Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#164 Gedicht bij foto. Een mooi fortuin

Het zou zo fijn kunnen zijn een leuk, klein huis met tuin aan een prachtig, romantisch meer. Het voelt vast als een mooi fortuin. Het kan echter ook ellende worden in een armoedig natuurgebied. Of je kunt er zeer gelukkig zijn. Maar voor mijzelf denk ik toch van niet. Romantiseren is een mens eigen zonder te denken aan later Als je jong bent kan het leuk zijn, maar voor mij is het wat delicater Ik ben helaas niet jong meer, ik ben zelfs al wat oud Hier geniet ik van mijn leven. Dat wil ik niet missen, voor geen goud. Laat mij hier dus maar lekker zitten in mijn huisje met mijn tuin, zonder een romantisch meer erbij. Voor mij voelt mijn huis als een mooi fortuin.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
een sympathiek gedicht en zeker niet onverstandig leuk vind ik: 'ik ben helaas niet jong meer - ik ben zelfs al wat oud' het heeft iets liefs, voorzichtigs

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bejste Jules du Lac, Je gedicht loopt goed qua ritme, en het heeft consequent rijm op de tweede en vierde regels. Dat geeft het gedicht stevigheid en is fijn voor de lezer. Het idee dat je toch maar niet voor dit huisje gaat, is ook leuk omdat het onverwacht is en toch wel herkenbaar. Mocht je nog willen schaven, kijk dan eens of je nog wat kunt schrappen zodat de boodschap nog wat helderder wordt, de beste dingen overblijven. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi Jules, fijn dat je zo'n tevreden persoon bent en ja, dromen is voor de heel jonge mens; het kan inderdaad allemaal "valse schijn " zijn. :nod: Dat leren we met schade en schande, hè?!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie complimenten, Greetje. En dat nog wel van een Poëzie-coach Dank je wel. Ik vind het wel moeilijk om te gaan schrappen. Ik laat het daarom liever maar zo. :o

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jules, Een gedichtje dat je weer even uit je romantische hoofd kan halen en je terugwerpt in de realistische wereld. Niet slecht om te doen en hoe jij je beeldend verwoord, ook niet een slechte realiteit, denk ik zo. Iets om naar toe te leven :) Groetjes Stefanie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Jules, een natuurgebied kan toch niet armoedig zijn? Een mooi gedicht waar je je zelf laat zien. Daar doet je leeftijd er niet toe, de woorden wel. Graag gelezen, Jules.