Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#150 - Volle maan aan Galway Bay

Het zachte avondlicht verdoezelt het afbladderend pleisterwerk en geeft de witte Inn aan het einde van de weg een feeërieke uitstraling. ‘Alsjeblieft.’ Het is warm en ze blaast omhoog tegen haar rode krullen als ze zijn pint Guinness voor hem neerzet. Zijn hand raakt de hare als hij de pint oppakt. ‘Slàinthe!’ Haar wangen worden nog warmer. Ze loopt weg en voelt zijn ogen op haar rug branden. Haar ogen raken die van haar man achter de bar. Hij knijpt ze tot spleetjes, snel slaat zij de hare neer. Zijn blik vangt de hare als ze zijn fish and chips neerzet. Even staat de tijd stil als hun ogen elkaar aftasten. ‘Hebben jullie nog een kamer vrij?’ ‘De kamers zijn niks bijzonders, we verhuren ze niet vaak.’ ‘Geeft niks, ik heb niet veel nodig.’ Zoals altijd met volle maan slaapt ze slecht. Rusteloos trapt ze de lakens weg. Haar man snurkt door. Zonder geluid te maken glijdt ze in haar kleren en gaat naar buiten. Ze loopt naar het strandje tussen de rotsen even verderop. Echt donker is het niet en als haar voeten zand raken, ziet ze hem opstaan. Als ze voor hem staat legt hij zijn handen rond haar gezicht en liefkoost het met zijn ogen. ‘Waar was je al die tijd?’ ‘Hier.’ Haar lippen wijken en zijn handen glijden langs haar rug. Ze omvatten haar billen en trekken haar tegen hem aan. Hongerig spelen hun tongen hun spel. Een voor een vliegen kledingstukken in het rond. Zijn handen grijpen in haar krullen, haar nagels drukken in zijn schouders. Ze trekken elkaar neer en vallen in het zand. Het maanlicht streelt hun naakte lijven terwijl hun ledematen om en in elkaar verdwijnen. En als ze hun ogen weer openen is het of de sterren exploderen in de maan.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline. Ik doe vrijwel nooit meer mee aan de weekopdrachten maar hier moet ik toch even op reageren, omdat ik heel kort geleden nog met hele goede vrienden in een landhuis in het westen van Connemara was en omdat jouw verhaaltje me even helemaal terugbracht naar dat heerlijke weekend. Dankjewel! Slante!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marceline, alinea 1 t/m 3 zijn sfeervol en subtiel geschreven. In het laatste deel weet je die stijl niet vast te houden en laat je de clichés binnen. Probeer ook die scene subtiel te houden en vermijd woorden die niet passen bij de situatie:
Een voor een dwarrelen kledingstukken neer. Ze vleien zich in het zand.
kleding die dwarrelt? als snippers papier? - maak het echt! En vleien? mag het iets onstuimiger? Ze zijn toch hongerig naar elkaar - laat dat zien!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, Fijn dat je een volle maan verhaal hebt ingezonden. De volle maan en de liefde, ach ja, die twee horen bij elkaar. De eerste zin vind ik persoonlijk de mooiste zin van dit stukje. Ik zag de Inn voor me. Zo romantisch. Ook de rode krullen verschenen voor mijn ogen. De volle maan, ja, ze zweept het gevoelsleven op. Haar snurkende echtgenoot heeft er evenwel geen last van. Hij moest eens weten. Graag gelezen. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline. Ik doe vrijwel nooit meer mee aan de weekopdrachten maar hier moet ik toch even op reageren, omdat ik heel kort geleden nog met hele goede vrienden in een landhuis in het westen van Connemara was en omdat jouw verhaaltje me even helemaal terugbracht naar dat heerlijke weekend. Dankjewel! Slante!
Ostinato, Dankjewel! Wat een mooi compliment dat mijn verhaaltje jou even terugbracht naar een heerlijk weekend. Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marceline, alinea 1 t/m 3 zijn sfeervol en subtiel geschreven. In het laatste deel weet je die stijl niet vast te houden en laat je de clichés binnen. Probeer ook die scene subtiel te houden en vermijd woorden die niet passen bij de situatie:
Een voor een dwarrelen kledingstukken neer. Ze vleien zich in het zand.
kleding die dwarrelt? als snippers papier? - maak het echt! En vleien? mag het iets onstuimiger? Ze zijn toch hongerig naar elkaar - laat dat zien!
Janp, Zoals altijd ben ik blij met jouw feedback. Fijn dat het mij gelukt is om de eerste 3 alinea's sfeervol en subtiel te schrijven. De door jouw geciteerde zinnen heb ik onstuimiger gemaakt. Als je nog terugkomt ben ik benieuwd welke clichés jij ziet. Kan en wil je ze aangeven? Daar leer ik tenslotte weer van. groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, Fijn dat je een volle maan verhaal hebt ingezonden. De volle maan en de liefde, ach ja, die twee horen bij elkaar. De eerste zin vind ik persoonlijk de mooiste zin van dit stukje. Ik zag de Inn voor me. Zo romantisch. Ook de rode krullen verschenen voor mijn ogen. De volle maan, ja, ze zweept het gevoelsleven op. Haar snurkende echtgenoot heeft er evenwel geen last van. Hij moest eens weten. Graag gelezen. :o
Beste schrijfcoach Blavatski, Volle maan en de liefde. Ik kon toch niet wegblijven deze week? ;) Die eerste zin, ik vind hem ook mooi. Bent u wel eens aan de westkust van Ierland geweest? Zoals ik het hier beschreef, zo romantisch kan het daar zijn. Groet, Marceline

