Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 151 Busreisje

‘Kom op, jongens, snel die bus weer in. Dos verwacht ons.’ roept Zara. Gierend van het lachen stapt het groepje amateur-schrijvers de bus in. Na het succes van de Oostenrijkse berg had Zara aan Frank voorgesteld om deze zomer voor de SOL-weekschrijvers een schrijfweekend te organiseren. Zij zou een plan opstellen. Zara had wat rondgevraagd en kreeg van Nancy de tip voor een aardige locatie in de Vogezen. Onderweg zou er een tussenstop zijn in het Geuldal, waar de SOL’ers in Dos’ landhuis wat zouden drinken en Nancy zich zou aansluiten. In Zeist hadden de meeste SOL’ers zich al verzameld voor het kantoor van VirtuMedia, toen Zara met de huurbus kwam aanrijden. Al snel was iedereen ingestapt en vertrok de bus naar het zuiden. Nog vóór Den Bosch zat de stemming er al in. Ton had zijn gitaar meegenomen en iedereen haakte in bij het Beatles-repertoire, zo werd “When I’m sixty-four” luidkeels meegezongen. Ondertussen had Mili achterin de bus een achtergelaten opblaaspop gevonden, gekleed als bruidegom. Zij had hem tussen haar en Marceline neergezet op de achterbank. Bij een Maria-kapelletje, naast de grote weg, liet Blavatski de bus stoppen. Zij wilde daar samen met de SOL’ers even stilstaan bij de zin van het leven. Van die gelegenheid werd gebruik gemaakt om nog wat te eten en te drinken, waardoor de stemming uitbundiger werd. Mili en Marceline haalden de bruidegom uit de bus en blinddoekten hem met zijn eigen stropdas. Tot grote hilariteit ging hij rond op de schoot van alle SOL’ers, die hem hun intiemste geheimen toevertrouwden. Tenslotte werd besloten dat hij de reis niet verder mocht meemaken; hij zou die geheimen eens kunnen verklappen! Onder luid gelach jonasten de SOL’ers hem het veld in. De wind voerde hem mee, waardoor hij verderop midden in een akker terecht kwam. - - - - - - 'Bij het uitproberen van zijn nieuwe drone met ingebouwde camera ziet de boerenzoon een lijk in het korenveld. De dode man is gekleed in een smoking en hij is geblinddoekt. Rondom het lijk staat al het koren nog overeind, er leidt geen spoor van platgetrapte halmen naartoe.'

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Ton, geweldig. Je hebt me helemaal in vakantiestemming gebracht. Ik heb genoten in je bus, heerlijk. De Tour kan het niet beter voor me brengen. Dankjewel. :nod:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, genietend van je verhaal heb je me toch een beetje besmet met je 'slim jatten'. Maar na diverse mislukte pogingen heeft het me toch geholpen om iets te durven plaatsen. Met dank aan jouw perfecte voorzetten! graag gelezen, groet, Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer, zeer originele invulling. :nod: Een duidelijk verslag, waarin de sfeer goed overkomt. :thumbsup: Ik zal vaker SOL in de gaten houden voor de volgende inschrijving. ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Dankjewel voor je compliment en voor de gezelligheid onderweg in de bus! Volgende reis ga je weer mee, toch? Want ja, zo'n busreisje met SOL'ers onder mekaar is vakantie én Tour tegelijk, nietwaar Riny?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, welkom bij dit forum. Je valt wel meteen met je neus in de boter, d.w.z. met dit reisverslag. De volgende reis ga je natuurlijk gewoon mee, toch? Kwestie van de SOL-site in de gaten houden en mee instappen. Je zult zien, Stella, het zijn allemaal leuke, gezellige mensen, die ook nog eens aardig de pen weten te hanteren; lees de bijdragen en reacties, en oordeel zelf.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Connie, heb net je bijdrage gelezen en toen ik uitgeproest was, heb ik gereageerd. :thumbsup: En als ik eerlijk ben; ik zie het niet als jatten, je gebruikt wat je ziet op een creatieve manier, en je geeft daar je eigen draai aan. En dat doe je goed, Connie! Blij dat je hebt genoten en dat het je heeft geïnspireerd, Connie!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, dankjewel voor je complimenten. Ja de sfeer was geweldig, wij SOL'ers hebben het dik naar onze zin gehad. Met dank aan Zara, die het initiatief nam, en ook dank aan Dos die ons zo gastvrij ontving en fêteerde! En natuurlijk ben jij er de volgende keer bij, Marietje! Ik zal anders persoonlijk de bus tegenhouden, zodat jij nog tijd hebt om in te stappen!

Rol

  • Anoniem
Hallo Dos Badhemd, Wat een ontzettend originele uitvoering van de opdracht, met een paar SOL deelnemers als personages. Ik zie de opblaaspop meefladderen met de wind en ergens in het korenveld terechtkomen. Wanneer is het volgende schrijfweekend van SOL? Het lijkt me wel wat... Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Corrie, fijn dat deze bijdrage je aanspreekt. Dankjewel voor je positieve reactie! Enne.. natuurlijk heb jij en standing invitation voor als we weer eens 'de pad op gaan' (nee, niet meteen corrigeren; deze uitdrukking is ABW, Algemeen Beschaafd Westlands!) met de SOL'ers. Klein puntje; kijk nog eens naar de avatars van Dos Wijnhof en Ton Badhemd, en zoek de verschillen... :D

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een reunie in een busje, met Aldi bocht, schrijvende, biddende en zingende SOL'ers, op hol geslagen vrouwen en een terneergeslagen Esina die haar opblaasbruidegom kwijt is. Wie weet welke geheimen zij hem heeft verteld... hou haar in de gaten Ton! Een dikke :thumbsup: Ton!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Riny

Ha die Ton,

... wat ben/was je toch een heerlijke gangmaker; zulke mensen hebben we nodig en die zijn er gelukkig nog steeds, dat merken we nu wel bij de Coronacrises.

Mensen die dat niet kunnen maar wel zouden willen, bloeien ervan op. Dat is toch de uiteindelijke bedoeling al heb je dat zelf niet door.

Groetjes, zwaai-zwaai (ik heb geen emoticons)  Riny