Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#165 Ruitenwissers

De ruitenwissers deden onverstoorbaar hun werk. Betrouwbaar. Ruitenwissers zijn betrouwbaar. Ze verzaken nooit. 'Wat is dat toch met stroopwafels tegenwoordig?' 'Hoe bedoel je?' Wesley staarde voor zich uit. 'Nou,' zei ik, 'Rico zat er een paar weken geleden ook op te kauwen.' 'Oh ja? Al een paar weken niet gezien; Rico.' 'Even tanken,' zei ik, en nam de afslag naar tankstation Het Haasje. 'Hij zit nog bijna driekwart vol, man.' 'Altijd voorbereid zijn op het onverwachte,' zei ik. 'Dat is les één. Trouwens, ik moet ook zeiken.' 'Ah, toch een beetje nerveus.' Prima, dacht ik. 'Weer zo'n kluns met stroopwafels.' Het bleef stil aan de andere kant. Iets te lang naar mijn gevoel. 'Luister,' zei ik, 'het stinkt hier naar pis en er zit al kilometers lang een zak stront naast me. De vraag is niet of we een probleem hebben, maar wie het oplost en wanneer.' 'Heb je een voorstel?' klonk het droog. 'Ja,' zei ik. 'Zullen we dat niet telefonisch vooraf bespreken, maar gewoon afspreken dat je me vertrouwt en dat we het er morgen nog over hebben bij Van der Valk in Bilthoven.' 'Akkoord.' 'Carte blanche?' Ik zuchtte en keek naar het plafond. 'Carte blanche. En wat denk je over Dickie?' Ik dacht even na. Dickie had nu al twee keer een slechte keuze gemaakt, maar hij was geen slechte vent. 'Laat mij met hem praten,' zei ik, 'dat ie kerels moet kiezen die boerenkool vreten. Geen stroopwafels.' Er klonk een rochelige lach, gevolgd door een tweede ‘Akkoord.’ ‘Duurde lang,’ zei Wesley, toen ik weer instapte. ‘Leeftijd,’ zei ik. ‘Prostaat.’ Hij zweeg. ‘Je mag best lachen,’ zei ik. Hij schudde nee en keek me onderzoekend aan. Alsof hij een kort besef had van zijn voorland. Toch iets van respect, dacht ik. Geen slechte vent, maar een risico dat uit de weg moest worden geworden geruimd. Geen slechte vent, maar niet goed genoeg. Jammer. ‘Mag ik een stroopwafel van je?’ Hij glimlachte en reikte me het pakje aan. Die laatste minuten, kilometers, was hij tevreden. Misschien wel gelukkig. Denk ik. (Alweer stroopwafels? Dat dacht mijn alter ego ook. Dus een vervolg op https://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums… en https://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums… en eerdere pulp)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, leuk dat je weer voortborduurt op het eerdere verhaal met dit thema. Dit leest weer lekker weg en ik kijk uit naar meer! Klein detail: laatste alinea staat een zin met. denk ik, een vergissing. er staat namelijk "Geen slechte vent, maar een risico dat uit de weg moest worden geworden." Groet, Karinska.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus ik begrijp dat er al meerdere stroopwafelopdrachten langs zijn geweest. Ik kon helaas met de eerste link niet op het vorige verhaal. De naam van de tankstation 'Het Haasje' vond ik leuk gekozen. Ik hoop dat Wesley nog van zijn laatste uren kan genieten. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik, gaan we het weer over stroopwafels hebben? heb ik wel ingelogd? Maar het is waar we gaan het weer over stroopwafels hebben en dat heb je weer subliem gedaan :thumbsup: Ik denk net zoals Karinska dat het ook een vergissing is in de: laatste alinea. "Geen slechte vent, maar een risico dat uit de weg moest worden geworden."

