Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 Niet weten

De duif fluisterde in haar oor en ze wist dat alles goed zou komen. De warmte die haar hart vulde, vertakte langzaam in een veelvoud van weldadige stroompjes door haar lichaam. Het gekoer van de redder op haar schouder toverde haar naar een andere wereld. Het platgetrapte smalle pad dat de goede weg aangaf op de dichtbegroeide heuvel, maakte haar nieuwsgierig naar wie haar waren voorgegaan. De duiven die een verdieping hoger dezelfde weg volgden spoorden haar aan om sneller te lopen. De sprookjeswereld waar ze bovenop de heuvel een glimp van opving gaf haar nieuwe levensenergie. Ze werd gewekt door een hulpverlener die zachtjes informeerde of ze in staat was te gaan zitten. De duif was verdwenen. ‘Weet u nog wat er gebeurd is, mevrouw?’ Het leek alsof er een radertje in haar hersenen verschoven was en ze de losse fragmenten niet meer kon uitbouwen tot een samenhangend geheel. Wie was het? Ze wist zeker dat ze haar aanvaller kende maar gezicht en naam waren zoek. In de weken daarna gaf de sprookjeswereld, die ze op elk moeilijk moment weer even kon oproepen, haar de kracht om zich niet te laten meesleuren door de angst van het ‘niet weten’.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Nyceway, De troostende woorden en aanwezigheid van de duif helpt haar door een moeilijke tijd heen. De angst om te weten wat er gebeurd is, is duidelijk voelbaar. Proficiat. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nyceway, wanneer ik je lees, komt voor mij altijd je 'zijn' naar voren. Vredelievend. Zoekend naar samenhang. [ ... dezelfde weg volgende spoorden ...] e te veel [Het platgetrapte smalle pad dat automatisch de goede weg aangaf ...] Automatisch vind ik hier dubbelop omdat het gevolgd wordt door 'goede'. En hier, het is maar mijn mening: [ ... en ze de losse fragmenten niet meer kon samenvoegen tot een samenhangend geheel.] Zegt de zin niet twee keer hetzelfde? Konden we maar altijd jouw feeërieke wereld oproepen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, prachtige woorden van jouw hand. Je laatste alinea geeft een mooie uitweg aan dromen: even weg van alle ellende, die een mens kan meemaken.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
I-Kat, Blavatski, Nancy, Stella en mw. Marie, dank jullie wel voor de fijne reacties. Mili, jij ook bedankt voor je reactie en je verbetersuggesties. Ik heb ze doorgevoerd.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Niceway, mooi verhaal, dat de HP rust brengt in een kennelijk uiterst vervelende en kwetsbare situatie. Je weet mij als lezer de sfeer te laten proeven, dat doe je goed!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, het straalt rust uit, het vertraagt als ik je woorden lees, er valt mij een vredelievend gevoel toe. Dat vind ik knap als je dat kan bewerkstelligen in een stukje tekst!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk verhaal, helemaal in jouw stijl, Niceway. Een sprookje met diepgang: troost bij het overvallen worden door de angst van het 'niet weten'.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, ... wat mooi beschreven dat niet meer willen weten. Die angst is te fel. Prachtig.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, ontegenzeggelijk een intrigerend verhaal, maar mij is niet duidelijk wat er is gebeurd. Is ze op haar tocht aangevallen of wordt ze plots door angstgevoelens overvallen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, ontegenzeggelijk een intrigerend verhaal, maar mij is niet duidelijk wat er is gebeurd. Is ze op haar tocht aangevallen of wordt ze plots door angstgevoelens overvallen.
Ze is aangevallen en buiten bewustzijn geraakt. Toen maakte ze in de sluimerfase een reis met de duif. Ze heeft problemen met haar geheugen en kan zich niet herinneren wat er precies gebeurd is. De droom met de duif biedt haar troost om met deze angstige situatie om te kunnen gaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Niceway. Je doet je naam met dit stukje weer eer aan. Lief en mooi, ondanks het feit dat de vrouw buiten bewustzijn is geraakt (door geweld?) en ze in een droomroes verkeerde. Dan is de gedachte aan een duif idd een gerust gevend gevoel. Complimenten.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@niceway, ik gun ieder mens in die onzekere situatie zo'n duif. Je bracht ontroering in mij boven. Dank je wel. Graag gelezen, Connie