Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#150 een oude vriend

Vorige week, op onze eerste afspraak, was het alsof ik hem al jaren kende. Een vriendschap die eeuwen geleden werd gesloten, en nu het amicaal weerzien tegen een waarschijnlijk onherkenbaar decor. Geen wonder dat we het zo goed konden vinden, elkaar geruststelden in onze onzekerheden en een of ander diep gesprek hadden over de invloed van familie op je persoonlijkheid. Geen grote verrassing dat we elkaar vaker wilden zien. Hoe vaak gebeurt het dat je iemand tegen komt waarmee het ongecompliceerd klikt? Hem gebeurde het vaker. Dat stelde me een beetje teleur, het haalde toch wat van de magie weg. Mij gebeurt zoiets nooit. Ik vind niemand aardig, laat staan dat het klikt. Halverwege de week zagen we elkaar even en hadden we het over relaties. Een schunnig thema. Ik deed er wat lacherig over. Een relatie is behalve ongedefinieerd, met name overschat en cultuurbepaald. Veelal gebaseerd op bezitsdrang en onzekerheid in plaats van vertrouwen en vrijheid. Al met al geen gelukkig vooruitzicht en bovendien waren wij vrienden. Gisteren ging ik in mijn eentje naar de bioscoop, en terwijl ik half in slaap viel in de zachte rode stoel dacht ik aan hem. Ik wilde hem zien, dit weekend. Hij kon niet, hij had een evenement waar hij wel zin in had. Ik was boos. Chagrijnig. Ik werkte over, sportte, kookte, belde met familie. Ik huilde om frustrerend nieuws op het journaal. De avond viel zwoel op mijn dak. Ik deed waar ik altijd van geniet, muziek, wijn en voeten op de balkonreling. Ik zuchtte. Vloekte. Wiebelde en viel bijna met stoel en al om. Langzaam kroop de donkerte naar de beneden en de volle maan omhoog, als een vriend van lang geleden.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere invulling Kathinka: de verliefheid, de prins op het witte paard van haar dromen en dan hp's ongedurigheid en tot slot de klapper van je laatste zin. Mooie ontknoping. Persoonlijk komt de tekst op mij als een 'blok' over: misschien wat meer alinea's? Bijv: Geen grote verrassing dat we elkaar vaker wilden zien. Hoe vaak gebeurt het dat je iemand tegen komt waarmee het ongecompliceerd klikt? Dan weer een nieuwe regel hierna. De derde alinea is wat vertellerig: Een relatie is behalve ongedefinieerd, met name overschat en cultuurbepaald. Veelal gebaseerd op bezitsdrang en onzekerheid in plaats van vertrouwen en vrijheid. Al met al geen gelukkig vooruitzicht en bovendien waren wij vrienden. Ik neem aan gedachten van de hp, misschien kan je het laten zien dmv een dialoog met de prins? Persoonlijke opvatting hoor, misschien kijk je er zelf heel anders naar.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De avond viel zwoel op mijn dak. Gefeliciteerd hp! Want hoewel de hp haar best doet om de liefde cq haar gevoelens af te houden lukt dat niet meer na het ingestorte dak. Wat als het dak symbool staat voor je hoofd met de redenaties waar mw Marie het vlgs mij ook over heeft? Beste Kathinka, hartelijk dank voor je verhaal en voor de herkenning die ik erin vind: waar gáát liefde eigenlijk over + denk maar niet dat ik zoiets nodig heb ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zijn gedachtes die ik herken van lang geleden, het kan nog goedkomen met die lover ;) Graag gelezen, ik houd wel van jouw schrijfstijl al heb ik geen idee wat dat is. De laatste zin volg ik niet. Is het goed of is het slecht?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kathinka Kreeberg, je zet de hp goed neer - schelden op relaties als cultuurbepaald, intussen niets anders willen. Om uiteindelijk (na bot gedrag) te zwelgen in zelfmedelijden. Sterk eind. let op loze woorden in je zinnen, vergelijk: 'Mij gebeurt zoiets namelijk nooit. Ik vind eigenlijk niemand aardig, laat staan dat het klikt.' Mij gebeurt zoiets nooit. Ik vind niemand aardig, laat staan dat het klikt.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mw Marie, dank voor de feedback! Leuk dat je hem de prins noemt, zo had ik het niet bekeken. De alinea's heb ik niet gekopieerd vanaf mijn word document, heb ik nu wel gedaan.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, super dat je dat ingestorte dak door had! Het was inderdaad metaforisch voor gedachten en ratio, en in plaats van rauw op mijn dak zwoel; de zomeravonden zijn nou eenmaal meer zwoel dan rauw. Grappig dat het herkenbaar is, misschien had je daarom het dak ook door;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
iKat, dank voor de geruststelling:) En voor het compliment. Ik weet ook niet wat mijn schrijfstijl is. Iemand zei een keer 'eigen', daar houd ik het dan ook maar bij. Het is niet per se goed of slecht. Het is de constatering. De emoties lopen ineens hoog op, terwijl hp eigenlijk heel nuchter en rationeel is. Dat komt door de volle maan.