#159 Spookverhaal

Langzaam wordt Sara wakker. Een weeïge lucht dringt haar neus binnen. Ze knippert met haar ogen om te zien waar ze is. Het is aarde donker. Zo ruikt het ook. Naar aarde met iets ondefinieerbaars.. Ze komt een beetje omhoog en steunt met haar handen op de grond. Ze gaat met haar vingers de natte, koude grond af. Ze voelt iets harigs, hoort een kleine piep en trekt dan gauw haar hand terug. Oké denkt ze, nu niet in paniek raken.. gewoon doorademen. Wat het ook is, het is kleiner dan mij. Zichzelf moed in pratend schuifelt ze voetje voor voetje naar rechts. Er glipt iets langs haar benen. Sara geeft een hoge gil, springt gauw opzij en stoot met haar schouder tegen een muur. Auw ‘’,dat is ruw, maar algauw hersteld ze zich. Dit is hoopvol.“Waar muren zijn en grond is vast ergens een deur’’ mompelt ze. Voorzichtig schuifelt ze de muur langs. Ze voelt grote blokken steen die allemaal even nat en glibberig aanvoelen. Ondertussen hoort ze steeds meer geritsel en kleine piepjes. Sara begint ondanks de koude te zweten. Haar gedachten over het hoe en waarom blokkeert ze. Ze wil hier uit en wel zo snel mogelijk. De geuren die ze ruikt beginnen haar steeds meer te dagen. Sara wel bedenken wat hier allemaal rondscharrelt. Er loopt een rilling over haar rug. Ze schuifelt verder met haar handen lichtjes over de harde blokken steen. Na een paar meter vindt ze eindelijk de deur, vlug geeft Sara een ruk aan de metalen ring.. Ze vliegt bijna de ruimte uit en knalt weer tegen steen op. Maar nu voelt ze direct dat het traptreden zijn. Met haar handen op de treden rent ze de trap op. Bovenaan gekomen voelt ze een hendel, rukt deze eraf en staat buiten.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is duidelijk leesbaar door de witregels. Ik vond alleen het einde wat teleurstellend. Ze stond buiten en dat is het. Dat maakt het voor mij meer een stuk van een verhaal in plaats van een sluitend begin en einde. Bij alinea 3 mist er een woord in de 1 na laatste zin. Ook de leestekens bij Auw kloppen niet helemaal, die zin loopt niet zo mooi vind ik. Verder lopen de zinnen wel mooi en leest het goed weg.
7 September 2017 - 17:03

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Feliciaserge. Leuk dat je komt schrijven, hartelijk welkom. Je derde alinea vind ik duidelijk en sterk overkomen. Zijn wat dingetjes: aarde donker: aardedonker kleiner dan mij: dan ik zichzelf moed in pratend: zichzelf moed inspreken. Blijf vooral schrijven, het leert snel!
7 September 2017 - 20:15

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Feliciaserge, Welkom hier en dank voor het "spookverhaal". In de bovenstaande reacties wordt er al op de kleine foutjes gewezen, dus dat komt wel in orde. Schrijf lekker veel mee met ons en probeer te leren van de feedback. Je verhalen zullen er door groeien. Je hebt je goed gehouden aan de opdracht om de zintuigen te laten werken. Ik mis nog een spookje, :o maar dat komt nog wel.
12 September 2017 - 20:31