Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#150 De Rooie is op slag verliefd op haar.

Zìjn Blondie, zoals hij haar noemt. Haar vacht glanst oogverblindend blond-rood bij de volle maan Hij kan zijn ogen niet van haar afhouden. Blondie doet of ze het niet merkt. Ook hij is bepaald niet lelijk. Zijn vorstelijk gedragen staart met die dieprode kleur en inktzwarte punt intrigeert haar. Zijn zelfverzekerde stap. Ze voelt haar hart sneller kloppen in haar diepe atletische borst en krijgt het er warm van. Blondie wil niet hijgen, hij zal straks denken dat ze geen goede jachtconditie heeft! ‘Hé meisje, Blondie heet je toch?’ ‘Ja, dat klopt, jij bent de Rooie van de Rattenheuvel, zie ik het goed?’ Achter hen wordt gegrinnikt, ouwe Sjaak zag het al aankomen. De Rooie vroeg hem de laatste tijd zoveel over Blondie. Zij is zijn nichtje en wie van de familie vindt haar niet het mooiste meisje! Ouwe Sjaak wordt meegenomen in de roedel, hij weet altijd aan voedsel te komen, die sluwe vos! Als de moer in de winter jongen krijgt, weet hij haar altijd te trakteren en de welpen hebben zo meer kans om op te groeien tot sterke vosjes. Zo is iedereen blij met elkaar. De Rooie zou een sterke rekel van hun familie kunnen zijn en met Blondie: prachtig stel! Hij snuffelt langs haar oren, ze schuurt zachtjes met haar mooie lichaam langs hem. De maan komt nu heel helder achter de wolken tevoorschijn en de roedel kijkt ademloos toe naar de sierlijke bewegingen, als een dans. Hun kleuren lichten op in de nacht, de schaduwen zwieren over de roedel. Iedereen voelt zich geborgen bij dit stel, de betovering van hen beide zindert in iedere aanwezige vos. Ouwe Sjaak wrijft met zijn poot langs zijn neus: ‘Dat belooft een mooi jaar te worden!’

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Prachtige titel: ik wilde het gelijk lezen. en dan deze originele invulling. Geweldig. Sommige zinnen lazen echter niet zo soepel, bijvoorbeeld: [Zijn Blondie, zoals hij haar noemt. Het gebeurt bij volle maan.] [Zijn vorstelijk gedragen staart met die dieprode kleur en inktzwarte punt intrigeert haar. ]

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, wat een geweldig leuk feel-good-verhaal! Prachtig hoe je de karakters uitwerkt, ook dat mooie slot met die constatering / verwachting van de ouwe Sjaak! Genoten! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, dit vossenverbond. Met plezier gelezen. Diepe atletische borst...daar kan ik me niets bij voorstellen. Als je diep weglaat wel ;)

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marceline. Ik heb de eerste alinea veranderd. Gek toch dat je zo er zelf overheen leest! Je tweede suggestie laat ik even bezinken... Leuk dat je het origineel vindt!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots. Fijn dat je langskomt. Ik stel me honden voor, het ene ras heeft een veel diepere borst dan de ander, bijv een windhond tov een teckel. Maar nu ben ik wel gek op honden hoor!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet precies hoe het komt maar van begin af aan wist ik dat het niet om mensen ging. Nergens wordt het echt benoemd en je brengt het subtiel als een raadsel dat zich langzaam ontvouwt. :thumbsup: Diepe borst is bij mij wel bekend omdat we twee rashonden hebben en de vader van het vrouwtje zo werd beschreven. [Ze voelt haar hart sneller kloppen in haar diepe atletische borst. Ze krijgt het er warm van.] Ik ben allergisch voor tweemaal benoemen van het onderwerp in zinnen achter elkaar. Maar dat is misschien persoonlijk. Een zeer originele invulling. :nod:

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi dierenverhaal. Ouwe Sjaak als koppelaar is schitterend. Deze klopt niet [Zijn vorstelijk gedragen staart met die dieprode kleur en inktzwarte punt intrigeert haar.] Zijn vorstelijk gedrag intrigeert haar is de hoofdzin. Ik weet niet waarom je staren erin verwerkt. Mss ergens opsplitsen om te verhelderen? Sprookjesachtig bijna, Lady en de Vagebond achterna!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
GEWELDIG :thumbsup: mw Marie zo origineel ik word hier heel blij van genoten. Juist de zin die eindigt met ' intigreert haar' vond ik dan weer fantastisch net als de diep atletische borst. Dat zal te maken hebben met de drie loebassen die nu bij me liggen. :)

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Marietje. Voor je ondersteunende woorden. Tav opmerking: Ze voelt haar hart sneller kloppen in haar diepe atletische borst en krijgt het er warm van. Vind je dit beter naar jouw gevoel? Twee maal zij in de zinnen achterelkaar, vind ik ook geen schoonheidsprijs.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Leeghoofd. Die zin: Zijn vorstelijk gedragen staart met die dieprode kleur en inktzwarte punt intrigeert haar. Het klopt ik beschrijf hier het gedrag van de Rooie en hetgeen daarvan te zien is en dat Blondie daardoor geboeid is. Je bedoelt dat ik deze zin de volgorde niet goed neerzet? Of vind je dat ik gedrag en wat je ziet niet in één zin neer kan zetten? Het is mij duidelijk, meer mensen maken een opmerking over deze zin. Het lijkt opvallend niet prettig lezen. Lady en de vagebond, ik heb er totaal niet aangedacht, grappige associatie!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Nancy. Fijn dat je het zo waardeert, van jou ervaar ik dat als een reuze compliment! Dank, met jou kan ik de week weer fijn beginnen!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny. Ik vond de opdracht best moeilijk en loop er dan even mee rond. Ineens komt de schrijfader weer tot leven en ziedaar. Fijn dat je zo'n mooi compliment geeft. Heerlijk, je moedigt me daarmee aan!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Wat een mooi liefdesverhaal. Natuurlijk is Blondie op haar mooist in het maanlicht. Eigenlijk wel leuk dat de hele roedel toekijkt hoe die twee elkaar het hof maken. Ik vraag mij af wanneer ze paren zonderen ze zich dan af (zoals mensen) of gebeurt dat ook onder het toeziend oog van de groep? Op Google krijg ik daar geen antwoord op. :o Nog een fijne zondagavond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank schrijfcoach Blavatski. Mooie vraag die u me stelt. Blondie en de Rooie gaan er samen vandoor naar zijn aangename hol! Een fijne avond gewenst en weer dank voor de inspirerende opdracht. Er zijn zoveel inzendingen, ik kan het niet meer bijhouden, knap dat u het kunt!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw Marie, ik vind het heel knap hoe je vol fantasie deze prille vossenliefde beschrijft. Ik kan alleen maar zeggen:dikke :thumbsup: Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Marietje. Voor je ondersteunende woorden. Tav opmerking: Ze voelt haar hart sneller kloppen in haar diepe atletische borst en krijgt het er warm van. Vind je dit beter naar jouw gevoel? Twee maal zij in de zinnen achterelkaar, vind ik ook geen schoonheidsprijs.
:thumbsup: Zo simpel kan het zijn. ;)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Dank voor het mooie compliment. :) Ik doe het zo graag hier op Sol al die verschillende verhalen lezen. Zo leerzaam en fijn zoveel interessante mensen te mogen ontmoeten. Nog een fijne middag en avond toegewenst.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank schrijfcoach Blavatski. Het is een fijne wereld hier op SOL. Leerzaam en inspirerend, ieder op zijn eigen wijze!