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het begin dacht ik 'hé, waar gaat dit over?', maar ik vind het echt heel leuk gevonden. Vooral de zin over de boerenkool vretende mannen tegenover die van de stroopwafel. Ik ken je vorige stukjes niet en zonder die 'voorkennis' was dit toch goed te lezen. Groetjes Stefanie

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee keer lezen om in de sfeer te komen en me je vorige stroopwafelverhaal te herinneren, maar dan zit ik er direct in. Mannen te verdelen in stroopwafel- en boerenkoolvariant: groots!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Karinska.
Klein detail: laatste alinea staat een zin met. denk ik, een vergissing. er staat namelijk "Geen slechte vent, maar een risico dat uit de weg moest worden geworden."
Klopt :o Ik ga dat aanpassen. En wees gerust, er zal vast nog meer komen. Groet, Angus

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Siv.
Dus ik begrijp dat er al meerdere stroopwafelopdrachten langs zijn geweest. Ik kon helaas met de eerste link niet op het vorige verhaal.
Klopt. Werkt niet. Geen idee waarom niet.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het leest weer als een trein
Makkelijk zat. Die raast hier ook zowat door de tuin :)
engerd
:thumbsup: Als je hp - of mij als schrijver - niet eng zou vinden, zit ik mijn tijd te verdoen. Dank voor je reactie, schrijvenmaar.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'geworden' veranderen in 'geruimd'?
Nou, volgens mij heeft ie niet de varkenspest :( :( omdat het 'ruimen' van dieren mij altijd tegen de borst stuit. Edit: Maar inderdaad, het moest toch 'geruimd' zijn. (Zat zelf nog met 'opgeruimd' in mijn geheugen. Dank voor je reactie, Willemina.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij ‘het haasje’ ga ik altijd voor een vette hap
Ik verwacht daar altijd een spookrijder, kettingbotsing, klapband, scharende oplegger, plotselinge mistbanken of ander onheil :eek: Dank voor je reactie, Nancy.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken je vorige stukjes niet en zonder die 'voorkennis' was dit toch goed te lezen.
Dat is mooi om te lezen, want een streven. Dank voor je reactie, Stefanieswereld.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Cora. Mooi om te lezen dat je er in zat. Ook een streven.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, zonder bloederige details voer je de stroopwafel subtiel op, tot de spanning te snijden is. Met humor en gevoel voor detail. ;) :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, een nieuwe aflevering. Je zou je best doen zei je vorige week en dat heb je gedaan. :thumbsup: Ik zit zo in jouw verhalen dat ik je alter ego deze week even geleend heb :o . Hopelijk vind je dat niet erg.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
weer een fijn vervolg met je alter ego. Naar mijn mening niet teveel mededogen deze keer, voor mij heeft is hij weer gevoelloos genoeg.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met genoegen gelezen, @Angus. Een paar dialooglabels zijn m.i. overbodig, omdat het duidelijk is wie het zegt. Of heb je ze bewust toegevoegd als vertragingsmechanisme?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, elysevdr.
[...] zonder bloederige details [...]
Uiteraard. Mijn alter ego prefereert gerichte schoten (nek, tussen de ogen, hart) en dan niet met hollow points maar gewoon met 9 mm. Doorgaans vanaf twee, drie meter afstand. Met geluiddemper.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Stella M.
Ik zit zo in jouw verhalen dat ik je alter ego deze week even geleend heb :o . Hopelijk vind je dat niet erg.
Time wil tell 8)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar mijn mening niet teveel mededogen deze keer, voor mij heeft is hij weer gevoelloos genoeg.
Nou, hij denkt toch even over het gevoel van Wesley gedurende zijn laatste minuten. Vakman met iets van empathie. Niet te veel, dat dan weer niet. Dank voor je reactie, marceline.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een paar dialooglabels zijn m.i. overbodig, omdat het duidelijk is wie het zegt. Of heb je ze bewust toegevoegd als vertragingsmechanisme?
Klopt. Vanwege het ritme. Bij een verteller behoort dat - naar mijn idee - tot de mogelijkheden. Als het in de derde persoon geschreven zou zijn, dan zou ik andere technieken toepassen. Dank voor je reactie, Leonardo.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, mw.Marie. Ik ben bang dat de teneur van de verhalen niet zal veranderen.