Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 148 - In alle haast

Fel slaat zij het deurtje van de magnetron dicht. ‘Weer heb je twee minuten van mijn leven gejat,’ schreeuwt zij tegen het ding dat al meer dan vijftien jaar in een hoek op het keukenblad staat. Met een kop gloeiende fatburn tea zit zij achter de computer. Het is elf over vijf en al licht. Naast dat zij een deadline heeft te respecteren van een vertakte vertaling over financiering van terrorisme, moet zij haar manuscript doornemen. Ze begint haar hoofdpersoon, Jitzak, te haten. De Joe Cocker-stem, de eindeloze liefdesverklaringen, het verraad. Haar vingers hollen over het toetsenbord, een eindeloze reeks letters spat uiteen in de zon die genadeloos door het raam valt. Zij ziet niets meer, kijkt naar een stoel en heeft even geen idee hoe het voorwerp genoemd wordt. Is er nog melk waarin ze havermout kan plempen? De mag ontsluit zich om de brij op te warmen. Tegen de avond opent hij zijn muil voor iets dat de groenteboer maakte. Ze telt tweeduizend elf vertaalde woorden. Was het nu acht of elf cent per woord? Jitzak grauwt, hij wil aan zijn trekken komen. Ze schenkt zich een glas whiskey in die niet in de mag hoeft. Whiskey met een e omdat zij in Ierland met hem was, niet in Schotland. Weer overvloeien zij in elkaar.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili is back :thumbsup: De stress laat je goed voelen. Zou de tweede zin sterker zijn met : zij moet een deadline etc ... en daarnaast haar manuscript etc...? Ik word meegezogen in je verhaal. Wij noemden de volgende situatie 'het stoute stoelensyndroom' als een kleintje tegen een stoel liep, zich bezeerde en met een klap de stoel de schuld gaf van de opgedane pijn. Jouw eerste zin riep een glimlach op: Milli heeft 'er stoute magnetron syndroom' :D Was weer leuk te lezen, Sterkte met Jitzak, Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is voor je te hopen, Milly, dat je niet elke dag zo'n moeilijke toestand hebt met die vervelende mag, de pesterige zon en die irritante zak van een Jitzak. Maar ik denk van niet, toch? Lekker leuk geschreven, Milly. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn je hier weer te lezen, Mili! De vreselijke tijdsdruk van alledag, mooi beschreven in de beeldende taal die jou eigen is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, hoe lief. Ik ben niet weggeweest, alleen op zeldzame momenten worden lettertjes mij te veel. Het kan zo zijn dat je suggestie sterker is; mijn titel dekt hopelijk de lading. Eigenlijk vind ik het best wel zielig dat Mili nu alleen maar uit de magnetron drinkt en eet. ;) @Jules, wat doe je me aan. Ben ik nu al van je netvlies verdwenen? Milly is niet met twee ellen en een i-grek. Het is al weken zo ... @Marceline, ook schattig, alsof ik even gemist werd. De dag dat jouw eerste boek uitgebracht wordt, zul je merken hoe zwaar het laatste stadium is. Dank jullie wel! Ik weet het, ik ben 'asociaal' door weinig of niet op jullie te reageren. Jitzak roept, hij wil weer wat. :crybaby:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili ik hoop dat je weer snel de liefde voor Jitzak voelt. Ik wacht met smart ( no pressure :lol: ). Heerlijk weer deze typische Mili, plempen, de mag die zijn muil opent. Ik heb weer genoten. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is geweldig, Milli. Je ruikt, voelt en proeft de sfeer. Je hoort het gerammel van de toetsen, knijpt je ogen dicht tegen de zon en voel mee met je 'liefde' voor je oh zo dierbare Jitzak. Geweldig Milli, maar doe alsjeblieft voorzichtig. Sterkte :{}

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie hier het effect van tijdsdruk op een hele andere manier, niet om effect te bereiken, dus om spanning erin te stoppen, maar puur gevoel van binnenuit beschreven. Daardoor voel ik dat je heel dichtbij bent. Ik wens je toe dat je weer rust zult vinden, maar eerst klaar zijn voor de boekpresentatie en alles wat erbij komt kijken. Sterkte!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Joe Cocker-stem [...]
