Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 - De duivensprong

De duif fluisterde in haar oor, dat verlatenheid groeit, als een gemene tumor. Ze probeerde niet te luisteren, maar deed het toch, zoals altijd. Ze zwaaide met haar hand langs haar gezicht. De duif vloog op maar keerde onmiddellijk terug. Anderen vergezelden en krijsten van plezier. Haar blik staarde van de diepte naar de horizon. De stad in miljoenen lichtjes, het vergezicht van zo hoog was ontroerend. Kon ze hier gewoon niet even blijven, en dan weer naar huis, lijmen wat stuk is? ‘Durf je niet misschien,’ zei de duif, ‘of sta je hier gewoon aandacht te trekken?’ Duivens getier en gejuich vulde de nacht rondom haar. Ze kon niet vergeten wat hij heeft gedaan. Ze wou niet meer lijmen, behalve dan zijn lul aan zijn buik, dat had nog enige vorm van gelukzaligheid kunnen brengen. ‘Spring dan toch!’ De duif sloeg haar vleugels in het rond. ‘Spring! Spring! Spring!’ De hele groep koerde nu. Ze bedekte haar oren met haar handen. Een stap verwijderd van de eeuwigheid. De duiven lieten haar niet meer gaan. Ze sloot de ogen, als wist ze niet of dan alles makkelijker ging. Haar vleugels sloegen open en de duiven vlogen mee.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
VriendT. Verrassend einde. Mooi hoe je de mening van de duiven geeft en het verdriet van de hp. Gelukkig heeft ze vleugels en gaat ze haar vrijheid tegemoet?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@VriendT, heftig, ik wreef even in mijn ogen of ik het wel goed las. Dan verwijs ik naar de lul-zin. Het voelt alsof ze hem uit elkaar heeft gereten. Anderen vergezelden hem? [Ze kon niet vergeten wat hij heeft gedaan.] Stoei je hier met werkwoordtijden? Ik weet eigenlijk niet hoe ik je tekst vind.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heftig meeslepend en ook verdrietig verhaal. Mooi hoe je de gedachten van de hoofdpersoon weergeeft en hoe je de de duif/duiven een sturende rol geeft.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar blik staarde van de diepte naar de horizon. Ze kon niet vergeten wat hij heeft gedaan. Ze wou niet meer lijmen, behalve dan zijn lul aan zijn buik, dat had nog enige vorm van gelukzaligheid kunnen brengen.
Ik vind het het een goed verhaal, maar bovenstaande passages doen er voor mij afbreuk aan. Een blik staart niet, je kan beter zeggen 'Ze staarde van de diepte naar de horizon en weer terug', of iets dergelijks. Het tweede gedeelte zou ik helemaal weglaten. De lezer kan dit zelf wel invullen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
VriendT, ik vind het een topverhaal. De passage over de lul vind ik nu juist goed gevonden. Even de woede van je HP er goed uit laten springen en je lezer wakker laten schrikken. Je verhaal is verassend in zijn geheel. Dikke :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heftig verhaal, VriendT Mooi geschreven maar wat een onderwerp. Een passage deed voor mij afbreuk, daarin ben ik het eens met nyceway: [ Ze kon niet vergeten wat hij heeft gedaan. Ze wou niet meer lijmen, behalve dan zijn lul aan zijn buik, dat had nog enige vorm van gelukzaligheid kunnen brengen.] Voor mij kan het eruit en hoef je het niet door iets anders te vervangen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi VriendT, mooi weergegeven woede en vertwijfeling. En aan het einde; de sprong? Of toch een vlucht met vleugels? De rol van de duif / duiven maakt het bijzonder. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo VriendT, Ik ben helemaal mee. Zeer mooi geschreven. "Duivens" getier, vind ik origineel, creatief en duidelijk. "Zijn lul lijmen aan zijn buik " : dat vertelt meteen de reden en geeft meer inzicht in het geheel. (Het had een tiener kunnen zijn die van huis wegliep) Mij stoort het niet en is het in dit kortverhaal zeker niet overbodig. Ik ga alvast andere stukjes zoeken die je hebt geschreven.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
VriendT, ... heftig verhaal. Laat die niet te missen zin er wel in. Dit is juist de hoofdmoot van het verhaal. Alleen staat lul, wat lullig. Maar ja, de hp is ten einde raad en als ze vindt dat het een lul van een vent is, dan heeft hij geen penis maar een: lul. Enfin, het is fijn dat die duiven haar niet in de steek laten en kan ze zo, zonder gelijm van wat dan ook, een nieuw leven beginnen. Eind goed - al goed! Je hebt me wel laten denken, VriendT :nod:

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de feedback en suggesties groot en klein. Die neem ik, laat ik even bezinken, en kijk of het ook anders had gekund. Soms wel, soms niet. Super!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder vind ik dat juist duiven hier aansporen tot de dood. :thumbsup: De zin met de lul is intrigerend en moet wat mij betreft blijven. Seks kan voldoening geven maar in een relatie is meer nodig: dat is wat ik hier uithaal. Knappe invulling. :nod: