7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#150 - Volle maan aan Galway Bay

7 juli 2017 - 15:00
Het zachte avondlicht verdoezelt het afbladderend pleisterwerk en geeft de witte Inn aan het einde van de weg een feeërieke uitstraling. ‘Alsjeblieft.’ Het is warm en ze blaast omhoog tegen haar rode krullen als ze zijn pint Guinness voor hem neerzet. Zijn hand raakt de hare als hij de pint oppakt. ‘Slàinthe!’ Haar wangen worden nog warmer. Ze loopt weg en voelt zijn ogen op haar rug branden. Haar ogen raken die van haar man achter de bar. Hij knijpt ze tot spleetjes, snel slaat zij de hare neer. Zijn blik vangt de hare als ze zijn fish and chips neerzet. Even staat de tijd stil als hun ogen elkaar aftasten. ‘Hebben jullie nog een kamer vrij?’ ‘De kamers zijn niks bijzonders, we verhuren ze niet vaak.’ ‘Geeft niks, ik heb niet veel nodig.’ Zoals altijd met volle maan slaapt ze slecht. Rusteloos trapt ze de lakens weg. Haar man snurkt door. Zonder geluid te maken glijdt ze in haar kleren en gaat naar buiten. Ze loopt naar het strandje tussen de rotsen even verderop. Echt donker is het niet en als haar voeten zand raken, ziet ze hem opstaan. Als ze voor hem staat legt hij zijn handen rond haar gezicht en liefkoost het met zijn ogen. ‘Waar was je al die tijd?’ ‘Hier.’ Haar lippen wijken en zijn handen glijden langs haar rug. Ze omvatten haar billen en trekken haar tegen hem aan. Hongerig spelen hun tongen hun spel. Een voor een vliegen kledingstukken in het rond. Zijn handen grijpen in haar krullen, haar nagels drukken in zijn schouders. Ze trekken elkaar neer en vallen in het zand. Het maanlicht streelt hun naakte lijven terwijl hun ledematen om en in elkaar verdwijnen. En als ze hun ogen weer openen is het of de sterren exploderen in de maan.

8 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 12:44
@Marceline Er is al veel gezegd, en naar ik lees heb je ook aanpassingen gedaan. Als je de herwerkingen in een nieuwe reactie zou schrijven, kunnen (volgende) lezers zien hoe het verschil aanvoelt, zo hebben wij er ook baat bij. [Ze blaast omhoog tegen haar rode krullen] omhoog en tegen gaan mij niet goed af. Ze blaast haar rode krullen omhoog ... of ze blaast haar rode krullen van haar bezwete voorhoofd ... ? [Haar ogen raken die van haar man] raken is zo letterlijk. Ze kijkt recht in de ogen van haar man, die achter de bar staat. Ook die [ik vraag niet veel] komt me vreemd over, meer een zin die je op een rommelmarkt gebruikt als verkoper, zoals deze zou zeggen, ik vraag er slechts 50 cent voor. Hier is het de klant die de zin aanhaalt, daardoor volgens mij verwarrend bij mili en i-kat. De klant wil hiermee zeggen: een luxe hotelkamer heb ik niet nodig, als er maar een goed bed is. 'ik ben niet veeleisend' komt mij helderder over. Een typisch Marcelina verhaal weer! :nod:

13 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
11 juli 2017 - 15:30
Hallo Marceline, ik neem jouw mooie en sfeervolle verhaal - als je dat goed vindt - op in AliceXL. Dat is onze digitale literaire nieuwsbrief met verhalen die we eens in de zes weken rondsturen. Ik stuur je ook een prive bericht. frank@schrijvenonline.org

13 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 17:10
Dat is mooi nieuws Marceline, gefeliciteerd! Ik had nog niet gereageerd, ik lees je verhaaltje net pas. Heel sfeervol geschreven. (Met de opmerkingen van leeghoofd ben ik het wel eens, misschien kan je daar nog even naar kijken, ik denk dat je tekst er nog iets beter van wordt.) :thumbsup: :{}

11 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 19:50
Hoi Marceline, Gefeliciteerd met je plaatsing. Dat voelt natuurlijk als een warm bad (ojee, wat een cliché) maar je weet wel wat ik bedoel. Prettige avond.

