Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#155- Gedonder in het vooronder

Eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, tellen doe ik altijd als ik een flits zie. Dan weet je hoe ver het onweer is, zei mijn moeder altijd en ik tel altijd rustig, want dat waren de kilometers van mij vandaan. Ik ben bang voor onweer, ik denk altijd aan de god Donar, de dondergod, die op zijn wolk zit en bliksemschichten smijt over de aarde, hij is boos en dat zeg ik altijd hardop, 'God is boos'. Moet altijd aan Margo denken die onder een tafel gaat zitten net als haar moeder die dat ook deed, ze kruipt 's nachts haar bed uit en slaapt soms verder onder tafel, kijk dat doe ik nou weer niet. Ik heb eens een bolbliksem gezien, nou dat was eng, die mij achterna rolde, ik was twaalf jaar en dacht dat Donar boos op mij was omdat ik te laat thuis was. Om mijn flat heen waar ik nu woon knalt het licht naar binnen door de voor -en achterramen, alsof de bliksem armen heeft en mij vastpakt. Ik ben geen held met dat gedonder, ik wil nooit buiten zijn, ik vind het niets, dat gedoe. Trouwens gisteren, 9 augustus was er de rode maan, ik zag hem zo rood staan aan de hemel, godallemachtig wat is dat verschrikkelijk mooi die maan...o nee, de maan is een zij, zei mevrouw Blavatski een keer tegen mij en zij kan het weten. Je noemt haar ook de dondermaan. Mooie teksten over een nieuw begin en het mogen oogsten wat je hebt gezaaid. Ik geloof er graag in want gedonder heb ik de afgelopen dagen genoeg gehad. Krijg je pijn, ga je naar de dokter, vervolgens naar de EHBO en dan lig je in een het ziekenhuis. Pats boem knal als een bliksemschicht en een hoop gedonder gebeurt dat heel snel. Gelukkig geen spoedoperatie en dan ben je weer thuis maar gelukkig kan je wel je vingertjes nog laten trommelen, zonder gedonder. Ik vind het wel goed zo. Freewriten vind ik heerlijk, mijn gedachten snellen vooruit en mijn vingers dansen over het toetsen bord achter mijn gedachten aan. Ik voel mij als een wagon achter een locomotief, en kedengkedeng door mijn gedachten. Heerlijk.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Leuk stukje Maddbrug en zo te zien kun jij razendsnel typen want als je dit allemaal in vijf minuten hebt getypt dansen jouw vingers inderdaad achter je gedachten aan over het toetsenbord. Grappig dat je het omschrijf als 'heerlijk' ik denk dat het komt omdat freewriten een speelse, onbevangen manier van schrijven is. Leuk ook 'dondermaan'. Bestaat die echt?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie combi van verleden en heden. De angst voor onweer is een van de angsten die niet ophoudt als je volwassen bent omdat er een reëel gevaar heerst.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En zo doe je dat, freewriting. Ik heb daar toch uiteindelijk het lef niet voor en maak er dan toch weer een verhaaltje van. Dank voor deze glimlachopwekkende tekst.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi voorbeeld hoe het moet Maddbrug. Ik heb alinea's in mijn tekst gemaakt, bedenk ik nu omdat het anders als een blok leest. Maar zo moet het dus. Mooi: het getrommel zonder gedonder.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, mooi dat getrommel van je vingers. Gelukkig geen gevolgen dat gedonder in het ziekenhuis. Het is net zo vlot te lezen als het als freewriting is neergezet. groet Connie

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Frank, exact vier minuten was het, en ik ben zo in mijn element dat ik schrik van de wekker. Ja, die rode maan bestaat, die ook wel dondermaan wordt genoemd. Ik zag de maan op 9 augustus, eergisteren en vroeg mij af waarom hij zo rood was. Informatie te vinden via google. Het fijne van freewriten in tempo is dat het gevoel dat je het niet goed doet, naast je ligt. En dan kan je snel gaan, dat kan ik je vertellen. Nyceway, Dat heb je mooi verwoord, wat is de echte angst en wat is reeële angst. Altijd een moeilijk gegeven. Janp, Het is voor mij een sport, dat freewriten. Een lange adem die ik uitblaas, en ja, dan is het goed zo. Punt. Ostinato, fijn je reactie te lezen. Dat waardeer ik. Mw. Marie, Je faalt nooit met freewriten omdat het is wat er staat. Dat voelt bij mij goed. Connie, Freewriten is schrijven zonder dt je twijfelt, denkt dat het niet goed is of faalt. Heerlijk dus. Dank jullie allemaal voor de fijne reacties.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik geniet van jouw freewriten, mooi stuk en ben blij te lezen dat je vingers nog trommelen na het gedonder in het ziekenhuis. Wat veel tekst ook, snelle trommelaar ;)

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heerlijk zo lekker door rammelen, dat doe je goed! Ik kan dat ook hebben maar ik had geen wekker gezet dus vermoedelijk ben ik te snel gestopt. Ik wil daar alleen mee zeggen dat ik het heerlijke gevoel herken van lekker ratelen op papier of op scherm. Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje Maddbrug, Jij bent een freewriter pur sang! Wat heerlijk als dat dit resultaat oplevert. Het is een mooi stukje geworden en zeer de moeite waard om te lezen. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, ... van al dat gedonder ben ik stil. Wat heerlijk geschreven. Van onweer ben ik niet echt bang, maar wel voor mijn schoorsteen, dat-ie in elkaar stort of iets dergelijks. Lang geleden heb ik eens gehoord dat de schoorsteen de navelstreng is naar de kosmos. Haha, vroegere angsten kunnen weer terugkomen als je ouder wordt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, freewriting is eigenlijk nogal intiem. Ik lees het in alle bijdragen hier. Ook in de mijne. Waar ik van schrok was je spoedoperatie. En dan toch weer je trommelende thuisvingertjes. Je bent een schrijfster pur sang.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Het was een prima afleiding na het ziekenhuisavontuur, ik voel mij prettig bij freewriten. I-kat, het is een soort praten met woorden, gewoon wat in je koppie opkomt, zeer aangenaam. Marceline, het verbaast mij ook dat ik mij als een vis in het water erbij voel. Mili,inderdaad, het is een kijkje in de ziel. Inmiddels kan ik geen ziekenhuis meer zien, het was even pech hebben. Annette, ik tik met mijn nages of zijkant, op een zeer vreemde manier. Ton, en zo is het Ton, lekker door kedengedengen! Dank jullie voor de vrolijke reacties!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit aan bij alle voorgaande reacties, als dat mag. En ik ben zó benieuwd naar je freewriting op: en dan lig je in het ziekenhuis.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, Heel veel pijn en ellende, naar de huisarts, EHBO en een acute opname. Ik heb een aardige medische geschiedenis dus er wordt gelijk alarm geslagen. Dus, een hoop gedonder altijd. En de laatste tijd is het helemaal bingo.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ik heb geen bagagedrager, wat jammer nou, haha. Leuke opmerking van je, Marietje.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ maddbrug, dat spijt me voor je, dat je zo'n dik medisch dossier met je meedraagt. En ik ben blij dat uit je freewriting zoiets sterks spreekt als 'keep the soul alive'.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, Naast pech hebben bestaat er de racefiets en schrijven. Wat wil een mens nog meer? Tja, Das ist klar, en zo is het maar. Soms zit t mee en soms zit t tegen. Fijne reactie, Tja!