Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#149-Zwaartekracht

Ze schrijft lijstjes met boodschappen en woorden in haar dagboek hoe het was die dag, 'what to do' briefjes maar wat ze moet doen, doet ze niet. Op haar fiets maakt ze verhalen in haar hoofd, de wind waait woorden in haar gedachten, thuis schrijft ze in schriften en in boekjes van Moleskine die in al haar tassen wonen, ze onthoudt mooie woorden die ze optekent met potlood en pen als een verwoede woordenverzamelaar die werkt aan zijn collectie. Ze is een permanente taalverliefde, geteisterd door een binnenstem die alsmaar roept dat zij het niet kan, ook al zegt hij het lief. ' s Morgens heel vroeg of midden in de nacht als zij niet kan slapen en haar verhalen nog dromen schrijft ze nagenoeg slapend haar mooiste taal in een schrift dat ze dicht slaat zodat niemand het ooit zal lezen als een schilder die zijn schilderijen in zijn atelier verborgen houdt. Soms is ze zo verliefd op schrijven dat woorden haar verstikken, verwarren en geen lucht meer geven maar juist zwaartekracht en dan ontruimt ze haar tassen van schrijfboekjes, verscheurt ze haar schriften en gaat verhalen vertellen aan iedereen die het niet wil horen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er staan prachtige zinnen in zoals 'de wind waait woorden in haar gedachten' en 'als haar verhalen nog dromen' en 'boekjes die in haar tas wonen'. Mooi gevonden! Ik heb echter wat moeite met de lange zinnen en het ontbreken van witregels. Hier en daar mag wel een komma of je kunt er aparte zinnen van maken?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, geraakt door deze tekst waarin ik de passie herken die jij schetst. Een tien met een griffel en een zoen van de juffrouw. :{} Naast de zinnen van @i-Kat zijn er nog meer zoals de binnenstem die alsmaar roept dat zij het niet kan. Bij jou is hij ten minste nog lief ... Verscheur je schriften niet meer. :confused: Dag permanente taalverliefde, ben je nog in the States?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddbrug, voor mij een herkenbaar verhaal, waarin je woorden geeft aan de verslindende passie. Woordenverzamelaar, taalverliefde en zoals het bij verliefdheid gaat de afwisseling tussen euforie en twijfelachtig zelfbeeld. Het raakte mij hoe jij zoveel van het schrijversgevoel hebt weergegeven in pakkende bewoordingen. Dank je, ik lees je stukken heel graag. Fijn weekend, Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, Ik schrijf graag lange zinnen, maar ik wil er zeker naar kijken. Het moet wel leesbaar zijn. Mili, Ik ben voorlopig nog in the States, ik verkas morgen naar een minder riant onderkomen waar ik wifi hoop te hebben. Ze hebben er een sport center, daar ben ik blij mee. In zijn boek ' het buitengebied' sprak Adriaan van Dis ook over zijn binnenstem. Die was niet lief. Connie, Ik vind het soms een heel geworstel om iets te schrijven. Ik wil het altijd zo goed doen, misschien is dat het. Soms, als ik niet zo onzeker ben, rollen de verhalen eruit. Die momenten koester ik. Dank jullie wel en love from the States.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, heel mooi de haat-liefde verhouding weer gegeven van het schrijven en de frustratie dat het niet goed genoeg zou zijn. Je hebt zoveel mooie zinnen, hierboven al genoemd. Ik vaar op je mooie woordenwolken mee. Sterkte nog in den verre en leg je schaamte maar op zij, ik lees je graag! Zonde om je stukken te verscheuren.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik vind het mooi. Het leest heel kabbelend, met juweeltjes van zinnen die de emoties van liefde voor het woord en onzekerheid over het eigen kunnen, heel mooi weergeeft. Ik zou die onzekerheid maar gaan negeren en hem vertellen dat jouw fans op SOL het heel anders zien. Sterkte in de States!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo mooi en zo triest. Dat was het eerste wat ik dacht. Geen verhalen verscheuren, hoor. Bij het teruglezen, kun je best nog eens op iets waardevols stuiten. Echt, ik durf te zeggen dat ik daar ervaring mee heb. Een woord kan al voldoende zijn. Sterkte daar in die verre States. Dag Maddy.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw. Marie, Schrijven is meters maken denk ik altijd als ik verscheur. Marceline, Wat een compliment, lief! Riny, Ik denk dat ik niet de enige ben met deze onzekerheid bij het schrijven. SOL is daarom een goed oefenterrein. Dank jullie wel voor de reacties!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
'Als haar verhalen nog dromen' ik heb zelden zo'n mooie zin gelezen. Je bijdrage is prachtig meer kan ik er niet van maken. Dankjewel hiervoor en heel veel sterkte nog in de States maar ook straks als jullie weer terug zijn als het 'normale' leven weer toeslaat :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, ik vind je tekst prachtig; mooier en duidelijker kon dit thema volgens mij niet verwoord worden. Schitterende zinnen (niets te lang, maar je weet dat ik daar ook graag in verdwaal) en beelden, zoals '... midden in de nacht als zij niet kan slapen en haar verhalen nog dromen ...' en nog vele andere in dit toch beknopte relaas. Zo knap! En die briefjes waarop staat wat je moet doen, ook bij mij dwarrelen ze overal rond. Soms moeten de versleten letters naar een nieuw papiertje verhuizen, dan kunnen ze weer een poosje mee. Een verwoede woordenverzamelaar die aan zijn collectie werkt, een permanente taalverliefde: zo precies het gevoel dat velen van ons hier delen. Het is de schrijver denk ik eigen. Die soms verscheurende maar ook euforische staat van permanente verliefdheid (niet alleen op taal maar het is de taal die ons uiteindelijk altijd vangt), haalde ik in mijn tekst ook aan voordat ik jouw bijdrage las. Het lijkt ons lot Maddie. Heftig soms, maar toch zo mooi.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wat gedachten over dit onderwerp moeten laten gaan om de essentie te vangen. Tevens miste ik mijn concentratie om te schrijven; ik ben in Amerika, mijn schoonvader is net overleden en het is allemaal verwarrend. De zon schijnt, het leven gaat door. In een wandeling om een meer, ontstond dit verhaal. Het zegt veel hoe ik worstel, plezier en liefde heb voor het schrijven. Ik ben gelukkig hoe jij het gegeven in je reactie hebt weten te raken. Dank je wel, Elyse

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roerend met de anderen eens, ook over de mooie zinnen en het goed verwoorden van de permanente verliefdheid - en de stem die je hoort die aardig is maar je zegt dat je het niet kunt. Waarom dat toch zo is bij zoveel van ons? Het beeld van het verscheuren van boekjes en vertellen van ongewenste verhalen vind ik iets treurigs hebben. Een collectie die steeds aangevuld wordt en weer verscheurd wordt. Toch, als jij het zegt klinkt het niet treurig.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, het was weer een prachtige opdracht. Omdat ik er van uitga dat schrijven meters maken is, tenslotte, oefening baart kunst, vind ik het verscheurde ook niet erg . Dus dat is goed overgekomen.