Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #139 – Hondengek vs hondenhater

#1 In een rap tempo wandel ik door het besneeuwde vondelpark. De kou snijdt door mijn zomerjack. Dat verdomde klimaat ook, denk ik terwijl ik mijn jaszakken aftast opzoek naar mijn OV-kaart. Ik vind er slechts het boterhammenzakje met mijn lunch. Fuck! dus ook geen sleutels, Dianne komt pas vannacht thuis. De bushalte komt in zicht als mijn oog op iets eigenaardigs stuit. Aan de kant van het water, die hond van gisteren, vast aan hetzelfde bankje. Zie je wel denk ik, ik vond hem al mager. Met een sprintje benader ik het beest en reik mijn hand uit. Schuw ontwijkt hij mijn hand. Ik zie de bus aankomen. “Hier.” Met een snok scheur ik het zakje brood uit mijn zak en laat de boterhammen vallen in mijn sprint naar de bus. "tot vanmiddag!" Nu hopen dat de buschauffeur goed gestemd is. #2 In een rap tempo wandel ik door het besneeuwde vondelpark. De kou snijdt door mijn zomerjack. Dat verdomde klimaat ook, denk ik terwijl ik mijn jaszakken aftast opzoek naar mijn OV-kaart. Ik vind er slechts het boterhammenzakje met mijn lunch. Fuck! dus ook geen sleutels, Dianne komt pas vannacht thuis. De bushalte komt in zicht als mijn oog op iets eigenaardigs stuit. Aan de kant van het water zit een hond, vastgebonden aan een bankje. Met een zuur gezicht scan ik de omgeving. Nee toch niet, denk ik. Even twijfelde ik, maar nergens staat hier hondenasiel geschreven. Gek eigenlijk, iedereen laat zijn hond hier wachten, en poep opruimen… laat maar. Gisteren ook al zo een mafkees. Ik verschrik uit gedachten als ik de bus zie aankomen. Met een sprintje moet ik het halen, maar wat ga ik zeggen?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo mjjbogert, het lijkt me dat verhaal 2 de man is die niks met honden heeft. Hij merkt niet op dat het dezelfde is en bekommert zich al snel weer om zijn eigen sores. Man 1 bekommert zich om het arme beest. Tenzij ik iets niet goed lees in het verhaal is de puzzel snel opgelost, dat vind ik jammer maar ik vind het wel vlot geschreven. Je voelt zijn haast en ik kan meeleven met zijn rotdag :thumbsup: Ben benieuwd of je er bij mijn hondenvriend en hater uit komt.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn in Amsterdam. De man loopt over een grasveldje, met zijn bruine tweedjasje. Ze hebben altijd bruine tweedjasjes aan. En zeker ook een.. Check. De man draait zich een kwartslag en achter zijn rug houdt hij een rode hondenriem vast. Zo’n plastic klikgeval waarmee je ultieme controle over je hond kan hebben. Helemaal geen gek idee hier. ’T stikt hier van de fietsers. Die blonde griet geniet blijkbaar van het enthousiaste middelhoge beest dat z’n neus nog net niet IN haar vagina heeft gedrukt. Man, lijn zo’n beest toch eens aan. Kijk die vent eens succes hebben. Met zo’n hond maak je je ook wel populair. Hoe oud zou die zijn? Jaartje of 3? En hij bijna 60? Ze zeggen dat ze je jong houden, die beestjes. Dit is een labradoodle, geloof ik. Een kruising tussen een labrador en een poedel. Slim zijn ze. Ze zeggen dat ze ook zindelijk geboren worden. En op het toilet hun boodschap doen. En de was voor je doen, en dan ook nog strijken! Haha, nee niet strijken. Het is een hond. Daar hebben ze veel te weinig kracht voor in hun pootjes. Haha! Nee, grapje natuurlijk. Ik hou van grapjes. En ik hou van honden! Als ze de was konden doen, dan deden ze het voor je! Geen herdershond, geen jachthond maar een klushond. Dat zou nog eens een ras zijn.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Bram, ik begrijp niet goed wat ik met je feedback moet :p Ik denk dat je even bij de opdracht moet kijken, daar op de link klikken en dan je verhaaltje posten. Dan krijg je wellicht ook meer reacties

