Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#163 - Misselijk

Zodra ik hem zie word ik niet goed. Elke keer als hij in beeld komt lijkt hij er afgrijslijker uit te zien. Alles aan hem is lelijk en ik kan maar niet begrijpen waarom anderen hier geen last van lijken te hebben. Inmiddels heb ik wel een strategie ontwikkeld om hem te ontwijken maar eigenlijk moet ik de realiteit aanvaarden. Wat ik verzonnen heb is dat ik elke dag vijf minuten naar zijn foto kijk en dat steeds langer probeer vol te houden. Dat is vandaag jammerlijk mislukt. Ik ging gigantisch over mijn nek, al na twee minuten. Het is langer dan ik verwacht had maar ik denk niet dat ik het vol ga houden. Ik had me voorgenomen om nooit een verhaal of een gedicht over hem te schrijven. Ten eerste wist ik niet of ik het vol zou houden, zo lang aan hem denken, en ten tweede vind ik dat hij mijn tijd niet waard is. En toen las ik een schrijfopdracht, hoe ziet een monster er voor jou uit en schrijf er een kort verhaal over. Het monster dat ik voor me zie heeft een te groot pak aan en een rode stropdas om. Ik denk dat hij het liefst voorverpakte hamburgers eet en we weten allemaal waar hij woont. Hij heeft geen humor, hoewel er een belachelijke pluk ondefinieerbaar blond haar op zijn grote rode plofhoofd zit. Ik kan er niet om lachen, ik moet er om huilen en overgeven alsof ik net een baal haar uit het doucheputje heb getrokken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Damn ja dat is inderdaad een monster van jewelste. Goed verhaal vooral omdat ik tot de laatste alinea echt dacht dat het om een ex ging. Goede twist. Vanaf nu moet ik nog meer kokhalzen als ik ‘Trump’ uit mijn doucheputje trek. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, in 'afgrijslijk/lelijk en lijken' zag ik al drie lijken om mee te beginnen. Waar gaat dit naar toe, dacht ik? Het is reuze spannend beschreven. In de eerste alinea gaat het m.i. om beeld op de televisie. In de tweede alinea om het kijken naar een foto. Waar staat die foto dacht ik? Op het dressoir om onder de hand te hebben? Naar beide hoef je natuurlijk niet te kijken. In je laatste alinea begrijp ik om wie het gaat. De man is gekozen en wordt sinds zijn aantreden 'gebasht' en geridiculiseerd. Persoonlijk word ik daar niet zo goed van.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-Kat, De associatie met monster kan ik helemaal volgen. Ik bewonder je inspanning om woorden te wijden aan de karikaturale verpersoonlijking van de ultieme levensgevaarlijke mafkees bij wie werkelijk geen kwaliteit te ontdekken valt. Het grote plofhoofd staat waarschijnlijk op springen als gevolg van het vacuüm waarmee het 'gevuld' is. Ik hoop dat zijn tweets nooit worden opgevangen door een vergevorderde buitenaardse beschaving en worden gezien als exemplarisch voor de mensheid. Want dan zijn we echt goed de lul. Goede weergave van het verwerkingsproces. Sterkte.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, Nancy, mooi dat je het niet aan zag komen, missie geslaagd. Mili, in de eerste alinea is het inderdaad tv, kijken naar het levende wezen. Daarna probeer ik het met een foto als therapie om hem aan te leren zien. Uiteraard alles voor het verhaal want in het echt hoef ik niet over te geven maar eerlijk is eerlijk, ik kijk er niet graag naar.. Hij staat voor mij symbool voor de graaiers van deze wereld. Zij hebben en houden alles en ik denk niet dat hij wakker ligt van al dat ridiculiseren (bestaat dat woord?) Empathie voor de mensen die het moeilijk hebben, heb ik iig nog niet kunnen bespeuren. Ik stel je reactie zeer op prijs! Angus, maar wat als de buitenaardse wezens zijn niveau hebben :confused: Dank je voor je medeleven, dat was niet je alter-ego :D Ha, Marceline, het doet me plezier dat de twist bij jou ook heeft gewerkt :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je schrijfstijl vind ik fijn, prettig om te lezen en het is alsof ik je hoor praten. Smijt die foto weg, doe niet aan zelfkastijding, is mijn advies. Leg die foto onderin de kattenbak, hij is dol op kattenbeesten, geloof ik. Een goed verhaal. Knalt er lekker in.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een gevoel van opluchting toen het niet je ex bleek te zijn, maar wat is erger... Gevangen in je verhaal, knap!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Om de moed erin te houden, denk ik dan: in ieder mens schuilt een duivel en een engel. Laat de engel zegevieren!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, dat is fijn om te lezen dat mijn schrijfstijl jou aanspreekt, heel blij mee want ik twijfel altijd of ik niet te simpel schrijf. Stella, een ex zou erger zijn voor de HP maar dit is een drama voor de wereld dus erger :\\ dank je voor je fijne reactie! Marie, ik bewonder je optimisme :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi i-Kat, wat een bijzondere invulling heb je aan deze opdracht gegeven. Mooi gedaan om de lezer tot de laatste alinea in het ongewisse te houden. Chapeau!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... wat een 'machtig' verhaal. Daar bedoel ik dan mee dat het zwaar op de maag ligt. Ja, het is een monster dat in hem huist. Laat de engel van Mw.Marie overwinnen. Je hebt een goed verhaal geschreven; leuke invulling van de opdracht.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo I-Kat Toen je het over hamburgers had moest ik even denken aan de clown van MacDonalds. Ik kan me de gevoelens van de HP goed voorstellen en ik hoop dat hij/zij zich niet langer kwelt door naar zijn foto te kijken. Gelukkig heb ik donker haar en hoef ik geen blonde plukken uit mijn doucheputje te graaien. Graag gelezen