Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#139 Westerpark op een doordeweekse dag

‘Hé Janus, wat heb-ie daar nou? Vroeger liep je met mooie vrouwtjes, maar dat mislukte mormel, mot dat zo op jouw leeftijd?’ ‘Kees, ik loopt voor schut met die lelijkerd. Mot je zien, hij ken amper lope man! Dik as-tie is. Hij is van me schoonzus, maar die legt nou in het ziekenhuis. Dus zeg me vrouw ga jij nou ‘ns wandelen met Moppie.’ Kees schatert het uit van het lachen: ‘Moppie, zo noemde jij vroeger de meissies! En nou mag je d’r mee lope. Man geweldig, gefeliciteerd. Hé mannen kijk ‘m ‘ns lekker gaan met z’n Moppie!’ Alle mannetjes op de bankjes, die hier iedere middag komen lopen de tranen van het lachen over de wangen. Schuddebuikend hikken ze de ene opmerking naar de andere naar Janus. Hij zit er bij als een boer die kiespijn heeft. Moppie ligt hijgend aan zijn voeten, stiekem duwt hij stinkende Moppie weg. De boxer mag los, als een gek rent hij in het rond, blij met alles en iedereen. Hij rent af op de mannetjes op de bankjes middenin het park. Springt op schoot van de eerste, rent over de buurman zijn benen naar de laatste man op dit bankje en dan hup naar de volgende bank. De mannen lachen zich gek. ‘Hé Janus, nieuwe vriendin?’ Kees hikt van het lachen. ‘Ja manne, dit is Moppie. Hij heb zichzelf al voorgesteld zie ik an jullie. Gelukkig heb-tie net niet door de modder gelope. Ik zie dat jullie broeke gelukkig helemaal niet vies zijn geworde!’ Janus lacht van oor tot oor. ‘Mopie, Moopiee. Ah daar is-tie dan, goed zo ouwe jonge, hier een lekkertje voor jou. Jullie zien wel hoe goed hij ken luistere.’ Moppie springt bij Janus op schoot, hijgend loopt de kwijl uit zijn bek op de broek van Kees…

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Erg leuk mw Marie, ik heb zelf een flinke glimlach. Het accent! Geweldig. De voelbare schaamte van Janus. Mijn hondenhart maakte wel een sprongetje in deel 2 als Janus trots is op zijn moppie. Heerlijk geschreven :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het accent maakt je verhaal origineel. :thumbsup: Heel erg leuk gedaan. :nod: Kijk nog even kritisch naar je tekst want ik lees een aantal kleine foutjes. ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze vind ik nu echt geweldig, mw Marie. Zeker door dat sappige dialect en de mannenpraat, zie ik het zo voor me! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, In een woord: geweldig. Vooral met het Amsterdamse accent erbij. Ik zie ze gewoon zitten! Voor mij is het een toppertje!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw. Marie, wat een sappig tafereel. Met een lach gelezen (al klopt mijn hart minder warm voor honden. Zie Hondenhemel) Ps Het nummer van de weekopdracht heb je er niet bijgeplaatst.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Wat een vrolijke bende daar in het park! Een heerlijk verhaal. Janus met z'n Moppie. De laatste zin vind ik leuk; de kwijl loopt op Kees zijn broek. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Wat een vrolijke bende daar in het park! Een heerlijk verhaal. Janus met z'n Moppie. De laatste zin vind ik leuk; de kwijl loopt op Kees zijn broek. :o Kun je dat iets sterker naar voren laten komen? Bijv. door Kees te laten reageren? Ik vermoed dat bij de meeste lezers deze leuke clou ontgaat.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mwMarie, je brengt me een prettige dag; zeker weten. Wat een leuk en sappig verhaal op de 'vroege' morgen. Dat belooft wat voor het verloop van deze maandag.

Rol

  • Anoniem
Hallo mw.Marie, Wat een leuke uitvoering van de opdracht, met dialect en al. Zowel Janus als de hond zijn in het tweede verhaal enthousiaster dan in het eerste verhaal, een overduidelijk verschil, leuk gedaan. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag je nog reageren na de Schrijfcoach (ik ben nieuw op het forum, wijs me gerust op beginnersfouten)? Wat een heerlijke vrolijke verhalen, zelfs het 'hater' verhaal is een soort van positief. 'Stiekem duwt hij stikkende Moppie weg' is heel lief beschreven in mijn ogen maar dat vind ik juist origineel gevonden. Vandaar 'hater' tussen haakjes want het zou zo maar kunnen zijn dat hij het beest wel lief vindt maar zich schaamt t.o.v. zijn vrienden die hem uitlachen. Het dialect is knap geschreven en daar moest ik erg om lachen. Ik zie uit naar je volgende bijdrage!

Rol

  • Anoniem
Even een reactie op de vraag van i-kat, Zij vraagt vraagt of je nog mag reageren op iemands tekst nadat de Schrijfcoach heeft gereageerd. Het antwoord is ja. Juist door de vele reacties op elkaars teksten, leert iedereen er veel van. Met alleen de reactie van de Schrijfcoach zou het wel heel erg mager zijn. Dus vooral blijven reageren. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Nel. Ik was eventjes weg en reageer nu pas. Fijn dat je het kan waarderen, ja de dierenliefde staat bij mij hoog in het vaadel. Zie nu ook dat ik het nr ben vergeten, dank voor je opmerkzaamheid.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u Blavatski. Ik was eventjes weg en reageer nu pas. Leuk dat u de clou opviel. Helaas de woorden waren op en zelf dacht ik eigenlijk dat dit voldoende zou moeten opvallen. Ik neem deze tip mee voor de volgende keer!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Riny. Ik was eventjes weg en reageer nu pas. Wat een prachtig compliment, daar schrijf ik graag voor!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je i-Kat. Ik was eventjes weg en reageer nu pas. Hartelijk welkom op dit forum. Leuk dat je zo uitgebreid reageert. Iedere reactie is waardevol op dit forum. Leuk dat je aanhaalt: Stiekem duwt hij stikkende Moppie weg. Idd hij schaamt hij zich, maar vindt haar stiekem wel lief!