Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#159 H.H.H.

Gisteravond is het nogal laat geworden. Hoe ik hier gekomen ben staat me niet meer bij. Meestal lig ik in zo’n situatie naast een vrouw van twijfelachtige komaf met acne of veel meer rimpels dan de avond ervoor. Deze keer is het anders. Ik weet zeker dat ik wakker ben maar het blijft aardedonker als ik mijn ogen open. In plaats van de gangbare kattenbakgeur ruik ik vochtige modder en een vleugje rubber. Mijn kleren heb ik aan, alleen mijn jeans moet ik omhoogtrekken. Mijn hoofd doet pijn, mijn mond is droog. In de verte hoor ik schreeuwen. Of het een vrouw of een man is weet ik niet. Het kan evengoed een genderneutrale zijn. Ik tast naast de kist waar ik op lig en voel iets slaps en glads. Het lijkt een beetje vloeistof te bevatten. Voorzichtig kruip ik op de vloer naar voren tot ik tegen een muur aan stoot. Ik hoor nog steeds geschreeuw en nu ook gelach en gekreun van meerdere kanten komen. Ik tast de muur af en duw ertegen tot ik een deur raak die openzwaait. Achter de deur is een trap. Mijn lichaam beeft, ik voel me slap maar strompel omlaag tot ik op een houten vloertje kom. Ik kan geen kant op, ik zit vast in een benauwde ruimte met niets dan drie grijze glibberige muren en de trap om me heen. De vloer waar ik op sta kraakt, klapt open en ik val meters omlaag in water dat ruikt naar oma’s vissenkom. Zodra ik boven kom zwem ik gejaagd naar de oever aan de overkant. Uitgeput klim ik erop en pas dan durf ik achterom te kijken. Boven de ingang van de verwaarloosde burcht waar ik uit gevlucht ben valt in felgekleurde knipperende neonletters te lezen ‘Hanzels Horrible Hookerhaus.’

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar de beweegreden(en) van je hp om dat Hookerhaus binnen te gaan. Met genderneutrale plaats je het verhaal wel mooi in 2017. Aparte insteek van de opdracht. :nod:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijvenmaar: Gezellig dat je komt lachen! :nod: @ Willemina: De beweegredenen zijn hem zelf ook (nog) onbekend, hij weet het gewoonweg niet meer. Ik denk dat het een mannendingetje is. Dank je wel voor je complimentjes, ben er blij mee! P.S.: Jouw P.S. was in de eerste instantie de titel van mijn verhaal, zonder haakjes weliswaar. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, hoe subtiel heb je het verpakt. 'Hij hoefde alleen maar zijn jeans omhoog te trekken' om dan iets 'vochtigs slaps en glads' te vinden. Ja, ja. :D De spot in het 'genderneutrale' ligt me wel en ik krijg nu visioenen dat de 'deugdzamen' onder ons eenieder gaan verplichten tot identiek schreeuwen. Een leuk detail vind ik 'oma's vissenkom'. Als een grote jongen naar de horrible hookers gaan en dan aan je oma denken. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oma's vissenkom, ik rook het gewoon en dan de H.H.H. verklaring, hahaha briljant, ik houd er van, van dit soort verhalen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... wat een fantasie weer. De geur van de vissenkom maakt het wel af; leuk idee. Hè, hè met H.H.H. zat ik goed. ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hahaha Stella wat een goor verhaal. De kattenbak en vissenkom maakten het zo smerig :unibrow: Als ik dan een puntje van 'kritiek' moet geven is het dat ik veel te snel doorhad in welke setting je HP terecht is gekomen maar het bleef toch boeien. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili: Het blijven kinderen hè, mannen. De geur van vis en kommen, en erwtensoep, het blijft ze bij. Dank je wel voor je aandachtig gedetailleerde bezoek! @ i-Kat: Briljant… bloosch. Dank je wel! @ Riny: Fijn dat je hier goed zit, dat maakt me blij! @ jules du lac: Die Horrible Hookers komen daar niet zomaar weg, gedoemd tot rondspoken in de burcht. Ik heb geen adres maar het is ergens in Duitsland. @ Sarina: Ik weet het ook niet, die dingen groeien. De opdracht inspireert. Dank je wel voor je mooie compliment. @ maddbrug: Wauw, vakwerk, nu ga ik nog meer blozen. Dank je wel! @ Nancy: Ik ben blij dat je je hier even komt wentelen in mijn viezigheid, je was eraan toe. Wat je feedback betreft: Misschien legde ik het er wat al te dik bovenop, misschien is jouw praatgroep erg snel…

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessante plaats, dat 'Hookerhaus'. Volk naar ieders meug! Een valluik onder de vloer ... en dan de geur van oma's vissenkom lol In zijn dronken roes zie ik hp verdwijnen in een beerput, die uitgeeft op de rivier. Smakelijk boeltje! Heerlijk! :D

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ marlie: Briljant, een beerput! Daar hoort hij eigenlijk wel thuis. Je brengt een jeugdherinnering bij me naar boven. Ik was gewaarschuwd door de boer: Niet bij de beerput komen. Nee, dat zou ik niet doen, ik was een gehoorzaam meisje. Zelfs zo lief dat het ook niet in me opkwam om te vragen wat dat was, een beerput. Nadat ik erin was gevallen ben ik het nooit meer vergeten.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Stella, Een happy hooker verhaal, ja, dat moet kunnen, grappig dat mijn vraag om over spookkastelen te schrijven tot bovenstaande proza leidt. De eerste alinea vind ik prachtig, dat wakker worden naast een heel andere persoon dan de persoon die HP de vorige avond zag. Voor de rest kan ik niet mee met de smurrie, maar dat was waarschijnlijk de bedoeling? Een smeuïge tekst schrijven? Het hoogtepunt van het verhaal vind ik de kattenbak met de gangbare dagelijkse geur; dat klinkt me bekend in de oren. :o

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet er niet aan denken dat ik met je getrouwd was en jij mij elke avond voor het slapen gaan, als vorm van euthanasie, een dergelijk verhaal zou voorlezen. Ik zou de 100 niet halen. Goed geschreven Stella, dat wel.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijfcoach Blavatski: Dank voor het aandachtig lezen van mijn verhaaltje. Een groot compliment dat je het (eerste stukje) prachtig vindt! Die smurrie, die kwam gewoon mee, ik kon het niet helpen. Bij katten hoort nu eenmaal een kattenbakgeur, daar hoeft niemand zich voor te schamen. Dat zou wel kunnen als hij geroken word in een context als in de momenten waarop mijn HP kattenbakken ruikt. :D @ Dos Wijnhof: Daar kom jij zomaar met een oplossing voor het euthanasieprobleem. Ik denk dat ik aan de weg ga timmeren hiermee. Dat poeder schijnt ook niet ideaal te zijn. Leuk dat je langskwam hier en als ik van jou lees dat het goed geschreven is neem ik dat zeer ter harte. Dank je wel.