Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#141 - Perzisch Kwatrijn: Ooit

Ooit kwaakten kikkers in de plas nu luister ik naar stilte in het gras Ik wacht tot jij voorbijkomt in mijn dromen en in mijn oor zal fluist'ren hoe het was Nog éën: Een Atalanta vliegt van bloem naar bloem vanuit de verte klinkt er het gezoem van wilde bijen met de geur van honing mij streelt de warmte meer dan ik benoem

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit kwaakten kikkers in de plas nu luister ik naar stilte in het gras Ik wacht tot jij voorbijkomt in mijn dromen en in mijn oor zal fluist'ren hoe het was
Nel, niet alleen de fuchsia verandert in de loop der tijd, kikkerbroedplaatsen kennelijk ook. Hier heb je je waarschijnlijk ook door van de Berg laten inspireren, een mooi kwatrijn tot gevolg.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, het dichten gaat je zo goed af. Dit kwatrijn is zo mooi in zijn eenvoud terwijl er een heel leven voorbijkomt. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, eerst was er dit kwatrijn, daarna het jouwe en mijn associatie met de Metabletica. Alles valt samen, alles is één. :-) i-Kat, dank je wel. Mili, dank! Ik houd er (soms) van de dingen zo simpel mogelijk te verwoorden en te vertrouwen op de kracht van de eenvoud. Dreaming, zie hierboven. Dank voor je reactie. Marceline, dank voor het compliment. Ton, dank je!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een Atalanta vliegt van bloem naar bloem vanuit de verte klinkt er het gezoem van wilde bijen met de geur van honing mij streelt de warmte meer dan ik benoem

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit kwaakten kikkers in de plas nu luister ik naar stilte in het gras Ik wacht tot jij voorbijkomt in mijn dromen en in mijn oor zal fluist'ren hoe het was Nog éën: Een Atalanta vliegt van bloem naar bloem vanuit de verte klinkt er het gezoem van wilde bijen met de geur van honing mij streelt de warmte meer dan ik benoem
Hallo Nel, Ja, mooi, het is al gezegd. De laatste zin van het tweede kwatrijn vind ik ijzersterk, lekker suggestief :-) Je hebt het goed te pakken, Groetjes van Wilma

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, het overpeinzen is heel mooi. Zelf vind ik het ook heerlijk om 'zo' te mijmeren. Er gaat zoveel rust van uit. Dank, Connie

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel je hebt de smaak te pakken ;) Weer een prachtige :thumbsup
Ja, helemaal. :-) Dank je wel voor je compliment. Marietje, Mw.Marie en Connie, hartelijk dank voor jullie fijne reacties.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit kwaakten kikkers in de plas nu luister ik naar stilte in het gras Ik wacht tot jij voorbijkomt in mijn dromen en in mijn oor zal fluist'ren hoe het was Nog éën: Een Atalanta vliegt van bloem naar bloem vanuit de verte klinkt er het gezoem van wilde bijen met de geur van honing mij streelt de warmte meer dan ik benoem
Hallo Nel, Ja, mooi, het is al gezegd. De laatste zin van het tweede kwatrijn vind ik ijzersterk, lekker suggestief :-) Je hebt het goed te pakken, Groetjes van Wilma
Wilma, dank je wel voor je feedback. Ik was zelf ook blij met de zin die je aanhaalt. Dank ook voor deze inspirerende opdracht. Zelfs in de Facebook groep Ultrakorte Vethalen van SOL dichten er mensen voor het eerst van hun leven. @poēzieliefhebbers, ik draai nu een jaar mee in de poëziewerkplaats van Wilma (Volksuniversiteit Amstelveen, eens per acht weken op een zaterdagmiddag) Een aanrader: mooie opdrachten en feedback van de anderen. Heel leerzaam en stimulerend. Ook lezen we gedichten uit bestaande bundels. In september start deze weer, er is nog plek. (Ik heb geen aandelen maar ben gewoon enthousiast :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, Ik vind vooral je eerste kwatrijn erg sterk en mooi. Misschien omdat ik in een fase van afscheid nemen zit. Heel graag gelezen en herlezen.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wilma, dank je wel voor je feedback. Ik was zelf ook blij met de zin die je aanhaalt. Dank ook voor deze inspirerende opdracht. Zelfs in de Facebook groep Ultrakorte Vethalen van SOL dichten er mensen voor het eerst van hun leven. @poēzieliefhebbers, ik draai nu een jaar mee in de poëziewerkplaats van Wilma (Volksuniversiteit Amstelveen, eens per acht weken op een zaterdagmiddag) Een aanrader: mooie opdrachten en feedback van de anderen. Heel leerzaam en stimulerend. Ook lezen we gedichten uit bestaande bundels. In september start deze weer, er is nog plek. (Ik heb geen aandelen maar ben gewoon enthousiast :)
Dank voor alle lof en 'reclame' Nel! Het is absoluut niet de bedoeling dat ik hier reclame maak, maar ik wil even aanvullen dat de Poëziewerkplaats ongeveer een keer in de maand is. Groetjes weer van Wilma / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongelooflijk - en dat fladdert zo maar uit je hoofd, via je vingers en de toetsen op een blanco scherm; prachtig, een heerlijk gevoel moet dat zijn Nel. Gefeliciteerd.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, Ik vind vooral je eerste kwatrijn erg sterk en mooi. Misschien omdat ik in een fase van afscheid nemen zit. Heel graag gelezen en herlezen.
Dank je wel, Willemina. Sterkte bij het afscheid nemen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongelooflijk - en dat fladdert zo maar uit je hoofd, via je vingers en de toetsen op een blanco scherm; prachtig, een heerlijk gevoel moet dat zijn Nel. Gefeliciteerd.
Wat een mooie reactie, Riny. Poëtisch ook. :-) Ja, het schrijven van grdichten maakt me blij.