Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 Misschien praat ze morgen

De duif fluisterde in haar oor: “zeg niets, dit is gevaarlijk.” Dus zei ze niets. De lippen van de man tegenover haar spanden zich, kwamen los van elkaar, plooiden zich in ingewikkelde vormen, dansten met elkaar. Totdat ze stil hielden, wachtend op haar lippen om te ontdooien. Zijn vingers tikten op de tafel, zijn ogen vuurden verwachtingen op die van haar af. Ze draaide haar hoofd enkele centimeters opzij. De duif schudde zijn kop. Ze knikte kort en hield haar lippen op elkaar. Het tikken van zijn vingers werd harder en sneller, terwijl zij als een standbeeld bleef zitten. Een langgerekte zucht voordat de vragen weer begonnen te stromen. Ze luisterde niet, wilde niet in de verleiding komen om te antwoorden. De enige naar wie ze veilig kon luisteren was de duif. Stoelpoten schraapten over de vloer en met dreunende passen liep de man naar de deur, die geopend werd door een kleinere man. “Ze zegt nog steeds niets, geen woord, geen zucht, geen kreun, helemaal niets!” “Misschien praat ze morgen.” Dezelfde zin als elke dag. Met een doffe klap viel de deur dicht. De duif spreidde zijn vleugels. Hij was vandaag niet meer nodig.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gevonden, de geruststellende duif. Ik moest even teruglezen wat het tikken wilde zeggen maar het zijn de vingers. Daar had ik over heen gelezen. Misschien omdat de aankondigende beginzin eindigt met ogen. Maar het kan ook aan mij liggen :o In ieder geval genoten van je verhaaltje!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, intrigerend. Je laat het aan je lezer over te bedenken wie de hp is, waar ze is en waarom ze daar is. Het enige dat ik vermoed is dat de hp in transcendentale sferen is geraakt door de eindeloze verhoren. Mocht het een langer fragment zijn/worden, dan heeft de lezer voor mij op een gegeven ogenblik wel enige aanwijzingen nodig. Fraai.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Genoten. Dit keer doe je je schrijfnaam een grote eer aan. Ik kan heerlijk wegdromen in jouw verhaal en mijn eigen gedachten laten gaan. Het ultieme lezen voor mij persoonlijk!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dreaming, mooi hoe de duif aan HP advies geeft! Heel mooi vind ik je beschrijving van het praten van de man tegenover de HP, past erg in de sfeer en haar volharding in het zwijgen! Chapeau!

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning loopt hoog op en dan heb je de stilte van het einde. Morgen komt de duif terug. Wie zal het winnen en wat gebeurt er vervolgens? Je roept vragen op Dreaming! (Enkel de ingewikkelde vormen vd lippen kon ik me niet goed inbeelden bij lippen, wel dat ze vervormen, kan persoonlijk zijn :o ) Een :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, een kort verhaal waarin je spanning opgebouwd hebt en mij helemaal meeneemt door je beeldende woordkeuze. Wat een mooie rol geef je de duif!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dreaming. Een spannend stukje van begin tot eind. Als lezer blijf ik vertwijfeld achter met het geheim achter je verhaal. Leuk bedacht zo. :o

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie feedback! Fijn om te lezen dat het verhaal jullie fantasie prikkelt. @i-Kat: dat kan ik me voorstellen, ik heb die zin aangepast met 'het tikken van zijn vingers', ik denk dat het nu duidelijker is.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, je brengt de spanning bij de lezers met geen uitsluitsel waar het precies om gaat. Knap opgebouwd. Graag gelezen, Connie