Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#140 Tinder

Ooit ben ik afgedankt, verplaatst van hot naar her. Uiteindelijk belandde ik op een oud kleedje. Met mijn diverse partners was ik mijn tijd altijd ver vooruit. Wederzijdse liefde, van hetzelfde bouwjaar en dezelfde kleur. Wij, petrolblauw, stonden in slagorde in veel rechtschapen huishoudens. Op een kwade dag verdwenen ze uit mijn leven, mijn grote liefdes. Geloof me, onverdraaglijk die eenzaamheid. Aan het eind van de Vrijmarkt op Koninginnedag, blijf ik moederziel alleen over. Niemand lijkt op mij te zitten wachten. Ik neem een resoluut besluit. Met mijn meest suikerzoete woordenschat stel ik een profiel samen op Tinder. Niet lang daarna… een match. Nieuwsgierig lees ik het profiel: ‘Na jarenlange trouwe dienst ben ik niet meer nodig. Er zijn veel moderne versies van mij gekomen. Dag in dag uit werd ik regelmatig tussen benen geklemd om met alle kracht mijn ingewanden te laten werken. Uiteindelijk spuwde ik een poedervormige substantie uit. Op hoge leeftijd nu wil ik die bijzondere liefde ervaren, de liefde die voor altijd is. Ik ben petrolblauw, alleen, door het vele gebruik, op een paar plekjes een beetje kaal. Met wie kan ik de ultieme relatie aangaan?’ Snel blijkt: we matchen. Ik ben van metaal, mijn partner is van hout. Onze achtergronden lijken op elkaar en na onze samensmelting geniet menigeen van de herinnering: een kopje koffie met suiker. Op mij, petrolbauwe suikerbus van Brabantia, kleppert mijn door het leven gedeukte deksel van genot. Ik hoop,samen met de PéDé koffiemolen, nog lang van deze bijzondere liefde te mogen genieten. *Pe De koffiemolens werden in Breukelen in de provincie Utrecht gemaakt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo ccscharl, toen ik uiteindelijk door kreeg om welk voorwep het ging heb ik het nog eens gelezen. Met plezier nu alles op de plaats viel. Wanneer is het huwelijk ;) . In het bijzonder leuk gevonden vind ik de tegenstelling tussen de oude vergeten voorwerpen en de match via moderne datingapp Tinder.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, inderdaad, zoals @Nancy zegt, een bijzondere vermenging van oud en nieuw die ik oorspronkelijk gevonden vind. Zonder je toelichting van 'kopje koffie en suiker' en de Pédé Koffiemolens was ik er niet uitgekomen. Op een gegeven moment dacht ik: Wordt Connie nu vies? Hierdoor: [Dag in dag uit werd ik regelmatig tussen benen geklemd om met alle kracht mijn ingewanden te laten werken.] Ik had namelijk nog geen idee waar je het over had. :D Gaat het goed met je familieboek?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nancy, dank je voor je leuke reactie. Bezig met mijn autobiografie komen er veel "oude dingen" langs. Is ook onderdeel van de 2e les van de cursus die ik doe. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, je reactie met een glimlach gelezen. Ik wist dat je op dat stukje zou reageren. :rolleyes: Ik ben ook een gewoon mens hoor. Zie ook mijn reactie op nancy. Mijn boek kostte bij het starten nog veel denkwerk over opzet en perspectief, maar het loopt nu lekker...tenminste ik ben nog maar in het prille begin. Dank voor reactie en belangstelling, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Die koffiemolen heb ik opgezocht en toen het verhaal nog eens gelezen want ik had ook geen idee waar ze mee ging daten. Poeder, eh, een wasmachine, nee, niet tussen je benen. Poeder tussen je benen, pieker, pieker, iets smerigs, nee toch? En als je het dan weet is het briljant. Een prachtig vergeten ouderwets voorwerp en dan elkaar ontmoeten op Tinder. Mooie tegenstelling, goed gevonden, ik heb me vermaakt.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden, die parallel tussen vergeten voorwerpen en het nieuwe verbinden. Die zin over die gele uitgespuwde substantie bracht mij ook even op het spoor van een steeds viezer wordend verhaal, maar het kwam allemaal goed!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Connie, Wat een originele invalshoek! Chapeau! Oude zooi via modern medium bij elkaar gekomen. Die koffiemolen vermoedde ik wel, maar bij ons thuis was hij aan de muur geschroefd en van een ander merk. Vraagje; HP is toch de koffiemolen? Maar in de laatste alinea lees ik < Op mij, petrolbauwe suikerbus van Brabantia, kleppert mijn door het leven gedeukt deksel van genot.> Zie ik iets over het hoofd? Met een grote glimlach geezen, Connie! Mvg Ton

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Corrie, Het is een leuk verhaal met een originele inhoud. Ik had al vlug door dat de date een koffiemolen is; ik heb zo'n ding vroeger ook nogal wat minuten moet draaien tussen mijn dijen. Het rook wel heel lekker. De in slagorde opgestelde bussen hebben ooit ook mijn keuken versierd. Pure nostalgie. Ik wens je een fijn weekend toe. :o

