Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 150 De maan is vol

Per ongeluk stoot Venus haar prosecco om. ‘Moet mij weer gebeuren.’ Ze zoekt een tissue in haar handtas. ‘Hey, wil je een nieuwe?’ komt er vanaf het eind van de bar. Venus doet alsof ze het niet heeft gehoord. ‘Schoonheid, hey hallo, wil je wat “burp” van me drinken?’ ‘Nee, je hebt te veel gedronken. Laat me alsjeblieft met rust.’ ‘Ik ben natuurlijk weer niet goed genoeg voor Venus, he? Kan ik er wat aan doen dat ik kraters in mijn gezicht heb. Als het Zonnetje in huis was geweest, dan had je wel, ja, gezegd. ‘Hij is tenminste een grote ster, niet zo’n dronken loser als jou.’ ‘Ach, laat ook maar, ik moet toch even wat maanstof afschudden.’ Na zijn toiletbezoek is Venus verdwenen. Het café is op de kastelein na, uitgestorven. ‘Nou wat een zwart gat hiero, Marcellino, doe mij nog een Jupiler.’ ‘Ik dacht dat die vanavond niet komt, had een wedstrijd, geloof ik.’ ‘Jupiler! Niet Jupiter.’ ‘Ah sorry, ik dacht dat je ook een fan was.’ ‘Hoe kom je daar bij?’ ‘Met al die manen die constant om hem heen hangen.’ ‘Dat zijn vieze meelopers. Mij niet gezien.’ Dan valt zijn oog op de tv die boven de bar hangt. Er draait een Disneyfilm met Mickey en Pluto. ‘Daar nog zo’n uitslover. Speelt in honderden films. Weet nog goed dat we hem voor dwerg uitmaakten.’ Marcellino zet hem een biertje neer. ‘Is het laatste. We gaan zo sluiten.’ ‘Prima. Ik moet dadelijk nog ergens mijn licht over laten schijnen.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard Otten, kan zo op netflix! In de ondertiteling dan graag hé in plaats van hey. Geldt ook voor oké in plaats van okay - dat woord staat wel niet in dit fragment, maar voor het geval je okay alsnog gebruikt (bij jou weet je het nooit) ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, heb ik mijn doel bereikt :) @Annemieke, verzoekjes kunnen altijd ;) @JP, begrijp je kritiek. Maar hier in Limburgs zeggen ze wel eens Hey. Of zoals de uitspraak luidt: Hey, doa maake ze besseme vaan.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten
@JP, begrijp je kritiek. Maar hier in Limburgs zeggen ze wel eens Hey. Of zoals de uitspraak luidt: Hey, doa maake ze besseme vaan.
De hele wereld zegt 'hey' ;) In schrijftaal is het hé. Volgens Vandale bestaat 'hey' niet. Dat zal in de toekomst wel veranderen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@I-kat :) @JP In het sterrenstelsel hebben ze "Hey" al enkele lichtjaren in het woordenboek staan :P Daarom dat er eens in de zoveel tijd een maansverduistering plaatsvindt, is een viering dat "Hey" geaccepteerd is in het dagelijks vocabulaire :D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Wat een leuke invalshoek om de hemellichamen tot personages om te vormen. Je hebt me doen glimlachen en dan is mijn dag goed. Maar ik miste wel een beetje de invloed van de "volle maan", al was ze maar "vol Jupiler". Nog een fijn volle maan weekend toegewenst, wie weet met een mooie Venus? :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, heerlijk! Ook deze keer weer een bijzondere vertelling! Ik heb het met plezier gelezen. Maar, als ik een tip mag geven: sla de goede raad van janp niet zo lichtvoetig in de lucht. Hij heeft een punt. daar moet je je voordeel meedoen. Behalve dat je nu arrogant over komt, wordt je er ook geen nog betere schrijver van. ;) Groet, Marceline

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de titel groots! En wat mij betreft kan per ongeluk weg uit de eerste zin. Ik snap dat het niet met opzet was uit haar reactie in de volgende zin. Let your light shine volle maan :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijfcoachblavatski,die Venus gaan we zoeken, dank! @Marceline, fijn dat je genoten hebt. Ik neem de gegeven schrijfadviezen hier altijd van harte. Dat vind ik ook fijn. In de context van het verhaal is het met een korreltje zout te nemen. Zal me gedragen voortaan ;) @Pindarots, and it was a great bright light! dank je :)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Richard, prachtig weer, mooie scene, goede dialogen. Geweldig vind ik het afschudden van het maanstof :D En inderdaad, de titel; ook sterk! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw Marie, dat klopt, als Mercurius daar was geweest, dan was het high life. @Ton, maanstof spaart ook een spoelbeurt, wordt meteen de ruimte ingeblazen :), dank voor het lezen