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Nancy, Ik heb gereageerd op je bericht. Ik had de opdracht eigenlijk ook niet echt als puzzel geïnterpreteerd, maar ik vind het wel een leuk idee van je. Wanneer je net zoals in jouw verhaal de hond actief maakt kun je meer spelen met kleinere verschillen tussen de reacties. Dat maakt het voor de lezers hier meer intressant. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi mjjbogert, heb je reactie gelezen en gereageerd. Ik had het mis, ik heb de opdracht verkeerd geïnterpreteerd. Ben ook een beginner en de combi van enthousiasme en voor nu even alles via mijn telefoon te moeten doen maken me slordig zo blijkt. :o

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mijbogert. Hier gebeuren vandaag vreemde dingen. Ik geloof dat bramjoosten het wel begrijpt met ctrl c en ctrll v ! Grappig vind ik het! Mijbogert leuk je verhaal gelezen te hebben. Zie de hondenvriend en -hater zo voor me. Ik voel de kou met het zomerjack. In je titel geen afkortingen vs: versus 1ste deel: Met een snok scheur ik het zakje brood uit Ik weet niet wat dat is? ben benieuwd wat je daar wilde zeggen. 2de deel: Ik verschrik uit gedachten: Ik schrik op uit mijn gedachten Succes met schrijven, ik lees je graag weer.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Marie, bedankt voor je feedback, ik waardeer het zeer. Daar ging ik niet echt lekker inderdaad. Iets te krenterig met mijn woorden geweest. Hij snokt het boterhammenzakje uit zijn jaszak en scheurt het open, geeft het brood en rent weg. Andere feedback ben ik het ook mee eens. Thanks! En dat komt goed

Rol

  • Anoniem
Hallo mjjbogert, Leuk hoe je bent gaan spelen met twee exact dezelfde uitgangspunten. Hiermee oefen je jezelf om met kleine verschillen in tekst een heel ander plaatje neer te zetten. #1 heeft wel wat met honden, maar als hij een hondengek zou zijn, had hij de bus denk ik laten gaan. #2 lijkt me vooral een hater van hondenbezitters: uit zijn gedrag spreekt niet echt haat voor het dier zelf. Je hebt wel verschil laten zien tussen de beide mannen, maar ze zitten niet heel overtuigend aan één van beide kanten. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Corrie, Bedankt voor de feedback. Thanks, dat was ook mijn insteek :) maar vond het lastig om uit te voeren. De hond had eigenlijk zelf voor een confrontatie moeten zorgen, dan was dat waarschijnlijk beter uit de grond gekomen. Dat klopt, een hondenliefhebber zou de hond op zijn minst hebben meegenomen, ook al zou hij naar een sollicitatie gesprek moeten gaan. Mijn gedachten was dat actie ondernemen voor hem geen zin had, omdat hij niet naar huis kon gaan. Verder weet hij ook onvoldoende wat de situatie van de hond is. Maar daar krijgt de lezer niks van mee. Dat is een les. Bij twee heb je ook gelijk, bij het schrijven van het personage voelde ik ook eerder een afschuw dan een uitgesproken haat. Honden doen deze meneer gewoon niet zoveel, daar had ik in de voorbereiding beter over na kunnen denken. Top, wie weet tot de volgende keer

Rol

  • Anoniem
Hallo mjjbogert< Het zijn allemaal korte vingeroefeningen, om uiteindelijk met steeds minder moeite je bedoelingen te kunnen verwoorden. Bedankt voor je inzending en tot een volgende keer. Schrijfcoach Corrie