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marceline, #5 ja, beter. Ik zie zo snel geen clichés meer. over woordkeus:
Zijn handen grijpen in haar krullen terwijl haar nagels van achteraf in zijn schouders klauwen.
Probeer dit soort samengestelde zinnen te knippen voor de vaart - 'terwijl' leest vertragend. Achteraf is een bepaling van tijd, en 'klauwen' is te hard, vind ik. Houd het compact en laat het verder aan de verbeelding vd lezer over Misschien zoiets, de handeling van beiden: Zijn handen grijpen in haar krullen. Haar nagels krassen over zijn schouders.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marceline, #5 ja, beter. Ik zie zo snel geen clichés meer. over woordkeus:
Zijn handen grijpen in haar krullen terwijl haar nagels van achteraf in zijn schouders klauwen.
Probeer dit soort samengestelde zinnen te knippen voor de vaart - 'terwijl' leest vertragend. Achteraf is een bepaling van tijd, en 'klauwen' is te hard, vind ik. Houd het compact en laat het verder aan de verbeelding vd lezer over Misschien zoiets, de handeling van beiden: Zijn handen grijpen in haar krullen. Haar nagels krassen over zijn schouders.
Dank Janp, Ik snap de opmerking over de samengestelde zin. Ik pas het aan.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, het is een echte Marceline, mooie sfeer, beeldend en sensueel. Genoten als altijd. :thumbsup:
Een echte Marceline: Nancy, je maakt mij blij met dit compliment en je duimpje!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, Marceline! Dit is er weer zo een die je gewoon nog eens wilt lezen en dan met je ogen dicht herbeleven. Super hoe jij de sfeer in enkele penseelstreken weet te vangen, de teksten, gebaren en handelingen die over iets anders gaan dan wat de lezer ziet staan. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar ogen raken die van haar man achter de bar.
'Aan de bar' lijkt me. Met plezier gelezen.
Hi Angus, Nee, ik bedoel echt achter de bar. Samen met haar man is de HP de eigenaar en runnen zij deze Inn.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven. De sfeer voel ik door jouw woorden. Ierland en dan de rode krullen en de onstuimige liefde. Prachtig beeld bij volle maan. Graag gelezen

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, Marceline! Dit is er weer zo een die je gewoon nog eens wilt lezen en dan met je ogen dicht herbeleven. Super hoe jij de sfeer in enkele penseelstreken weet te vangen, de teksten, gebaren en handelingen die over iets anders gaan dan wat de lezer ziet staan. :thumbsup:
Dankjewel Ton, wat een heerlijke complimenten maak je mij weer. De zomer komt eraan: misschien met Esina naar Ierland om dit met de ogen dicht samen te beleven? ik ben blij met je duimpje!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven. De sfeer voel ik door jouw woorden. Ierland en dan de rode krullen en de onstuimige liefde. Prachtig beeld bij volle maan. Graag gelezen
Marie, dankjewel! Wat fijn te lezen dat mijn woorden bij jou een sfeer en de beelden kan laten voelen. I

