Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#147 Het mysterie van de langste dag

De pijn wordt nu snel erger, maar ze denkt alleen maar aan doorzetten. Het zal de overlevingsstand wel zijn waar men het altijd over heeft. Het bloed sneller voelen stromen is nu wel erg letterlijk, aangezien haar sok steeds natter en plakkeriger aanvoelt. Ze kan zich vermannen en rent door. Hoe het ook zit met die overlevingsstand, het komt haar op dit moment verrekte goed uit. De geluiden lijken sneller dichterbij te komen, haar hart begint sneller te slaan. Het zal niet lang meer duren voordat haar energie opraakt. Niet aan denken, doorgaan! Dan krijgt ze een flinke klap in haar gezicht en wankelt kort. In het maanlicht ziet ze de tak waar ze zojuist vol met haar gezicht tegenaan is geklapt en wenst het snel wat nare dingen toe. Het gebrom klinkt nu heel dichtbij en ook het licht van de koplampen begint door te dringen in het donkere bos. Ze begrijpt nog steeds niet waar die plotselinge omslag vandaan kwam, de hele avond ging alles volgens plan. Het zo zorgvuldige uitgedachte plan. Waar ging het mis? Voor ze tijd heeft om er ook maar een klein beetje over na te denken voelt ze dat ze stevig aan haar arm wordt getrokken. In een flits ruikt ze een geur die haar bekend voorkomt. Een fijne geur. Dan wordt het zwart voor haar ogen. Mijn vriend zit op de rand van het bed en heeft zijn hand op mijn arm gelegd. Ik zie dat hij al heeft gedoucht en ik ruik een fijne geur om hem heen. ‘Had je een nachtmerrie?’ vraagt hij. Ik knik. ‘Het zal wel door de langste dag van het jaar komen. Je hoort over die dag wel vaker vreemde verhalen’, grinnikt hij wat mysterieus. ‘Kom je? Ik heb thee voor je gemaakt’. Hij staat op en loopt weg. Ik zal hem maar niet vertellen dat ik vorig jaar op dezelfde datum exact hetzelfde heb gedroomd.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Brenda, Wat een leuke, originele invulling en wat een intrigerend en spannend begin! Daarna wordt het een heel lief verhaaltje (zo'n lieve vriend gun je iedereen wel!), maar de laatste zin gooit er weer een stevig mysterieus sausje over. Heel knap, Brenda, graag gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je mooie reactie Ton! Ik heb net nog wel de titel veranderd (was eerst 'de nachtmerrie'), ik vond dat dit al iets teveel over de ontknoping verklapte ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Brenda, ik vind het super spannend, bijna jammer dat het een happy end heeft. Had willen weten hoe het afloopt, in de droom. Erg van genoten dankjewel :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Brenda, Wat een spannend verhaal. Gelukkig heeft het een happy-end, alhoewel, er is nu een geheim tussen de HP en de vriend die mysterieus glimlacht. Mijn argwaan is gewekt. Speelt de vriend een dubbelrol? In ieder geval blijf ik met vragen zitten, zoals wat bedoel je met de omslag? Ommekeer? Vreemd dat de HP deze nachtmerrie verleden jaar ook al had, maar ja, het is een zonnewendeverhaal vol heksen en spoken die op bezemstelen door de nacht vliegen. Zaten zij misschien achter je aan? Ben je een afvallige heks? In ieder geval, ik heb het graag gelezen en vind het leuk dat je zo'n intrigerend verhaal hebt ingestuurd. :o

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend Brenda. Ja ik vind het ook intrigerend hoe het komt dat deze droom zich herhaalt op de zonnewende? Stiekeme hekserij? Mooie passende titel, misschien verklap je het nogeens in een ander verhaal?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Brenda, ... wat een leuk spannend verhaal. Ik stap de twintigste maar eens op het balkon om 24.00u , wie weet wat ik dan zie.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Brenda, ik vind het super spannend, bijna jammer dat het een happy end heeft. Had willen weten hoe het afloopt, in de droom. Erg van genoten dankjewel :thumbsup:
Bedankt voor je reactie Nancy. Ik had ook nog best even door willen schrijven maar ja, die 300 woorden.. ;)

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Brenda, Wat een spannend verhaal. Gelukkig heeft het een happy-end, alhoewel, er is nu een geheim tussen de HP en de vriend die mysterieus glimlacht. Mijn argwaan is gewekt. Speelt de vriend een dubbelrol? In ieder geval blijf ik met vragen zitten, zoals wat bedoel je met de omslag? Ommekeer? Vreemd dat de HP deze nachtmerrie verleden jaar ook al had, maar ja, het is een zonnewendeverhaal vol heksen en spoken die op bezemstelen door de nacht vliegen. Zaten zij misschien achter je aan? Ben je een afvallige heks? In ieder geval, ik heb het graag gelezen en vind het leuk dat je zo'n intrigerend verhaal hebt ingestuurd. :o
Fijn dat het verhaal met plezier wordt gelezen! Ik vond de opdracht wat mysterieus, dus ik besloot bewust om het verhaal ook wat mysterieus te houden. De lezer zit nu met vragen die ieder voor zich mag invullen. Bedankt voor het lezen en de reactie!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ mw.Marie, Riny en Connie: fijn dat jullie het verhaal als spannend omschrijven, dit was precies de bedoeling. Wie weet komt er in een boek ooit een vervolg en komt iedereen toch nog te weten wat er is gebeurd ;)