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 22:20
@Marceline Er is al veel gezegd, en naar ik lees heb je ook aanpassingen gedaan. Als je de herwerkingen in een nieuwe reactie zou schrijven, kunnen (volgende) lezers zien hoe het verschil aanvoelt, zo hebben wij er ook baat bij. [Ze blaast omhoog tegen haar rode krullen] omhoog en tegen gaan mij niet goed af. Ze blaast haar rode krullen omhoog ... of ze blaast haar rode krullen van haar bezwete voorhoofd ... ? [Haar ogen raken die van haar man] raken is zo letterlijk. Ze kijkt recht in de ogen van haar man, die achter de bar staat. Ook die [ik vraag niet veel] komt me vreemd over, meer een zin die je op een rommelmarkt gebruikt als verkoper, zoals deze zou zeggen, ik vraag er slechts 50 cent voor. Hier is het de klant die de zin aanhaalt, daardoor volgens mij verwarrend bij mili en i-kat. De klant wil hiermee zeggen: een luxe hotelkamer heb ik niet nodig, als er maar een goed bed is. 'ik ben niet veeleisend' komt mij helderder over. Een typisch Marcelina verhaal weer! :nod:
Dankjewel Leeghoofd, Voor je compliment en je heldere tips. De aanpassing waren niet heel groot, het ging om twee zinnen/woorden. Oude tekst: Een voor een dwarrelen kledingstukken neer. Zijn handen grijpen in haar krullen, haar nagels drukken in zijn schouders. Ze vleien zich neer in het zand. Nieuwe tekst: Een voor een vliegen kledingstukken in het rond. Zijn handen grijpen in haar krullen, haar nagels drukken in zijn schouders. Ze trekken elkaar neer en vallen in het zand. De zin 'ik vraag niet veel' heb ik nu veranderd in 'ik heb niet veel nodig'. De zin met de rode krullen heb ikz zo gelaten. Nogmaals: veel dank! Groet, Marceline

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 22:21
Hallo Marceline, ik neem jouw mooie en sfeervolle verhaal - als je dat goed vindt - op in AliceXL. Dat is onze digitale literaire nieuwsbrief met verhalen die we eens in de zes weken rondsturen. Ik stuur je ook een prive bericht. frank@schrijvenonline.org
Hallo Frank, Dat is nog eens een compliment. Ik ben er verguld mee. :D Natuurlijk vind ik het goed als jullie het opnemen (zie ook mijn reactie per mail)

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 22:23
Dat is mooi nieuws Marceline, gefeliciteerd! Ik had nog niet gereageerd, ik lees je verhaaltje net pas. Heel sfeervol geschreven. (Met de opmerkingen van leeghoofd ben ik het wel eens, misschien kan je daar nog even naar kijken, ik denk dat je tekst er nog iets beter van wordt.) :thumbsup: :{}
Dankjewel Elyse, Voor je felicitatie en compliment. . Voor de aanpassingen: zie mijn reactie aan 'leeghoofd'. een :{} terug.

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 22:25
Marceline, prachtig sfeervol geschreven. Terecht beloond met #32. Complimenten, Connie
Dankjewel Connie, Ik ben blij met je felicitatie en compliment! Groet, Marceline

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 22:26
Hoi Marceline, Gefeliciteerd met je plaatsing. Dat voelt natuurlijk als een warm bad (ojee, wat een cliché) maar je weet wel wat ik bedoel. Prettige avond.
Dankjewel Riny, Ik ben blij met je felicitatie en ik begrijp wat je bedoelt. ;) Groet, Marceline

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 juli 2017 - 22:28
Hoi Marceline, zeer verdiend, die plaatsing in AliceXL. :thumbsup: :thumbsup:
dankjewel Ton, Ik ben ook blij met jouw duimpjes!

10 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 juli 2017 - 0:40
@Marceline, uiteraard ben ik blij voor jou met een plaatsing in AliceXL. Alleen heb ik mijn bedenkingen. Hoe te formuleren? Ik denk dat een tekst - zonder door lezers gesuggereerde en door de schrijver uitgevoerde aanpassingen - op zichzelf moet staan. Een wrijfpunt bij mij.

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 juli 2017 - 8:21
@Nancy, Dankjewel, wat een lieve reactie en mooi compliment. @Mili, Dankjewel. Tja, je wrijfpunt. Je kan er ook anders naar kijken. Het is namelijk altijd nog aan de schrijver om het te verwerken en hoe te het te verwerken. Ik heb dat op mijn eigen manier en met mijn eigen woorden gedaan. In mijn visie blijft het zo mijn verhaal. Waarbij geldt dat ik mijn kritische lezers dankbaar ben voor hun rol als redacteur. Groet, Marceline

10 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 juli 2017 - 14:06
@Marceline, # 45, ik kan het met je zienswijze niet anders dan eens zijn door je lezers in deze als redacteur te zien. Wees trots op je plaatsing. :)

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 juli 2017 - 18:57
@Marceline, # 45, ik kan het met je zienswijze niet anders dan eens zijn door je lezers in deze als redacteur te zien. Wees trots op je plaatsing. :)
Dat ben ik, Mili :D