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen! Een dingetje, ik vraag niet veel verwarde me want ik denk dan dat het om de kamerprijs gaat en je bedoelt dat hij niet veel nodig heeft toch?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen! Een dingetje, ik vraag niet veel verwarde me want ik denk dan dat het om de kamerprijs gaat en je bedoelt dat hij niet veel nodig heeft toch?
Dankjewel i-Kat, Ja, ik bedoel inderdaad dat hij niet veel nodig heeft. Hij is aan het woord en huurt de kamer, dus hij kan de zin 'ik vraag niet veel' niet gebruiken om naar de kamerprijs te refereren. Toch? Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven en beschreven Marceline. Met meerdere zinnen waar ik jaloers op ben... 'De sterren exploderen in de maan', heel mooi.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, van @janp kreeg je waardevolle fb. Ploffen dekt voor mij alsnog niet de (erotische) lading. Voor mij plof je in een stoel, niet in brandend zand met een maanminnaar. ;) 'Waar was je al die tijd?' zie ik zelf als een cliché. Een bouwvakker riep het me toe toen ik langs hem reed. Enige tijd geleden. De vraag over de zin die @i-Kat aanhaalt: 'Ik vraag niet veel,' begrijp ik. De zin stoort op de een of andere manier. Een schrijven jou waardig. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven en beschreven Marceline. Met meerdere zinnen waar ik jaloers op ben... 'De sterren exploderen in de maan', heel mooi.
Dankjewel VriendT, ik ben blij met je mooie compliment.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begreep het wel maar vind het een onverwachte zin vanuit zijn mond. Vanwaar deze keuze?
Zal ik je bekennen i-Kat dat het nog geen eens een bewuste keuze was? Het idee dat en klant een vraag heeft is voor mij een vertrouwd gegeven. In dit geval vraagt hij een overnachting. Gezien de spanning die er tussen hem en HP is, kwam bijna als vanzelf de zin 'ik vraag niet veel eruit.' Voor mij is het zo klaar als een klontje, maar voor jou werkt deze zin dus niet. En uit de reactie van Mili begrijp ik dat je niet de enige bent. Ik zal er nog eens over nadenken, want om hem te vervangen door 'ik heb niet veel nodig' vind ik geen recht doen aan de spanning die ik weer wil geven.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, van @janp kreeg je waardevolle fb. Ploffen dekt voor mij alsnog niet de (erotische) lading. Voor mij plof je in een stoel, niet in brandend zand met een maanminnaar. ;) 'Waar was je al die tijd?' zie ik zelf als een cliché. Een bouwvakker riep het me toe toen ik langs hem reed. Enige tijd geleden. De vraag over de zin die @i-Kat aanhaalt: 'Ik vraag niet veel,' begrijp ik. De zin stoort op de een of andere manier. Een schrijven jou waardig. :thumbsup:
Mili, Ja, de feedback van Janp is altijd leerzaam. Ik heb er dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Tja, dat 'ploffen'. Vleien was te lieflijk (begreep ik van Janp), storten is te hard (leerde jij mij eerder ;) ), ik denk dat ik het maar gewoon op 'neervallen' ga houden. 'vallen' is misschien ook wel het mooist gezien de associatie met een 'vallende ster'. Ja, de zin over 'ik heb niet veel nodig': zie mij 2e reactie aan i-Kat hierover. En de zin 'waar was je al die tijd', laat ik ook maar even, cliché of niet. Tot slot: Ik ben blij met je duimpje. Fijn dat je kwam lezen en reageerde.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een prachtig verhaal van Marceline. Je gaat als een trein; geweldig.
dankjewel Riny, ik ben blij met je compliment! Ik schrijf misschien heel wat af, maar of dat altijd als een trein gaat? Ik ben in ieder geval blij dat ik die indruk wek.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het maanlicht streelt hun naakte lijven terwijl hun ledematen om en in elkaar verdwijnen. Ik houd wel van de wenteling in die zin. Mooi verhaal.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het maanlicht streelt hun naakte lijven terwijl hun ledematen om en in elkaar verdwijnen. Ik houd wel van de wenteling in die zin. Mooi verhaal.
Dankjewel Annette, Fijn dat je het een mooi verhaal vindt,

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal voert mij mee, het is mooi, zacht en teder. Die rode krullen spraken mij direct aan en waande mijzelf daar. Het is een verhaal van jouw hand, in jouw stijl. Een Marceline.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal voert mij mee, het is mooi, zacht en teder. Die rode krullen spraken mij direct aan en waande mijzelf daar. Het is een verhaal van jouw hand, in jouw stijl. Een Marceline.
Dankjewel Madd, Wat fijn dat ik je mee kon voeren en jij jouzelf daar waande. En dat mijn stijl herkenbaar is als 'een Marceline'. Je maakt mij mooie complimenten, ik ben er verguld mee. Dankjewel!