Would you believe in a love at first sight? En ondanks dat of omdat - ik dat geloof - zou het glas mogen versplinteren tot sterrenstof.
[...] de zon die genadeloos door het raam valt.
Valt? Valt? Mili ... toch, ik mis hier de chaos.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, ik wil nu van een andere man houden! Ik heb variatie nodig. :D O zo lief dat je met smart wacht. Er zijn weleens factoren waar je niet debet aan bent. Maar hij komt eraan, het liefhebbende beest. :crybaby: @Riny, geweldige reactie, dat je zo met me meevoelt. Weet je hoeveel toetsenborden ik al verdronken heb met thee of whiskey? @Odile, dank voor je opdracht. Altijd fijn jou als deskundige en onderwijzende coach te hebben. Je hebt goed gevoeld, de druk zit van binnen. Voel me een expansievat. ;) Rust gaat er zeker komen; eerst moet ik hem in handen hebben.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Yrret, je bericht voelt als een doorbraak. Weet dat ik net zo hard als jij geloof in 'love at first sight.' Als je nu zo ver bent - je weet hoe node ik je heb moeten missen - beloof ik je eeuwige chaos.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Actieverhaal Mili. Mijn zintuigen deden ook met al je regels mee, kanp gedaan en heel veel sterkte met je a.s. boek! Hoop dat je nog wel iets anders kan eten dan uit de mag.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mili, ik lees je weer, ik hoor en zie en voel je weer, ik geniet weer van je gooi- en smijtschrijfstijl! En ja, die Jitzak, wanneer en waar is de presentatie van je boek? kom ik je met een bosje komkommers en een ruikertje trostomaten feliciteren! Drinken we een whiskey op de goede afloop! Heel veel sterkte, je hebt de stress zo tastbaar op het scherm gekwakt, er zit bijna een barst in! Maar wij Westlanders kijken niet op een gebarsten ruitje meer of minder. Pas goed op jezelf, Mili!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lieve hunk, die ik met zo veel vrouwen hier moet delen :crybaby:, dank voor je heerlijke reactie hoewel het gooi- en smijtwerk mij enigszins afschrok. Kan het ook een tuiltje platte peterselie zijn?, mijn handen zijn te klein voor een bosje komkommers. Ik vermoed dat ik nog enige barsten zal maken voordat het zover is. :D Ik houd je/jullie op de hoogte. Dank je!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schreeuwen tegen de mag, de fatburn tea, plempen en de mag die weer terugkomt om zijn muil te openen, briljant allemaal en vooral erg vermakelijk ! Maar wat heeft die groenteboer voor je gemaakt? Succes met Jitzak, ook ik ben erg benieuwd!!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Taboulé @i-Kat met rozijntjes en groente. Fijn dat de tekst je vermaakte. Zijn mijn driften nog ergens goed voor. Dank voor je reactie!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste MILI. Duizend maal sorry voor die stomme naamfout. Ik hoop dat je me vergeeft. Ik beloof je hierbij plechtig dat ik je naam nooit meer fout zal schrijven. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste MILI. Duizend maal sorry voor die stomme fout. Ik hoop dat je me vergeeft. Ik beloof je hierbij plechtig dat ik je naam nooit meer fout zal schrijven. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Het verschijnsel tegen de dingen schreeuwen en kloppen als het niet gaat zoals ik wil, herken ik van vroeger. Het betert wel met de tijd, Mili. Als je wat meer tijd voor jezelf krijgt. :o Maar ja, Jitzak en zo en je bent jong en je wil wat. En de wereld is een taai item, het blijft maar inhalige slingerplanten om je enkels wikkelen. Tot je het door hebt. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, hoe leuk dat u nog even op mijn vorige verhaal terugkomt. En dan met zo'n heerlijke, bemoedigende en filosofische boodschap. Ik onthoud het. :) Merci.