Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#164 - Ochtendgloren

vogels vliegen losbandig in de wilde wind zoals mijn was slingert in de vlagen en mijn haar mij tijdelijk het zicht beneemt tot jij daar staat en wij samen genieten van de ochtendzon en de stilte die jij creëert de wind zijn kracht ontneemt

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ha Steef, leuk dat je ook hier bent. Mooie eerste bijdrage. Je afbrekingen vind ik super gedaan. Losbandig vliegen daar heb ik even geen beeld bij of beter gezegd beelden waarvan ik bijna zeker weet dat je ze niet zo bedoelt ;) :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ha Steef, leuk dat je ook hier bent. Mooie eerste bijdrage. Je afbrekingen vind ik super gedaan. Losbandig vliegen daar heb ik even geen beeld bij of beter gezegd beelden waarvan ik bijna zeker weet dat je ze niet zo bedoelt ;) :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Nancy, wat gaat er toch altijd in jouw hoofd om? Ik zocht een ander woord voor 'wild', in een combinatie van wild, chaotisch en ongecontroleerd. Hier kwam losbandig uit.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Stefanieswereld, Door de afbrekingen krijgen bepaalde woorden (zoals losbandig) meer nadruk. Dat vind ik mooi. Ik hoor het klapperen van hun vleugels bijna. Daarna was het ruisen van de was me eigenlijk te zacht, maar dat kan persoonlijk zijn. Interessant dat de 'jij'figuur in dit gedicht voor de stilte zorgt... Mocht je nog willen schaven: is het beneemt of ontneemt in de laatste regel? Ik denk dat je iemand de adem kan benemen maar dat je de kracht van iemand ontneemt. Kijk maar even, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit expres gedaan hebt. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Greetje, Bedankt voor je mooie feedback. Ik heb eigenlijk niet bewust gekozen voor het 'ruisen', het kwam er schrijvendewijs zo uit. Maar nu ik erover nadenk lijkt het inderdaad te 'zacht'. Ik ga dit veranderen in 'slingeren'. Ik zie nu ook net dat ik na veelvuldig overlezen toch nog een foutje had gemaakt. Ik zie dat er tweemaal het woord 'beneemt' in het gedicht staat en dat is niet de bedoeling. Bij de eerste had ik in eerste instantie 'afneemt' gekozen. Omdat ik je suggestie 'ontneemt' vind kloppen verander ik het onderste woord hierin. Zo is er ook geen herhaling. Ik denk dat 'mij tijdelijk het zicht beneemt' wel kan. Nogmaals dank! Groetjes, Stefanie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Stefanie, Ik vind het een bijzonder fijn gedichtje. Leuk ingespeeld op wat de elementen doen. En het woord losbandig vind ik prachtig bedacht bij de wild fladderende vogels. Complimenten. :nod: