Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 160 - Rollende hoofden

Daisy’s arm zwaait soepel, haar vingers glijden uit de neusgaten. Het hoofd hotst de bowlingbaan af en slaagt erin alle pins omver te werpen.. ‘Strike!’ Ze haalt haar vuist door de lucht en kijkt hem stralend aan. ‘Dat verdient een drankje, meid.’ Vincent slaat zijn arm om haar heen. Knap blondje. Lekker stuk. 'Wijntje? Of liever een Margarita?’ Hij trekt haar kruk dichter naar zich toe. Nog voor ze zit, ligt zijn hand al op haar knie. Blozend trekt ze haar been terug. ‘Je weet het nog van daarstraks.’ Daisy heeft de glimlach van een kind. ‘Wat krijg ik ervoor?’ De zoen op zijn wang doet Vincent zijn wenkbrauwen omhoogtrekken. Nou ja, de avond is nog jong. Met een vingerknip wenkt hij de barman, terwijl ze in haar handtas rommelt. ‘Biertje. En een Margarita.’ Drie minuten later staat het gevraagde er. ‘Je mag gaan.’ ‘Maar baas… opruimen …’ De man aarzelt. ‘Doe je morgen maar. Verdwijn.’ De barman haast zich langs de keuken naar buiten. Vincent kijkt om zich heen. De bowlingbanen zijn verlaten, de hoofden liggen gesorteerd in de kasten. De onderste plank etaleert de grotere, met starre ogen en hun lippen in een streep. Destijds had hij een koopje gedaan met die etalagepoppen. Nu zitten de hoofden vol deuken. Is er verf van de lippen. En poppen liggen niet voor het grijpen. Als zaakvoerder heeft hij al nieuwe ideeën bedacht en uitgevoerd. In een kelder liggen er twee hoofden klaar. Met het eerste had hij langdurig geklungeld en voor het reinigen had hij liters water nodig. Het zal beteren. ‘Ik moet …’ Daisy wankelt, haar glas valt in de plantenbak naast haar. ‘Ik heb je. Niets aan de hand.’ Ze zakt in elkaar in zijn armen. Even strijkt hij over haar haren. Via een achterdeur slaagt hij erin haar weg te brengen naar zijn wagen. Tien minuten later draagt hij haar een verlaten kelder binnen en legt haar lichaam op een bespatte tafel. ‘Enkele voorbereidingen treffen, liefje.’ Hij verdwijnt en komt terug met een slagersschort over zijn kleding. ‘Shit.’ Hij deinst achteruit. ‘Je dacht me te kennen, Vincent,’ zegt ze onvast. Zonder aarzelen stort hij zich op haar. Zijn grommen gaat over in geworstel als twee mannen zich vanuit een halfdonkere hoek op hem werpen. ‘En je weet weinig over je personeel.' De barman. Godverdomme. ‘Pech voor je, dat wij je eerste slachtoffer hebben gekend. Hij was geen onbenullige zwerver. Hij werkte al jaren voor ons.'

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden inderdaad! Het verhaal loopt lekker en de spanning bouwt zich op. Je hebt de barman goed gebruikt om de eigenaar te schetsen, mensen zijn aardig als ze iets nodig hebben maar tonen hun ware aard aan ondergeschikte. Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, kan jij niet het horrorpad op gaan? Daar excelleer je in. :thumbsup: Reden waarom ik liever was gestopt bij: 'Hij deinst achteruit'. :D (volgens mij kan 'er' uit: In een kelder liggen er twee hoofden klaar.)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marlie, Originele horror, dat is knap ;) En beeldend geschreven met die koppen op de bowlingbaan. dit is naar mijn smaak een onnodige vertraging: 'Via een achterdeur slaagt hij erin haar weg te brengen naar zijn wagen.' Via de achterdeur brengt hij haar naar zijn wagen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel knap gevonden. Een bowlingavond zal nooit meer hetzelfde zijn, want dit verhaal blijft hangen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marlie, wat een spanning! Gruwelijk, griezelig, maar ook grandioos! Graag en met een rilling over mijn rug gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank aan allen voor de fijne reacties en de tips. Mili, was mijn zoon niet naar een verjaardagspartijtje geweest en gaan bowlen, was ik er van mijn leven niet opgekomen! Ik ben nog steeds zoekende naar een stijl, noem het romantiek met een twist die alle kanten kan uitgaan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, Steengoed verhaal. Knap geschreven, mooi opgebouwd. Ik denk dat je hier een fantastisch langer verhaal van kunt maken. En dat zou ik dan zeker insturen voor een wedstrijd als ik jou was. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ... wat spannend en ook luguber. Gelukkig is het nu 11.41 en niet 23.41 u. Tijd voor koffie. Knap gedaan.