Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 De duif en het snoepje

De duif fluisterde in haar oor: ‘Lieve juffrouw, hebt u een snoepje voor mij.’ ‘Hoe kan het dat jij kunt praten?’ ‘Ik ben eigenlijk een prins; maar heks Nachtgruwel heeft mij omgetoverd omdat ik haar wilde doden.’ ’Oh, wat vreselijk.’ ‘Zeker. Maar als u mij een snoepje geeft, word ik weer prins Mohalla uit Scirankia en dan ga ik met jou trouwen.’ ‘Maar lieve duif, ik wil niet met je trouwen, want ik heb een heel lieve vriend.’ De duif liet zich op de grond vallen en rolde huilend over de keien. ‘Wat is dat nou? Ik wil je best wel snoep geven, hoor.’ Het hielp niet. De duif bleef rollen. ‘Is het zo erg, duifje?’ ‘Ik ben zo verliefd op je. Ik wil echt met je trouwen, lieve juffrouw.’ ‘Nou vooruit dan. Ik zeg ja.’ De duif sprong op, ging koerend op de schouder zitten en gaf haar een snavelkusje. Toen het beest een snoepje kreeg, veranderde het inderdaad in een mannenfiguur. ‘Oooh,’ was de schrikreactie van de vrouw, ‘wat ben jij lelijk, zeg. Ik trek mijn jawoord terug.’ De man rolde weer op de grond en begon hartgrondig te huilen, maar nu had de jonge dame geen medelijden meer.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, is het gek als je uit een land met zo'n naam komt? Kreeg er pijn in mijn ogen van bij het lezen. Wat een frissertje is de vrouw in jouw sprookje om onomwonden haar mening te geven. Gisteren vroeg ik de weg aan een man en ik had nog nooit zo'n lelijk iemand gezien. Trossen wratten bungelden in/op/aan zijn facie. Ik had ze bijna met mijn nagelschaartje weggeknipt. :D Dat zo'n grote man als jij nog zo'n heerlijk sprookje kan schrijven ...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, is het gek als je uit een land met zo'n naam komt? Kreeg er pijn in mijn ogen van bij het lezen. Wat een frissertje is de vrouw in jouw sprookje om onomwonden haar mening te geven. Gisteren vroeg ik de weg aan een man en ik had nog nooit zo'n lelijk iemand gezien. Trossen wratten bungelden in/op/aan zijn facie. Ik had ze bijna met mijn nagelschaartje weggeknipt. :D Dat zo'n grote man als jij nog zo'n heerlijk sprookje kan schrijven ...
@Mili toch. Heb je niet goed opgelet tijdens aardrijkskundeles? Scirankia is toch een heel bekend land. Waar het ligt weet ik niet, hoor. Haha. Misschien was die man met watten wel prins Mohalla toen hij net van de plastisch chirurg kwam. Hij wil natuurlijk nog een poging wagen. Je kent mij niet, Mili, maar ik kan je verzekeren dat ik soms nog net een kind ben die in sprookjes gelooft. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, ... wat heb jij heerlijk gefantaseerd. Het is moedig van je. Alleen, helaas geen goede afloop.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jules heb echt wel genoten van dit korte sprookje... en eind goed al goed. Want als dat vrouwtje enkel naar de buitenkant kijkt, is zij zijn zachtaardige binnenkant niet waard. :thumbsup: :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo beste dames en ..., oh nee, ik bedoel beste mensen, :o allemaal hartelijk dank voor jullie positieve reacties. @ Hoi Riny: Ik vind het eigenlijk wèl een goede afloop. Hij wilde een moord gaan plegen. Wie weet wat hij haar op den duur had aangedaan, toch? @ Hallo Emy. Ook jij kent die Mohalla niet. Zo zachtaardig is hij niet, hoor. Ik kan het weten, want ik heb hem zelf gecreëerd, haha. Bedankt voor de duim, Emy. @ Marietje, ook jij bedankt voor de extra duim. @ Beste Maddbrug, heel mooi dat je het verhaaltje zo aandoenljjk vond @ Dag Niceway, fijn dat je het kon waarderen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vrouw geeft wel snel toe :P, maar ja, niet elke dag kom je een sprekende duif tegen. Heks Nachtgruwel is een geweldige naam! Luchtig sprookje, fijn om te lezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jules wat een leuk verhaal en humoristisch. Ik moest vooral lachen om de tegenstelling. Een vrouw die zo zacht van karakter is dat ze bij de huilbui van de duif overstag gaat en hem vervolgens net zo snel en hard weer dumpt :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen, Jules. Ach die arme duif bleek een lelijke man te zijn en zij trok haar antwoord terug. Dat is wel triest voor die man. Maar ja, als ze tegen beter weten in had doorgezet was het waarschijnlijk nog veel triester afgelopen. Dank voor je reactie en ook @ Emy. 's Avonds laat ben ik niet zo wakker meer dat is nu wel duidelijk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, dank voor je positieve reactie. De vrouw is idd wat wispelturig. Ze was natuurlijk van slag door de sprekende duif en die vreemde prins. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedenavond Riny, Mooi dat je nog even een reactie hebt gegeven. Groeten, ook aan (je partner?) Emy. Leuk dat jullie beiden geïnteresseerd zijn in schrijfactiviteiten. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha die Jules, ... met je fantasie, #19, is nog steeds niets mis.
Dank je Riny voor je vrolijke reactie. :o Maar wat bedoel je met #19?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie. Misschien moet hij weer naar heks Nachtgruwel om weer duif te kunnen worden, haha. :o Dank voor de beoordeling en groet terug.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Jules, oh Jules ... # 8 ik was iets te spontaan: ik heb Emy willen bedanken voor het feit, dat ze mij op het rechte pad heeft gezet, dat heb ik in #15 gedaan, ik had dat beter in #8 kunnen doen. toen kwam jouw #19 Mijn gedachten: Vraagt hij zich nu af of Emy en ik partners zijn? mijn antwoord # 22 - met je fantasie is nog steeds niets mis nu vraag jij in #24, wat ik bedoel met # 19 Ik heb nu het gevoel of er allemaal duiven om mijn hoofd fladderen. Emy is een mede Sol-genoot en mijn man is een paar jaar geleden al overleden. Oh oh, ik kan ook zo moeilijk iets uitleggen. Ik hoop dat alles nu opgehelderd is? Vriendelijke groet, Riny

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Riny. Wat een hilarische toestand. Je zou er zo een humoristische thriller van kunnen maken. En dan te bedenken dat ik dacht dat je een man was. Hahaha. :o . Groet J.