lekker bizar.