#153 Kokend en rouw

De duif fluisterde in haar oor: ‘ Het was mijn man.’ Een traan van schuldgevoel loopt over haar wang. Haar gedachten stonden even stil maar werden meegevoerd met de zee van verlangens. “ Jullie godverdomme ste kut duiven ook.” “ Het was mijn moment hoor je! “ “ Mijn moment!” Kaatje geeft de prullenbak nog een trap na, gooit de krant naast zich neer en springt op haar fiets. De wind waait door haar haren, even vergeet ze alle woede als ze aan zijn lippen denkt. De tafel was al gedekt en de kaarsen lagen op het hoekje. Maar toen moest die ronduit er tussen komen. Bij de gedachte alleen al begint ze weer te koken. Zijn lippen hadden de hare al lichtjes aangeraakt, ineens werd het pikke donker. Hij wou het ook dat voelde ze. Maar dan vraagt hij gewoon weer om mijn soep. Het water begint weer te borrelen, alles zakt snel bij de gedachte dat het zaadje is gepland. Geruststellend laat ze zich meevoeren door de wind op weg naar huis. “Zou ze boos op mij zijn?” Vraagt Bas zich af als hij achter de boom vandaan komt. Verontwaardiging verdwijnt als de krantenkop onder zijn neus verschijnt: “ Duif veroorzaakt stroomstoring in Waalwijk.”

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
AvaCinda. In mijn gevoel maak je wat snelle sprongen in je tekst: is Kaatje degene waarvan Bas zich afvraagt of ze boos is? Zo ja, dan heb ik er hartelijk om gelachen! Als dit je opningsalinea is, en de rest van jou tekst volgt, wordt het voor mij logischer: Zijn lippen hadden de hare al lichtjes aangeraakt, ineens werd het pikke donker. Hij wou het ook dat voelde ze. Maar dan vraagt hij gewoon weer om mijn soep. Het water begint weer te borrelen, alles zakt snel bij de gedachte dat het zaadje is gepland. Geruststellend laat ze zich meevoeren door de wind op weg naar huis. Succes, ik kom weer lezen de volgende keer!
30 juli 2017 - 13:50

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'....maar toen moest die ronduit ertussen komen'. Is er tussen die en ronduit een woord weggevallen? Het woord duif of stroomstoring of....? Het is voor mij als lezer een bijzonder en raadselachtig verhaal. Misschien kun je iets meer prijsgeven over de personages Bas en Kaatje. Tot een volgende keer!
2 augustus 2017 - 19:11

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi AvaCinda, ik geloof niet dat ik hier eerder iets van je heb gelezen. Ik had er wat moeite mee te begrijpen waar dit over gaat. Ik denk het volgende: Kaatje heeft soep gemaakt van een duif, de duivin fluistert dat het haar man(netjesduif) was, waardoor Kaatje gefrustreerd raakt en een ommetje gaat fietsen... Want ze had een romantisch etentje gepland met haar Bas. Zoiets? Kan het zijn dat 'ronduit' automatisch door je spellingscontrole is gemaakt van 'rotduif'? En die drie gesproken zinnen; is dat door 1 persoon uitgesproken?
2 augustus 2017 - 20:25