Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#136 Waterverf

Nog één stevige klap met de hamer. De spijker tussen zijn duim en wijsvinger kan hij loslaten. In de aanslag om een verpletterende klap uit te delen, heft hij zijn arm naar achteren. De potlood stip op de muur is nog zichtbaar. Tot in de kleinste details heeft hij berekend waar de aquarel moet komen te hangen. ‘Het is een bijzondere aquarel geworden Dirk’, had de lerares tegen hem gezegd. ‘Een vierkante meter zee vanuit vogelperspectief. Ik was bang dat het saai zou worden, maar het tegendeel is waar. Het water is goed getroffen. De grauw grijze golven met hun schuimkoppen rollen prachtig in hun eindeloosheid voort. Ik betrap mij er op, dat ik denk, dat ik het zilte water zelfs kan ruiken. Knap gedaan Dirk.’ De hamer nadert de kop van de spijker met een ongekende kracht. De klap klinkt door de hele kamer. De stilte die volgt wordt direct verbroken door een sissend geluid in de muur. Langs de spijker druppelt er water naar buiten. Gebiologeerd kijkt hij naar het aanhoudend druppelen uit het gaatje. Het gesis wordt luider. De spijker komt steeds losser te zitten en wordt met een krachtige straal uit de muur gewerkt. Snel drukt Dirk zijn hand tegen het gat dat is ontstaan. De aquarel op de grond kan hij nog iets met zijn linkerhand verschuiven. Het water loopt in zijn rechter mauw en lekt vanuit zijn oksel op de grond. Hij hoort de spouw vollopen. Vochtplekken verschijnen op het pleisterwerk. Bij het gat, dat hij inmiddels niet meer met zijn hand kan bedekken ontstaan scheurtjes. Hij meent de muur te zien golven en probeert zijn hele lijf tegen de wand te drukken. De aquarel drijft door de kamer en lost op. Zijn pyjama is nat van het zweet. Waar liggen de bouwtekeningen ook alweer?

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IJzersterk Thea, heel vermakelijk! Heel mooie invulling van het thema 'water'. Heb er erg van genoten, en eerlijk gezegd ook wel om gelachen (sorry, Dirk). De lovende woorden van de lerares wil ik ook jou toezwaaien voor de beeldende verwoording van de gebeurtenissen, met name na de klap. Je ziet het allemaal voor je. :thumbsup: Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel beeldend, ik zie het ook zo voor me. De wanhoop zo'n klein gaatje het water te willen tegenhouden. De duim in de dijk, doet het me aan denken!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea, je hield mijn aandacht wel vast. Zijn pyjama is nat van het zweet... Het is dus een droom? Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een prachtig verhaal, ik zat er meteen tot het einde helemaal in :thumbsup: Ik dacht ook even dat het een droom was omdat zijn pyjama nat van het zweet is.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het erg beeldend verteld, het staat op mijn netvlies, Ook erg grappig ik kon mijn lach niet bedwingen. Genoten. Ik vond het vooral ook mooi gevonden dat dat de aquarel oplost. Heel mooi.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea, ik sluit mij aan bij bovenstaande reacties. Het verhaal is vlot geschreven en met een leuke plot. :o :o Ik hoop nog leuke verhalen van jouw hand te lezen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk plot dat precies past in het aantal woorden, een compliment waard. Dit is wel een nachtmerrie, en je geslaagde kunstwerk kwijt en een rampzalige lekkage door een geraakte waterleiding. Niet alle leidingen zijn aangegeven in een bouwplan, helaas. Daarvoor heb je zo'n apparaatje, een leidingszoeker. Je hebt de spanning er mooi in laten opdeinen.