Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#143 Black Out

Gruis en puin valt naar beneden. Ik merk het niet. Ik merk even helemaal niets meer. Ik kan alleen kijken naar mijn mobiel. Geen signaal. Het lijkt zo bedacht te zijn. De held kan niemand bereiken op het moment dat hij iemand nodig heeft. Ik keek opzij, zag niemand, en besloot het op een rennen te zetten. Niemand zou me zoeken in deze vergeten stad. Nergens brandde een licht, het was donker. Ik hoorde geen geluid. Voor het eerst in de vier jaar dat ik hier gestationeerd was, hoorde ik de stilte weer en zag ik het duister. En op dit moment voelde ik geen angst. Geen communicatie mogelijk. Vier uur had ik al gelopen. Gewoon lopen. Zonder doel, zonder reden, gewoon lopen. Alles was uitgevallen. De middeleeuwen waren terug, of de oertijd. Ik was voor het eerst in vier jaar gelukkig. Ik voelde geen druk, ik voelde geen pijn meer. Ik genoot. Ik kijk om me heen en zie niemand. Later hoorde ik dat iedereen zich had opgesloten in hun eigen huis, achter dikke deuren. Ze waren bang dat het nu echt begonnen was. Dat de vijand nu echt voor de poorten stond. En dat was ook zo. Zij waren het. Zij waren verantwoordelijk voor deze barbaarse daad. De mens was opeens afgesneden van alle lijnen had naar zijn medemens. Iedereen moest weer terug naar de overlevingsmodus. Ik heb een week gewoon gelopen, zonder dat ik een mens tegen ben gekomen. En ik voelde dat ik voor de rest van mijn leven kon blijven doorlopen, en nooit meer een mens hoefde te zien. Ik wilde mezelf niet meer zien. Gruis en puin valt naar beneden. Ik merk het. Ik voel mijn mobieltje trillen. Mijn moeder. De geharde man in mij drukt hem weg, de 12-jarige jongen heeft direct spijt.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder (en intrigerend) hoe je met je laatste paar zinnen je hele verhaal in een ander perspectief zet. Alsof het allemaal een romantisch (?) verlangen naar een oermaatschappij is. Ik zou proberen de tijden (o.t.t., o.v.t.) wat consequenter te gebruiken.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Jochem, welkom op dit SOL-forum. Je eerste bijdrage heeft een mysterieuze sfeer, ik ben telkens benieuwd naar hoe het verder gaat. Maar je laat me wel in raadselen achter. Eens met opmerkingen van GS over de perspectiefwisseling aan het eind en het gebruik van de tijden. Met plezier gelezen, ik ben benieuwd naar je volgende stukjes.