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, Wat een leuke en originele invalshoek. Bij mij duurde het ook even voor ik wist om welke voorwerpen het ging. Je opmerking bij * aan het einde hielp daar absoluut bij. De zin [Dag in dag uit werd ik regelmatig tussen benen geklemd om met alle kracht mijn ingewanden te laten werken.] wekte bij mij ook allerlei vreemde associaties. Briljante vondst dus! Succes met je familieboek!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allen, dak voor de leuke, spontane reacties. @anton, de substantie die is echt niet geel...het is (koffie) poeder @Ton B. Dat de suikerbus de hp is zit al een beetje in 'suikerzoete woordenschat', en profiel aanmaken. Daarna leest hij (de suikerbus) het profiel van de koffiemolen. @mw marie, dank ook voor de succeswensen. Zal nog een hele kluif worden, ben nog bij het prille begin van de eerste versie @Blavatski: inderdaad, de versgemalen koffie rook heerlijk. Leuk om hier het 'generatieverschil' te zien in de herkenning van oude gebruiksvoorwerpen. @marceline, Dank voor je succeswensen. Dat * is dus een goed idee geweest. Iedereen een fijn weekend, Connie

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt een geweldig verhaal, Connie, ook al moest ik het twee keer lezen om het te begrijpen. Mijn dochter heeft zo'n mooi exemplaar van een kleedje gered en het in haar keuken aan de muur gehangen. Ze kosten een aardige smak geld. Vanaf nu kijk ik er met hele andere ogen naar ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontzettend leuk, Connie, ik hoor het knarsen vd bonen. Door je fragment begreep ik wel dat hp de blauwe suikerbus was, maar ik begrijp Tons vraag. In jouw antwoord schrijf je dat het om het profiel vd koffiemolen ging, een houten molen. Echter, in jouw opgegeven profiel is ook je koffiemolen petrolblauw, als je naleest. Of er kleeft ergens een petrolblauwe sticker op de molen, of je moet drie woorden verwijderen of het gaat om het profiel vd bus dat er vlak achter volgt. En zoals gezegd, vooral het oude in combinatie met de hedendaagse communicatiemiddelen zijn :thumbsup: Knap Connie! (ik heb zelf een echte koffiemolen op een rommelmarkt gekocht een tiental jaar geleden. Zonder suikerbus. En heb zelfs een tijd lang zitten malen, het ding tss de benen! Nu staat ie in mijn keuken ter decoratie)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, Ik las je verhaal en begreep er niets van. Nu is het me duidelijk. Grappig en origineel. Bij ons hing de koffiemolen aan de muur dus dat gedoe tussen de benen begreep ik niet zo goed. Na het lezen van de reacties wel. Met plezier herlezen. ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, inderdaad zie ik dat door het petrolblauw in het profiel er verwarring kan ontstaan. Ik zal het gaan aanpassen in mijn oorspronkelijke versie. Dank voor de positieve feedback. Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, Je hebt een bijzonder verhaal geschreven, vanuit een zeer origineel perspectief -dat je consequent volhoudt-Knap! Je verbindt de oude tijd met het moderne verleden van Tinder. Een vondst. Het "tussen de benen klemmen" kende ik niet, daarom dacht ik in het begin wel even: waar gaat dit over? :-) Het goed opgebouwde verhaal leest heel prettig. De slotpassage vind ik heel komisch met name:
Op mij, petrolbauwe suikerbus van Brabantia, kleppert mijn door het leven gedeukt deksel van genot
Ook wij stonden 'in slagorde in veel rechtschapen huishoudens' is een leuke en beeldende formulering. Paar kleine puntjes: spatie na petrolblauw regel 4 na blijkt : in plaats van een komma gedeukt >gedeukte Met veel plezier gelezen, Nel Goudriaan

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijfcoach nel, als ik een deksel had, zou die nu klepperen van genot. Wat een fijne review met veel positieve feedback. Dank hiervoor. Dit geeft mijn zelfvertrouwen weer een duwtje vooruit. De puntjes gelijk even verwerkt. Dank voor het lezen en prettige avond, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, dank voor je reactie. @allen: na nogmaals lezen van alle reacties heb ik nog één kleine wijziging aan gebracht. Door na 'Nieuwsgierig lees ik het profiel' een dubbele punt te plaatsen en de witregel erna weg te laten, komt beter tot uiting dat de suikerbus de hp is en op Tinder het profiel leest van de koffiemolen. Schrijfcoaches, dit was een leuke opdracht met veel leeraspecten. Groet Connie

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, door die zin met de ingewanden dacht ik ook even dat het de verkeerde kant op zou gaan. Minder moest ik opzoeken; ik kreeg een diarree-achtig gevoel. Maar het viel reuze mee. Leuke ontknoping.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, deze reactie van jou doet me deugd. Hoe leuk is het dat 'mijn bejaarde' herinneringen bij anderen grote vraagtekens oproepen of leiden tot 'voorspelbare' associaties. Dank voor het lezen, Connie